Ako postupovat v spore

#929
Iveta
Keymaster

O peníze se bát nemusíš, v podstatě už jsou na cestě 🙂 Drží je Ali a když prodejce uzná spor, tak Ali prodejci pošle 30% a tobě 70%. Ověřit odeslání si můžeš v objednávce (ne ve sporu), pod záhlavím jsou takové 2 záložky – Order a Financial. Klikni na tu Financial a dole jsou tam na přímce 3 puntíky Refund status. Tam se ti zobrazuje – přislíbena náhrada (dnes) – datum zpracování náhrady – náhrada odeslána. Obvykle mi přijdou do 2 dnů (někdy i ten samý den), kdyby ti nepřišly do 14 dnů (stát se to může), tak se ozvi Aliexpressu, ne prodejci, aby ti to prošetřili.

U těch hvězd – za 4-5 hvězd dostane prodejce do hodnocení +1 bod, za 3 hvězdy nedostane žádné a za 1-2 hvězdy dostane -1 bod do hodnocení. Takže záleží na tobě, jak ho ohodnotíš. Osobně to hodnotím i podle chování prodejce, jeho reakce, rychlost odeslání zboží. Je to tak jak píšeš, může to být jeden vadný kus, to se stane. Takže jsem taky třeba dala 3 hvězdičky (ty ho nepoškodí) s tím, že věc nefunguje, ale prodejce rychle zboží odeslal a při sporu mi ihned schválil s omluvou náhradu, takže za rychlou a milou komunikaci dávám 3 hvězdy. Ať ostatní vidí, že sice přišel vadný kus, ale prodejce je fér a staví se k tomu čelem.

Ano, spousta věcí je na Ali v pořádku. Jen elektroniku se bojím objednávat, přece jen si raději připlatím v ČR za reklamační lhůtu (mobily, foťáky apod.).

AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password