Spor se automaticky eskalovat nebude, můžete si spor mezi sebou “přehazovat” několikrát. Automaticky se mi eskaloval jednou – prodejce mi navrhl, abych ještě počkala 14 dní. Na svou odpověď mám čas 15 dní, tak jsem počkala a poslední den jsem odpověděla, že opravdu zboží nepřišlo a po potvrzení modifikace mi to napsalo, že se spor sám eskaloval, protože byl příliš dlouho otevřený.
Náhodou, klidně bych to zkusila upravit na 100%, sice 5 dnů čekání, pak to nechat na rozhodnutí Ali a oni můžou uznat těch 100%, když dle fotek je vidět, že tu věc nelze používat, případně natočit i video.
Když posuzují spor, určitě mají náhled i do diskuze, takže ji také čtou. A toho se může prodejce i bát, pokud tam psal něco v rozporu s Ali pravidly. Také se mi stalo, že se s prodejcem nešlo domluvit, eskalovala jsem a během půl hodiny mi prodejce spor potvrdil, asi se bál, aby ho Ali neřešilo a nečetlo diskuzi.
S reklamacemi SD karet a USB flash disků je to veselé, těžko se totiž dokazuje, že nemají uváděnou kapacitu. Viz diskuze tady na Alirecenzích. Dokonce ani Ali nám to dle důkazů neuznalo.