prodloužení doby vyřízení
Dobrý den,
když objednáte, tak
1) ověřuje se platba – obvykle trvá 6-24 hodin, v současnosti 6 hodin, ale říjen/listopad trvá i déle kvůli vánočním nákupům. V této době můžete kdykoliv kliknout na tlačítko zrušení objednávky a hned je zrušena, peníze se automaticky vrátí zpět na kartu.
2) doba na zpracování – po ověření platby začne běžet čas prodejci, kdy má vychystat objednávku. Doba je různá podle prodejce, nejčastěji bývá 5-10 dnů, ale pohybuje se od 2-90 dnů, chce si všímat času uvedeného u zboží + nějaké dny se tam ještě přičtou (např. prodejce má uvedeno 30 dní, tak počítat s tím, že to bude cca 30-45 dní po ověření platby). V této době lze požádat o zrušení objednávky, ale zrušení obj. může prodejce zamítnout či potvrdit. Pokud potvrdí, automaticky se vrací peníze zpět na účet. Když nepotvrdí, zboží posílá a nelze s tím nic dělat.
I když se doba pro vyřízení objednávky krátí, neprodlužujte ji, prodejce to stihne vychystat. Kdyby měl nějaké problémy (nestíhají ušít danou velikost, čeká na naskladnění zboží, nějaký karambol ve výrobě….), tak by Vás požádal o prodloužení lhůty – a taktéž – můžete mu vyhovět a prodloužit nebo mu to odmítnout a vrátí se peníze.
3) doba pro přijetí zásilky – když prodejce odešle, tzn. napíše k objednávce číslo zásilky (a Vám přijde informace o odeslání do e-mailu), začne se odpočítávat čas pro doručení. Když čas končí, 5 dnů před koncem přijde upozornění, tak si pod odpočtem času požádáte kliknutím o prodloužení času. Upomínka na prodloužení ještě přijde 3 dny a 1 den před koncem. Pokud by čas uplynul, máte ještě 15 dnů na otevření sporu a žádání peněz zpět, ale je to komplikované, protože uplynutím času jste vlastně tiše souhlasila s tím, že jste zboží obdržela. Takže čas hlídat, tento je důležitý