Přidej recenzi

09 – Jak zrušit nezaplacenou objednávku na Aliexpress ★★★★★

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
hodnoceniLoading...

Máme tu další video, v kterém si ukážeme, jak zrušit na Aliexpress  nezaplacenou objednávku. Začneme nejdříve tím, že se přihlásíme a vstoupíme do svých objednávek – klikneme na My Orders.  Zde vidíme seznam objednávek, které jste na Aliexpressu vytvořili.

Zrušení objednávky na Aliexpress

 

 

 

Vybereme si objednávku, kterou chceme zrušit. Rušit můžete jak objednávku zaplacenou, tak nezaplacenou. Nejdříve si ukážeme, jak zrušit nezaplacenou objednávku. V pravé části přehledu objednávek klikneme na Cancel Order (zrušení objednávky). Kliknutím se nám objednávka otevře a vidíme zde její status – objednávka čeká na zaplacení. My ji můžeme zaplatit nebo počkat až objednávka po 20ti dnech nezaplacení se sama zruší nebo ji rovnou zrušit.

 

V objednávce klikneme znovu na tlačítko Cancel Order a vyskočí nám okno, abychom upřesnili, z jakého důvodu si objednávku přejeme zrušit:

 

– už objednávku nechci, nemám zájem

– doba k vyřízení objednávky je příliš dlouhá

– prodejce zvýšil cenu v objednávce

– prodejce není schopen přepravit mé objednávky podle zvoleného způsobu přepravy

– prodejce neodpověděl na mou otázku/y (týkající se zboží či dopravy)

– zboží není na skladě

– jiné důvody

První dva důvody nijak neovlivňují činnost prodejce. Uvedením dalších důvodů je však prodejce postihován od Aliexpress, tedy kromě „jiné důvody“.

 

Vybereme tedy důvod zrušení objednávky a klikneme na Submit. Tím se změní status objednávky na Finished a je tak ukončena.

 

V případě, že objednávku jsme již zaplatili a například jsme našli výhodnější cenu v zítřejších SuperDeals, můžeme ji také zrušit. Záleží na tom, v jakém statusu se nyní objednávka nachází. Pokud jsme ji zaplatili před pár minutami či hodinami, stále se ověřuje platba a objednávku zatím zrušit nemůžeme. Musíme počkat, až Aliexpress platbu potvrdí a nám se v přehledu objednávek zobrazí čas pro vyřízení objednávky prodejcem a tlačítko Cancel Order. Musíme si však pospíšit, někteří prodejci mají zboží připravené k odeslání již během schvalování platby a po jejím schválení ihned potvrdí odeslání zapsáním sledovacího čísla. Objednávka je tak již poslaná a nelze ji zrušit. Můžeme však zkusit požádat prodejce o její zrušení zprávou v objednávce. Někdy mají prodejci přichystaná sledovací čísla na balíčcích, ale fyzicky mají balíčky ještě u sebe. Prodejce může, ale nemusí vyhovět!!!

 

Pokud tedy objednávka má platbu schválenou, v přehledu objednávek se objevilo tlačítko Cancel Order, můžeme na ně kliknout a zobrazí se nám objednávka. V objednávce jsou v záhlaví dvě tlačítka – Extend Processing Time (prodloužit dobu k vyřízení objednávky) a Request Order Cancellation (žádost o zrušení objednávky). Klikneme tedy na druhé tlačítko se žádostí o zrušení. Vyskočí nám stejné okno jako v případě nezaplacené objednávky, vybereme důvod zrušení a opět potvrdíme Submit. V tomto případě se však status objednávky změní na Awaiting Cancellation a informací, že žádost o zrušení objednávky byla prodejci odeslána a čeká se na její schválení. U objednávky i nadále běží beze změny čas pro její vyřízení. Nyní se ke zrušení objednávky musí vyjádřit prodejce. Pokud zboží vychystal a odeslal, ale nestihl ještě zapsat sledovací číslo do objednávky, tak žádost o zrušení nepotvrdí, protože je zboží již odeslané. Ve většině případů však žádosti vyhoví.

 

Může se také stát, že se s Vámi domluví na zrušení žádosti. Příkladem z vlastní zkušenosti je kupříkladu objednávka zboží, u kterého byla napsaná doba pro vychystání 7 dnů, po schválení platby se však u objednávky objevila doba pro vyřízení 21 dnů. Jako důvod zrušení objednávky jsem tedy vybrala, že doba pro vyřízení je příliš dlouhá. Během několika hodin se zprávou ozval prodejce, že zrovna tuto barvu trička má skladem a mohl by ji ihned odeslat. Souhlasila jsem, prodejce žádost o zrušení zamítl a ještě týž den zboží odeslal a napsal mi sledovací číslo.

 

Sami si ale žádost stáhnout nemůžete, i když si zrušení rozmyslíte (např. klikli jste na zrušení objednávky, vybrali důvod a poté jste zjistili, že jste vybrali špatnou objednávku třeba s podobným zbožím). Vždy musíte čekat na reakci prodejce – buď žádost potvrdí, nebo zruší.

 

Nyní když přejdeme na přehled objednávek, tak zde vidíme, že status nezaplacené a zrušené objednávky se změnil na Cancelled Order – Finished, takže vidíme, že objednávka byla dokončena zrušením. Pokud jsme rušili zaplacenou objednávku, tak se nám potvrzením zrušení objednávky automaticky vrací peníze zpět na účet. Nemusíme nikde žádat o jejich vrácení. Během několika dnů (nejčastěji do 2 dnů) se nám peníze připíšou na účet a u objednávky se zobrazuje stav Cancelled Order – Closed, což znamená, že objednávka byla i uzavřena.

 

Takto vidíte, že objednávka se dá velmi snadno zrušit.

 

 

 

Komentáře

1 Comment
  1. Dobrý den,na Ali nakupuji již rok,vše v pořádku dorazilo,teď jsem chtěla koupit kabelku,koupi jsem si rozmyslela, dala jsem odejit od koupě, ale moje banka stačila odeslat platbu,mohu očekávat, že mi Ali pošle peníze zpět, nebo se se 47$ můžu rozloučit? Děkuji za odpověď.

Napište komentář