Přidej recenzi

Jak dál, když jsem se stal obětí podvodu?

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 3 roky, 8 měsíců.

Prohlížíte 4 příspěvky - 1 ze 4 (z 4 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #707

    Petr
    Uživatel

    Prosím, poradí mi někdo jak postupovat v případech, kdy jsem byl podveden?
    Již několikrát jsem si přes Aliexpress objednal zboží a z Číny dorazilo nefunkční, nekompletní, nebo něco úplně jiného. Komunikace s prodejcem nikdy nepřinesla úspěch, buď nereagují, nebo slibují a nápravu nesplní. Vetšinou je z nereagování probere nízké hodnocení, ale většinou jen proto, aby slíbili nápravu, vyškemrají změnu feedbacku a opět nereagují.
    Přes Aliexpress to taky nepomáhá, obvykle slíbí jen to, že pomohou kontaktovat prodejce, ale ani to k ničemu nevede.
    Už je to šestý případ, kdy jsem číňanům naletěl a rád bych, aby z toho bylo něco víc, než jen VAROVÁNÍ PRO OSTATNÍ…
    Má někdo lepší nápad na postup proti podvodníkům?

    #710

    Iveta
    Klíčník

    Asi úplně nerozumím dotazu – zboží Vám PŘIŠLO nefunkční, nekompletní nebo něco jiného a Vy jste to řešil jen zprávami s prodejcem? Nebo jste potvrdil převzetí a třeba za týden přestala věc fungovat?

    Pokud je nějaký problém se zbožím při doručení, otevírají se spory, ale to asi znáte… Jinak nevím. Můžete případně uvést konkrétní případ, kdy jste byl podveden a Aliexpress Vám nepomohlo?

    #712

    Petr
    Uživatel

    Konkrétně?
    Prodejce „Amanda Digital International Co. Ltd“ – antiradar s autokamerkou v jednom. Zařízení je nefunkční. Pokus o komunikaci s prodejcem, nereagoval. Dal jsem mu 1 hvězdičku a začal komunikovat – nasliboval kompenzaci, hned jak mu zlepším hodnocení. Dal jsem mu 5 hvězdiček, přestal reagovat. Požádán Aliexpress o pomoc, prodejce opět začal komunikovat, ale prý nikdy neslíbil kompenzaci a opět přestal komunikovat. Už nic nezabírá.
    Prodejce „Shenzhen Ansonchina Technology Co., Ltd.“ dodal 2x MicroSD karty 64GB, nefunkční, nereagoval na nic. Objednal jsem od něj 2 jiné s poznámkou, ať současně vyřeší reklamaci. Poslal tedy další s 1 jednou navíc, opět nefunkční. Nemá žádné podezřelé hodnocení a tak jsem mu udělil jen 1 hvězdičku. Okamžitě začal reagovat, ale po 15 komunikacích jsme došli k jedinému řešení – vše odeslat zpět do Číny. Takže balíme a za dóóst drahé poštovné odešleme. To ještě ale nemusí být výhra.
    Prodejce „TOP Seller’s store 402153“ poslal nefunkční zavlažovací hodiny. Ach jo, nedovedu si představit, jak to poslat zpátky.
    Prodejce „Z-Passion Store“ poslal autoalarm jiného typu, než jsem od něj zakoupil. Liší se drobnostmi, ale například úplně chybí siréna. S prodejcem je komunikace jak s dítětem, není ani z obrázků schopen pochopit co a jak.
    Spousta dalších drobných úletů číňanů, třeba nefunkční USB kabel k telefonu, dodaný telefon s nekompletním příslušenstvím, autodiagnostika s přiloženým CD, které bylo přelomené, atd.
    Na základě mých zkušeností bych opravdu nedokázal Aliexpress doporučit. Tahat mě za nos takhle někdo v ČR, asi se seberu a vyjedu za ním, ale ta Čína je natolik z ruky, že veškeré tyto věci nejsou řešitelné…

    #713

    Iveta
    Klíčník

    Takže z tohoto chápu, že když máte problém se zbožím, tak ho řešíte tak, že mu dáte 1 hvězdičku??? Ano, když je se zbožím nějaký problém, je jasné, že dobrovolně to prodejci nebudou chtít řešit. A to ani tady v ČR.

    Musíte se bránit otevřením sporu. Opravdu se mi nechce věřit, že jste jej dosud nepoužil, nebo aspoň jste se o tom nepsal, že by jste je použil. Od toho ty spory jsou, aby jste dostal peníze zpět! A to nejen u nefunkčního zboží, ale i s částečným poškozením. Zboží zpět zasílat vůbec nemusíte, není to povinnost jako v ČR. AliExpress samozřejmě ví, že ze všech zemí zpět do Číny je poštovné mnohem vyšší než z Číny do světa. Někdy na vrácení zboží prodejce trvá, ale to můžete řešit např. snížením částky nebo posláním náhradního dílu. Komunikace s prodejcem slouží jen k upřesnění dalšího postupu, ale při problému se musí otevřít spor a prodejce jej musí do 5ti dnů začít řešit. Pokud se nedohodnete, eskaluje se spor na AliExpress, které rozhodne.

    Jinak o USB flashkách a SD kartách z Ali zde byla vedena diskuze i recenze a výsledkem bylo, že tyto věci neobjednávat, jsou téměř vždy předělané, aby hlásili vyšší kapacitu než skutečně mají. Zapříčiní tak ztrátu dat. Nebo ta zařízení při připojení vůbec nefungují. Bohužel s dokazováním skutečné kapacity jsme u AliExpressu nepochodili, protože nejsme schopni pro ně dodat dostatečné důkazy.

    Doporučuji si projít tento odkaz – Spory a náhrady
    http://www.alirecenze.cz/index.php?option=com_fsf&view=faq&Itemid=1799

    a zároveň shlédnout tato videa:
    http://www.alirecenze.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=145&Itemid=1745

    http://www.alirecenze.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=146&Itemid=1744

Prohlížíte 4 příspěvky - 1 ze 4 (z 4 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.