Vrácení zboží

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #837
    Dadina
    Member

    Ahojky, otevřela jsem spor, zboží zatím nepřišlo a prodejce odmítá vrátit peníze, tak čekám, co bude dál, ale na druhém balíčku, od toho samého prodejce, jsem otevřela spor včera a tam mam napsano: vrácení částky xx ,- a dále, že čeká na vyjádření prodejce, takže to mám chápat tak, že mi vráti peníze???
    Děkuji

    #839
    Iveta
    Keymaster

    Ahoj,
    tady nevím jestli se ptáš na první nebo druhý balíček.
    První balíček nepřišel, tak by se mělo požádat o prodloužení lhůty. Pokud je to od odeslání více než 60 dnů, tak otevřít spor. Jestli je to méně než 60 dnů, tak bych raději spor nezavírala, ale natahovala jeho lhůtu pro vyřízení a to tím, že na tvou odpověď ve sporu je čekací doba tuším 12-14 dnů, na prodejce odpověď 5 dnů. Takže pokud odmítl, nechat spor běžet a poslední den na něj odpovědět (modifikovat spor), že zboží stále nedorazilo. Až on odpoví, znovu čekat na poslední den sporu a znovu napsat, že zboží ještě nemáš. Po 60ti dnech od odeslání pak eskalovat na Ali.
    Druhý balíček je otevřený spor na nějakou částku a teď se čeká na vyjádření prodejce, což znamená, že se čeká jak se k tomu prodejce vyjádří – jestli vrátí či nevrátí peníze. Pokud ve sporu potvrdí vrácení, tak se u sporu i objednávky objeví finished (dokončeno) a po několika hodinách či dnech closed (zavřeno) a to teprve znamená, že peníze jsou na cestě. Obvykle se mi peníze od potvrzení sporu objeví zpátky na účtě do 2 dnů.

    #841
    Dadina
    Member

    Ahoj, dekuji za odpoved!!! 🙂 1.balicek uz jsem spor modifikovala, tak budu cekat tak dlouho, dokid nepotvrdi vraceni penez a u toho druheho musim cekat. Jeste se zeptam, u toho sporu, kdybych dala eskalovat? co mohu cekat? Ze mi nevrati penize a ani zbozi? dekuji

    #842
    Iveta
    Keymaster

    To ne, to se nedá říct přímo co čekat. Ale problém je, že jejich rozhodnutí je nezvratné, už se nejde odvolat někam dál, protestovat proti němu, nic. Takže je to opravdu poslední šance, kterou využít při řešení problémů s prodejcem. Proto není vhodné něco eskalovat, když zboží je 30 dní na cestě.
    Při eskalaci problému s nedodáním zboží totiž je rozhodující doba od odeslání, protože (jak je uvedeno asi u všeho zboží na Ali) oni garantují vrácení peněz pod 60ti dnech, je to u zboží i v objednávkách znak malého modrého budíku. Prodejci sice píší i méně, obvykle 39 dní, ale stejně při nedodání zboží dobu prodlužují, protože Ali garantuje těch 60 dní. Když je tedy spor eskalován dříve, tak Ali napíše, že je ještě brzo a musí se dále čekat, takže nic. Neznamená to, že ti peníze nevrátí nebo že ti zboží nepřijde, ale že neukončí objednávku, dál zůstává otevřená a zboží je na cestě.

    Z mé zkušenosti ale vím, že mi Ali zamítlo i mou eskalaci, že zboží nepřišlo po 72 dnech. Ali napsalo, že je předvánoční čas a že mám dále čekat, takže v tomto případě mi neuznali ani těch garantovaných 60 dnů.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password