Dobrý den,
telefonní číslo vyplňujete v registraci proto, že když má Česká pošta problém s doručením, tak Vám může zavolat. Obvykle to tedy na 99,9% neudělají, ale už se mi stalo, že doručili balíček do jiné ulice se stejným číslem a dotyčný mi pak volal, že mám u něj balíček. Nemusíte se bát, že by Vám snad chtěl volat číňan. 🙂
Přidělení tracking numberu neznamená odeslání zásilky. Znamená to, že prodejce si pro Vaši zásilku “zamluvil” číslo, pod kterým bude zásilka odeslána, ale ne že byla fyzicky předána poště. Mimochodem, stejný postup používají i české e-shopy, kdy Vám během dne pošlou sledovací číslo a na sledovací stránce jej můžete vidět až večer.
Takže mu ho bez obav pošlete do zprávy, kromě Vás a prodejce ke zprávám nikdo nemá přístup. Prodejce pak zboží odešle. Když zboží nepřijde do 60ti dnů, můžete otevřít spor a žádat peníze zpět. To, že prodejce prodloužil dobu na více než 100 dnů, berte spíše jako bonus – on Vám tak prodloužil “záruku” na zboží. Dejme tomu, že zboží Vám přijde 35 den. Zboží rozbalíte, ale nebudete ho v systému objednávek Aliexpressu potvrzovat jako doručené. Ochranná doba bude třeba ještě 60 dnů a po tu dobu můžete zboží doma testovat funkčnost, prát a nosit apod. Kdyby se během této doby se zbožím něco stalo, můžete otevřít spor. Výjimkou jsou doporučené zásilky, protože u těch systém pozná, že byly doručeny a hned poté zkrátí ochrannou dobu na 10 dnů. Po skončení ochranné lhůty, případně po potvrzení přijetí pak máte ještě 15 dnů na případné otevření sporu.