Jak dál postupovat při otevření sporu?

#906
Jana
Member

Ahoj Iveto,
upravila jsem spor na vrácení celé částky bez odeslání zpět. Ale pak vypršel čas sporu a eskaloval se sám. Potřebovala bych poradit, jestli správně chápu další postup. Napsali mi Z Ali, že podle dokumentace souhlasí s tím, že zboží má jinou barvu. A dále napsali:

“Generally, we follow the return policy (set on every order) to mediate the dispute.For this order, the return policy is “Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping; or keep the product & agree refund with seller.” (This policy was displayed in the product page.)
Since the order amount is large and you want to get a full refund, I highly suggest you to return the goods. And according to the return policy, buyer needs to bear the shipping cost, considering the shipping fee may be expensive, we suggest you to confirm the shipping fee with your local Post Office firstly. If you hope seller share the shipping fee with you, you could negotiate with her/him and I will help you to encourge seller as well. But in case you would like to keep the product or repair it at your local reparing center, I suggest you could try to negociate a partial refund with seller for compensation.
For your question, 1. you will get a full refund of 178.16 USD if the goods is delivered to the seller successfully and the goods are in a good condition; 2. You could ask the post office whether the goods would be delivered to the seller’s address. 3. You could make a video when you package the goods to make sure the goods are in a good condition before shipping and provide the picture of shipping bill with the tracking number clearly showing.

You have 5 days to negotiate with the seller for a solution. Please do keep us informed if there’s any agreement reached with the seller within this period.
Your understanding and cooperation for this issue will be highly appreciated.”

Ty 3 body jsou odpovědi na mé otázky, které nezodpověděl prodejce, ptala jsem se, jestli je full refund včetně poštovného, které jsem platila pro doručení zboží. Nepodařilo se mi najít jeho return policy, tak další dotazy se týkaly toho, jestli mohu poslat zboží prostřednictvím normální pošty, jaká jsou pro odeslání a vrácení peněz zpět pravidla (jestli musím nějak dokázat, že mu zboží bylo doručeno a kdy mi vrátí peníze).
Pochopila jsem, že bych měla zboží poslat poštou zpět prodejci a on by měl uhradit i poštovné. Ale nepochopila jsem, o čem s ním mám vyjednávat…? Jako aby mi odsouhlasil, že mi vrátí i peníze za poštovné?
Dále se chci zeptat, jak je mám informovat? U sporu je nyní možnost ho zrušit nebo „respond“. Co se stane, když kliknu na respond? To je ten způsob, jak jim dát vědět, co se stalo?
Děkuji moc za odpověď a omlouvám se za tak dlouhý e-mail.

AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password