Mám otevřít spor?
- This topic has 24 replies, 2 voices, and was last updated 8 years, 4 months ago by Iveta.
-
AuthorPosts
-
03/09/2016 at 16:58 #2716martinaParticipant
Dobrý den,
za 7 dní mi vyprší lhůta pro dodání jednoho zboží ( razítka na vlasy), tipuji si, že se balíček někde zatoulal, byla bych tedy ráda za vrácení peněz, nechci prodloužit lhůtu dodací, takže jak mám, prosím, postupovat? Mohu již nyní otevřít spor? A co dále? Stalo se mi to poprvé, moc děkuji předem za pomocMartina
03/09/2016 at 17:03 #2717martinaParticipantzapomněla jsem ještě napsat, že ani dle čísla nemohu nic najít, číslo je 03373220120 a co jsem si tak narůznýc disk.fórech načetla, tak se nedoporučuje nechat si lhůtu pro doručení prodloužit, tak teď tápu…..nerada bych naletěla a pak nic neměla, mohu tedy již nyní otevřít spor a žádat o vrácení peněz a jak vlastně mám ten požadavek na vrácení peněz zadat? děkuji
03/09/2016 at 21:22 #2718IvetaKeymasterDobrý den,
číslo zásilky jste obdržela 13/7, ale dosud nebyla zásilka odeslána – těžko říci, zda ji prodejce vůbec neposlal nebo ji odnesl na poštu a ztratila se ještě před podáním zásilky. Každopádně to opravdu vypadá na ztrátu zásilky.
Garance na doručení zboží je od Aliexpressu stanovena na 60 dnů, což Vaše zásilka zásilka “odeslaná” v červenci splňuje za pár dnů. Nyní bych tedy požádala prodejce o prodloužení lhůty třeba o 10-20 dnů, to jen pro případ, aby lhůta běžela po dobu sporu. Prodejce ji během 2 dnů prodlouží a pak bych tak 57-58 den od odeslání otevřela spor. Během doby sporu vyprší 60ti denní lhůta pro doručení a prodejce Vám vrátí peníze. Pokud by nevrátil, vloží se do sporu Aliexpress a vrácení peněz potvrdí oni.03/09/2016 at 22:26 #2719martinaParticipantděkuji za radu, takže myslíte, že tedy mám požádat o prodloužení? Dobře, jdu tak učinit….
03/09/2016 at 22:29 #2720IvetaKeymasterTo prodloužení nevyužijete, ale jde o to, že je lepší mít “běžící čas” při řešení sporu než aby byl skončený. Takže se nebojte, nic tím netratíte a nyní stejně nemá cenu otvírat spor, ještě neuběhlo 60 dní, takže by Vám to stejně prodloužil a řekl ať ještě počkáte.
03/09/2016 at 22:35 #2721martinaParticipanttak jsem tedy požádala prodejce o prodloužení lhůty o 10 dní a teď se tedy bude dít co? Omlouvám se, že se ptám jako blbec, ale ještě se mi to nestalo, navíc má angličtina je velmi chabá….
03/09/2016 at 22:40 #2722IvetaKeymasterPočkáte, až prodejce prodlouží – to poznáte, protože Vám přijde e-mail Seller has extended Purchase Protection for you. Pak počkáte do 7-8. září a otevřete spor. Buď jej prodejce hned potvrdí (málokdy to hned uzná) nebo napíše, ať ještě počkáte. Tak to necháte být a prodejce buď změní názor, nebo se to samo předá Aliexpressu, ale spíš to prodejce potvrdí dříve.
03/09/2016 at 22:43 #2723martinaParticipantajaj, tak já to asi zvorala 🙁 klikla jsem už teď na open dispute a pak jsem tam vyplnila, že žádám o prodloužení lhůty o 10 dní….tak jsem to asi pokazila
03/09/2016 at 22:47 #2724IvetaKeymasterTo nic, to se dá napravit – ve sporu klikněte na Cancel dispute. Tím ho zavřete a v objednávce znovu naskočí tlačítko Open dispute.
Prodloužení uděláte (postup pro PC) kliknutím na modrý odkaz v záhlaví objednávky, je to modrý odkaz na konci řádku v bodu 2. Vyskočí okno a tam napíšete jen počet dnů a potvrdíte. Ono samo to vygeneruje zprávu, kterou najdete dole na stránce objednávky.03/09/2016 at 22:55 #2725martinaParticipantděkuji, jste hodná, jdu to zkusit
03/09/2016 at 23:47 #2726martinaParticipantTak nevím, zda ho mám otevřený, kde najdu ten spor? V refunds and disputes nic není, tak že bych ho nakonec neotevřela? Ldyž se podívám do mých objednávek, tak u té inkriminované je stále open dispute…..a když si ji otevřu, tak dole ve zprávách pro prodejce mám napsánu tu svou žádost o prodloužení o 10 dní, tak teď nevím, zda je to tedy v pořádku….a tlačítko cancel dispute tam nikde právě nevidím, tak myslíte, že je to tedy v pořádku?
03/09/2016 at 23:54 #2727IvetaKeymasterJestli máte u objednávky tlačítko Open dispute, tak rozhodně spor otevřený nemáte 🙂
Zpráva dole s žádostí o prodloužení je také v pořádku 🙂
Teď už jen počkat do 7-8. září a pak otevřít spor. Mezitím přijde e-mail, že je čas prodloužený. I kdyby e-mail o prodloužení nepřišel, tak se nic neděje.04/09/2016 at 0:00 #2728martinaParticipantano, to tam opravdu mám, tož jsem to snad udělala dobře, takže 7/9 otevřu spor a mám potom ještě někde něco psát po tom kliknutí na open dispute? něco někam psát např?
Strašně moc Vám děkuji, že se mnou ztrácíte čas…..velmi si toho vážím
04/09/2016 at 0:15 #2729IvetaKeymasterOtevřete spor – tzn.:
1) kliknout na Open dispute
2) vyberete Refund only (jen vrácení peněz)
3) další otázka: Did you receive the item? (obdržela jste zboží?) – kliknete No
4) objeví se otázka Reason for refund request (důvod pro vrácení zboží) – vyberete Logistics tracking problem
5) objeví se otázka Please specify the reason (prosím specifikujte důvod) – vyberete No tracking information
6) Refund Amount USD (kolik chcete vrátit) – zadáte celou částku za zboží
7) okénko Please write your request detail (prosím napište detaily žádosti) – stačí když tam napíšete No tracking information
8 ) pod tím je tlačítko na přiložení důkazů, ale to v tomto případě nepotřebujeme, takže to přeskočíme
9) kliknout na Submit a spor je otevřen
Zobrazí se stránka sporu a když sjedete úplně dolů, tak tam uvidíte strukturu celé objednávky, v levé části jste Vy (vytvořila jste objednávku, zaplatila jste objednávku, otevřela spor) a v pravé části je prodejce (odeslal objednávku, případně jeho odpovědi na spor).
Jen podotknu, že zprávy dole v objednávce nejsou důležité pro spor – tam sice probíhá domluva mezi prodejcem a kupujícm, ale prodejce často naslibuje hory doly a nemusí je splnit. Musí to být napsáno ve sporu!!!! Jinak není domluva platná. Navíc do zpráv Aliexpress při případném dořešování sporu nevidí, vidí jen to, co je ve sporu. Tzn., co je vidět v té struktuře kupující – prodávající.04/09/2016 at 0:16 #2730IvetaKeymasterJo a čas s Vámi neztrácím, snažím se pomoci, když to jde 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.