Přidej recenzi

Dispute finished – peníze ani boty nikde

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky.

Prohlížíte 4 příspěvky - 1 ze 4 (z 4 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2709

    Tomáš
    Uživatel

    Dobrý den,

    než jsem založil tohle téma tak jsem strávil asi hodinu procházením různých témat ale nikde jsem nenarazil na řešení mého konkrétního problému…
    Věc se má takto – před zhruba čtvrt rokem jsem si objednal boty. Čekal jsem dlooouho až do doby, kdy mě Aliexpress sám upozornil, že mi dobíhá Purchase Protection. Tak jsem otevřel dispute s prodejcem – chtěl jsem peníze zpět. Prodejce navrhl prodloužení Purchase Protection o další cca 2 měsíce a k tomu připsal „Your order is shipping out to you.“ a připsal i Tracking URL.
    Tak jsem spokojeně čekal, když jsem později mrkl na odkaz, který trackuje zásilku, byly tam jen čínský znaky a jediný co šlo rozeznat byl žlutej trojúhelník s vykřičníkem a u toho ALERT.
    Od té doby se snažím spojit s prodejcem ale neodepisuje.
    Dispute se mi ukazuje jako Finished a status objednávky taky jako Finished.

    Je to moje první řešení takového problému, nevybavuju si že bych nějak uzavíral Dispute, ani mě k tomu prodejce nevyzval. Jen jsem „přijal“ jeho nabídku na prodloužení Purchase Protection. To se bere jako ukončení dispute?

    Poraďte, prosím, jak se mám zachovat dál. Purchase Protection končí za 18 dní…

    Předem děkuji za odpovědi,
    Tomáš R.

    Attachments:

    #2710

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    uvádíte jednu nesrovnalost, která si odporuje – status objednávky je Finished a zároveň běží doba 18 dní. Buď něco běží nebo to skončilo.
    Pokud je u objednávky Finished, tak Vaše objednávka je ukončená a nelze už znovu otevřít spor, protože ten jste již využil. Bohužel musím říci, že jste o peníze přišel a pravděpodobně s Vámi prodejce nebude ani komunikovat zprávami.

    Udělal jste totiž několik chyb:
    1) zásilka Vám byla doručována 16/6 – adresát nezastižen, na poště zásilka ležela do 4/7, kde jste si ji mohl vyzvednout. Chápu, že někdy se stane, že pošta neoznámí do schránky zprávu o uložení zásilky, ale měl jste od 30/5 sledovací číslo, které jste si měl hlídat – je to v pravidlech nakupování na Aliexpress. Doporučenou zásilku můžete sledovat i na stránkách České pošty nebo na stránce 17track.net, kterou Vám poslal prodejce. V záhlaví stránky 17track.net je přepnutí na češtinu, takže stránka se Vám také zobrazí v češtině, podrobný tracking si přepenete přímo v trackingu v pravém dolním rohu na češtinu.
    Další stránka, kde lze zásilka sledovat je i tato, ale ta je v angličtině: http://global.cainiao.com/detail.htm?mailNoList=RS001336200CN

    2) správně jste spor otevřel, ale při návrhu na vrácení 0,01US od prodejce jste jej potvrdil a tím se zavřel jak spor tak i objednávka. Na účet se Vám tak vrátil cent, protože jste si to odsouhlasil. Tím už nemáte možnost otevřít jiný spor, ani se dovolávat Aliexpressu o jiné řešení.

    Doporučila bych pouze nastudování článků na této stránce jak nakupovat na Aliexpressu a jak spory otvírat a řešit, bohužel tato objednávka je již uzavřený případ a nedá se s tím nic udělat. Je mi líto, že pro Vás nemám lepší zprávy 🙁

    #2711

    Tomáš
    Uživatel

    Tak pak jsem asi pochybil. Nejsem si vědom v který moment ale asi byla především chyba nekontrolovat, zda-li předtím dorazily. Objednal jsem si totiž troje boty od různých prodejců ve stejný den a slepě jsem věřil, že postupně nějak dorazí… budiž pučení do budoucna. Jsem ale hodně naštvaný, nelíbí se mi, že jim to může jen tak projít :angry:
    Každopádně děkuji moc za odpověď!
    Pěkný večer

    #2712

    Iveta
    Klíčník

    Já to chápu 🙁 Je to dost peněz jen tak vyhozených 🙁
    Tak pro příště už budete vědět, jak si zboží hlídat a při otevření sporu hlavně hned nic nepotvrzovat – pořádně prohlédnout, co prodejce nabízí. On občas změní Only refund na Refund & return a když to přehlédnete, vidíte jen že nabízí vrácení celé částky, tak jste povinen to zboží opravdu vrátit. Ikdyž náklady na poštovné přesáhnou hodnotu zboží. Tento udělal fígl s tím vrácením 1 centu a místo abyste mu odpověděl, že chcete plnou částku případně spor zavřel, tak jste mu to odsouhlasil a to byla hlavní chyba 🙁 Prodejce už měl boty více než týden zpátky a zkusil to, jestli mu je i zaplatíte – a vyšlo mu to 🙁

Prohlížíte 4 příspěvky - 1 ze 4 (z 4 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.