Nehybnost zásilky v ČR

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #1557
    Kateřina
    Member

    Dobrý den, mám dotaz ohledně sledování zásilky. Jedná se o číslo: RF100829515CN, nevím, zda je balík doporučeně (myslím, že nejspíše ano, když jde sledovat pomocí 17track.net?). Podle sledování balík došel do ČR dne 24/10, ale od té doby se zásilka neposunula dál… Objednala jsem pouzdro MK (napodobeninu), je možné, že uvízlo na celnici? Dle příspěvků v diskuzi jsem se však dočetla, že by mi domů přišel informační dopis? Dosud žádný dopis nepřišel… Zboží stálo 13,74 USD, clo by se z toho tedy vyměřovat nemělo… Je možné, že se balík ztratil? Co mám dělat dál, pokud se stále zásilka nebude hýbat? Předem velice děkuji za informace 🙂

    #1561
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    ano, máte pravdu, jedná se o doporučenou zásilku, kterou jde dohledat na stránkách české pošty i na 17track.net. Ale podle sledování balík do ČR ještě nepřišel, dne 24/10 byl odeslán do ČR a česká pošta jej ještě nemá evidovaný. Je možné, že již v ČR je, ale pošta jej ještě nenaskenovala. Pravděpdobně je to způsobeno velkým návalem balíčků v předvánočním čase, vše trvá trochu déle. Až jej pošta přijme do evidence, naskočí tam “české” číslo zásilky a pak informace, jestli prošel nebo neprošel celnicí.
    Když se objeví “Komunikace se zákazníkem ohledně doložení hodnoty zboží”, tak balíček zachytila celnice a druhý den Vám přijde dopis do vl. rukou s pokyny jak dále postupovat.
    Když se objeví “Vstup zásilky na SPU”, tak zásilka prošla bez povšimnutí celnice a cca do 2-5 dnů jej máte doma.

    Píšete, že se jedná o napodobeninu pouzdra, pokud by jej tedy celnice zadržela, tak ho zničí jako padělek. Často tak zadrží kabelky, ale nevím jak je pouzdro velké, zda připoutá jejich pozornost k prohlídce.

    Zatím nic nedělejte, hlídejte si jen dobu pro obdržení zásilky, aby Vám nevypršela, případně požádejte prodejce o její prodloužení. Po více než 60ti dnech od odeslání můžete požádat o vrácení peněz z důvodu nedoručení zásilky.

    #1585
    Kateřina
    Member

    Dobrý den Iveto,
    moc Vám děkuji za přínosné informace. Ještě dotaz, tato informace “Komunikace se zákazníkem ohledně doložení hodnoty zboží”, nebo “Vstup zásilky na SPU” bude napsáno a viditelné na 17track.net nebo jen na stránkách České pošty? Jedná se o pouzdro na mobil, do ruky, moc velké by nemělo být, pokud by ho celnice zničila, jak postupovat? Je to má chyba, že nemám objednávat takovéto zboží? Snad je to tedy opravdu tím předvánočním časem…

    #1587
    Iveta
    Keymaster

    Aha, tak jestli je to pouzdro na mobil, tak to asi nezadrží. Já myslela nějaké větší pouzdro – na noťas velikosti kabelky 😀
    Značkové věci zadrží a zničí, ale týká se to hlavně kabelek, teplákových souprav pro dospělé, boty Air Nike apod. 🙂

    Ta komunikace se zákazníkem se myslím objeví i na 17track, já ty doporučené sleduji jen na české poště, jsou tam jen důležité body přepravy, na 17tracku je vidět každé přeložení zásilky v Číně. 🙂

    #1589
    Kateřina
    Member

    Nene, je to taková menší peněženka dohromady s pouzdrem na mobil. Tak já budu doufat, že mi to nezadrží 😀

    A ze zvědavosti… Pokud zadrží kabelky, boty, teplákové soupravy apod. a celnice je zničí, jak postupovat? Někde jsem myslím četla, že si mám před objednáním vyžádat dopis, který svědčí o originalitě a pokud mi ho prodejce nedodá, tak se mám ohánět tím, nebo jak se dále postupuje? Stalo se Vám to už někdy? 🙂

    #1591
    Iveta
    Keymaster

    Nestalo, neobjednávám tyto věci 🙂
    Ale také jsem četla, že když celnice zničí, že se máte se sporem obrátit na prodejce, přiložit dopis o zničení zboží celnicí a žádat peníze zpět. Protože se na Ali nesmí prodávat padělky, tak by měli (prodejce nebo Aliexpress) peníze vrátit.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password