Ano, prodejci to dělají “fikaně”. Když se jim sejdou ve stejném období (1-3 dny) třeba 2 či více objednávek z ČR, tak klidně pro všechny zásilky zapíší stejné podací číslo. Je jedno, jestli ve skutečnosti poslali jen jeden balík a číslo napsali všem stejné. Nebo napíšou všem stejné číslo, protože se jim jen nechce dohledávat pro každou objednávku správné číslo. Mám zkušenost, že obvykle odpoví na dotaz na správné sledovací číslo “nebojte se, zásilka je odeslaná, trpělivě čekej”. Jenže se nedám, pohrozím sporem a to už pak to správné číslo dohledají a napíší.
Takže Vaše zásilka může ještě být doručena, to lze těžko odhadnout, jestli ji poslal nebo ne. Jestli se to ale týkalo té zásilky co chtěl připlatit na dopravu, tak je možné, že to neodeslal schválně a úmyslně napsal číslo jiné zásilky do ČR. Tak ví, že do poslední chvíle čekáte na doručení a má naději, že poslední dny doručování prošvihnete otevřít spor a on tak dostane peníze za nic. Což se mu asi podařilo 🙁
Když to tak ale počítám…. 18/12 bylo dodání zásilky, pokud jste v Aliexpressu nepotvrdila přijetí balíčku, tak ochranná doba skončila po 10ti dnech po doručení, tedy 28/12. A nyní máte 15 dnů na otevření sporu, tedy do 12/1, to by měl spor jít ještě otevřít. Hlavně tam přiložte fotku sledování, že zásilka byla doručena do jiného města a PSČ a tak to není Vaše číslo zásilky.