Dobrý den,
vezmu to od konce. Záruka 39 dnů na dodání zboží běží od chvíle, kdy prodejce zadá do systému číslo zásilky. Je to však číslo vygenerované v systému pošty, což neznamená, že je zásilka fyzicky předaná poště. Může, ale nemusí. Může ležet někde na poště a čekat na potvzení o odeslání, stejně tak může ležet u prodejce, který posílá málo zasilek a jezdí na poštu třeba 1x za 14 dní.
Zažádat o vrácení peněz (otevřít spor) musíte vždy před vypršením doby pro doručení. Nejlépe tak 2-5 dnů před koncem doby. Pokud však prodejce garantuje méně než 60 dnů, tak Vám na spor “odpoví” jen tím, že Vám dobu prodlouží třeba o měsíc. Když spor budete eskalovat na Ali, také Vám ho pravděpodobně zamítnou, protože max. doba pro doručení zboží, kterou garantuje Aliexpress, tak je 60 dnů.
Doporučila bych tedy zažádat o prodloužení lhůty – kliknutím na modrý odkaz pod odpočtem času pro doručení. Vyskočí okénko, kam napíšete, o kolik dnů žádáte prodloužit lhůtu. U těchto 39 dnů bych doporučila prodloužení o 30 dnů, tím bude celková doba 69 dnů. Když pak 61 den, otevřete spor, tak jej ve většině případů stihnete s prodejcem, příp. s Aliexpressem vyřešit dříve, než těch 69 dnů uplyne. Pokud by však čas během sporu vypršel, tak se nic neděje, jen musíte dávat pozor, abyste spor omylem nezavřel.