chybejici zbozi v balicku

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #7799
    macun
    Participant

    V alie.jsem si objednal sklo a pouzdro na mobil samozrejme u provereneho prodejce s korunkou na hlave balicek prisel sklo bylo ale obal tam nebyl(pote jsem jiz nekde cetl ze prodejci to radi delaji) nafotil jsem to a odeslal prodejci,prodejce se omlouval ale to mi nepomuze vytvoril jsem spor a domluvili jsme se na vraceni penez,pote byl spor uzavren aniz bych cokoli potvrzoval.Mel jse zato ze spor bude stale otevreny dokud nepotvrdim zejsem penize dostal.Chtel jsem se zeptat cislo uctu mu nemusim zadavat ten uz tam prece ma?Dale jsem zjistil ze kdyz mi to posle na ucet tak mi banka strhne 100kc za transakci pokud to bude posilat v dolarech tez jsem to platil.Kdyby to posilal v eurech tak by mi strhli pouze 20kc.Jak z toho vybruslit?

    #7800
    Iveta
    Keymaster

    Pokud je spor ukončený, pravděpodobně prodejce spor uznal a potvrdil – tím se spor zavře a pro Aliexpress je to pokyn k odeslání peněz za obal směrem k Vám a peněz za sklo směrem k prodejci. Číslo účtu jim samozřejmě nemusíte posílat, ale oni ho nemají a ani ho nepotřebují, protože jste platil kartou. Oni provedou vrácenou platbu kartou (ve Vašem případě částečnou vratku), takže se Vám částka připíše zpět na kartový účet. Obvykle je to tak do 3 dnů od uzavření sporu a bude připsána (u většiny bank bývá připsána) u data platby za zboží. Například zboží jste objednal 20.4., takže se v elektronickém výpise podíváte do historie až k datu 20/4, kde uvidíte platbu za zboží a u toho data bude i kladná částka s datem zaúčtování červnovým. Banka si za vrácené platby neúčtuje žádné poplatky, takže můžete být v klidu a ve sporech žádat zpět třeba 1 US.
    Ještě poradím, kde zjistíte pohyb peněz, ale většinou to není nutné sledovat. Když si v PC otevřete objednávku, pod modrým rámečkem logistický tracking (vidíte tam sledování zásilky) jsou 2 záložky – Order (tu běžně vidíte) a Financial – na tu klikněte a zobrazí se historie platby a vrácení peněz. Dole máte takovou linku s puntíky, kde se zobrazuje postup vrácení peněz. Peníze obvykle přijdou do druhého dne, kdy je druhý puntík oranžový. Pokud by peníze nepřišly do 15ti pracovních dnů, je potřeba se obrátit na Aliexpress chat, aby vrácení peněz prověřili. Nemá cenu se obracet na prodejce, ten Vám nepomůže a ani peníze nemá. Ale k tomu dochází opravdu ojediněle, takže asi ani nebudete potřebovat.

    #7801
    macun
    Participant

    jo dekuji za odpověď neuvedomil jsem si ze prodejce dostane platbu az ja potvrdim doruceni a jestli tomu spravne roumim platbu dostava z aliexpressu samorejme po předchozím kladnem potvrzeni.Chtel jsem se ještě zeptat jakou menou platit je lepsi dolary nebo eura?dekuji

    #7802
    Iveta
    Keymaster

    Ano, přesně tak… ve sporu je uvedeno, že jste zboží nedostal (obal) a druhou položku (sklo) potvrdíte jako doručené.
    Některé banky (např. mBanka) používají jako zaúčtovací měnu pouze eura. Tzn., že když zaplatíte v dolarech, oni převedou dolary na eura a poté eura na Kč a teprve poté Vám částku odečtou z účtu. Platíte tak vlastně 2x převodní poplatky (započítané v kurzu). Ze své zkušenosti – když zaplatím dolary kartou od mBanky, mám kurz kolem 25,50 Kč, když použiji kartu od BNP (Cetelem), kurz odpovídá kurzu na hl. stránce Seznamu – aktuálně 23,40 Kč

    #7803
    macun
    Participant

    dekuji za odpověď ted budu cekat na peníze včera byl spor potvren odeslanim penez linka spuntiky je uprostřed tak doufam ze to bude do tech 3dnu doruceno s pozdravem M

    #7805
    Iveta
    Keymaster

    Určitě budete mít do pátku na účtě, nebojte. Kdyby ne, kontaktujte Aliexpress tým přes chat. Mějte se, přeji samé pozitivní zkušenosti při nakupování 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password