Ahoj,
bohužel to vypadá, že už to asi dárek nestihne, když to bylo odesláno až nyní o víkendu. Tedy jestli to prodejce skutečně poslal. Stává se (hlavně u těch listopadových objednávek), že napíšou číslo zásilky, které se nezobrazí v trackování vůbec a při vyvolání sporu buď okamžitě potvrdí vrácení peněz (bez dohadování, takže zboží asi neposlal vůbec???) nebo nechá uplynout 5denní dobu sporu a pak se peníze vrací automaticky.
Teď v listopadu se kvůli výprodeji 11/11 tam natáhlo spousta podvodných prodejců, já sama jsem již polovinu nákupu zrušila spory, protože ty zásilky neměli po 10ti dnech žádný tracking, prodejce nereagoval nebo byl úplně zrušený. Také jsem trackovala balíček až do ČR, ale byl doručen do jiného města – takže to nebylo pro mne, prodejce hned vrátil peníze, ani nepsal ať dále čekám, že to určitě dojde.
I když budeme spoléhat na to, že balíček skutečně o víkendu poslal, do Vánoc to nedojde, pošty jsou přetížené. Ještě to musí čínská pošta poslat do ČR, to trvá 1-3 dny. Když je zásilka odeslána do ČR, tak její převzetí pražská SPU potvrdí v 5-15 dnech. Nyní to bude trvat déle, minimálně těch 15 dnů. Než to SPU zpracuje 3-5 dnů. Takže když to tak počítám, tak nejrychlejší datum pro doručení je někdy kolem Silvestra, spíš bych to viděla na první lednový týden.
Jinak bych pro příští objednávky doporučovala si ohlídat 10ti denní lhůtu, kdy se zásilka musí objevit v nějakém trackingu (17track, yw56 apod.), tedy pokud prodejce nenapíše, že to posílá bez trackovacího čísla. Po těch 10ti dnech napsat prodejci, že zásilka není v trackingu, jestli by ověřil správnost čísla nebo pohyb zásilky s poštou. Pokud nereaguje, zásilka se neobjeví ani v dalších 2 dnech v trackingu, vyvolat spor o navrácení peněz z důvodu nedodání zboží. Lepší po 14ti dnech zrušit objednávku a objednat u spolehlivějšího prodejce než týdny a měsíce čekat, jestli to skutečně dorazí.
Hezký den!