Otevřete spor – tzn.:
1) kliknout na Open dispute
2) vyberete Refund only (jen vrácení peněz)
3) další otázka: Did you receive the item? (obdržela jste zboží?) – kliknete No
4) objeví se otázka Reason for refund request (důvod pro vrácení zboží) – vyberete Logistics tracking problem
5) objeví se otázka Please specify the reason (prosím specifikujte důvod) – vyberete No tracking information
6) Refund Amount USD (kolik chcete vrátit) – zadáte celou částku za zboží
7) okénko Please write your request detail (prosím napište detaily žádosti) – stačí když tam napíšete No tracking information
8 ) pod tím je tlačítko na přiložení důkazů, ale to v tomto případě nepotřebujeme, takže to přeskočíme
9) kliknout na Submit a spor je otevřen
Zobrazí se stránka sporu a když sjedete úplně dolů, tak tam uvidíte strukturu celé objednávky, v levé části jste Vy (vytvořila jste objednávku, zaplatila jste objednávku, otevřela spor) a v pravé části je prodejce (odeslal objednávku, případně jeho odpovědi na spor).
Jen podotknu, že zprávy dole v objednávce nejsou důležité pro spor – tam sice probíhá domluva mezi prodejcem a kupujícm, ale prodejce často naslibuje hory doly a nemusí je splnit. Musí to být napsáno ve sporu!!!! Jinak není domluva platná. Navíc do zpráv Aliexpress při případném dořešování sporu nevidí, vidí jen to, co je ve sporu. Tzn., co je vidět v té struktuře kupující – prodávající.