Dobrý den,
děláte dobře, že prodlužujete čas pro doručení. Klidně když žádáte hned o první prodloužení, tak tam dejte 14 – 21 dní, ať si ten čas nemusíte pořád hlídat. Bohužel když čas prodlužujete, tak už Aliexpress neposílá e-maily o končící době, musíte ohlídat sama, proto je lépe dát delší dobu.
Jinak spor doporučuji otevírat až po 60ti dnech od odeslání, tak jak je to u většiny zboží garantováno. Pokud totiž otevřete spor dříve, prodejce napíše, že máte čekat, když to eskalujete na Aliexpress, tak napíšou čekat, nepomůžete si tak. Po těch 60ti dnech prodejce asi ještě nabídne prodloužení, záleží na Vás, jestli ještě počkáte, případně můžete zkusit pak eskalovat.
V případě nedoručeného zboží máte nárok na full refund, tedy 100% plnou náhradu zboží včetně poštovného. Když Vám pak zboží třeba po měsíci dorazí, tak si ho nechte a nikomu nic nepište, prodejce byste akorát dráždila :-). V nápovědě na Aliexpresu je také napsané, že pokud zboží dorazí po vrácení náhrady, můžete si jej bez dalšího placení ponechat. A o prodejce bych se nebála, že by zchudl, určitě mají zásilky pojištěné a dostanou od dopravce nějakou náhradu za nedoručené zásilky :-))