Přidej recenzi

Jak dál postupovat při eskalování sporu

Zvolené téma obsahuje celkem 7 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 3 roky, 5 měsíců.

Prohlížíte 8 příspěvků - 1 z 8 (z 8 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #896

    Lucie
    Uživatel

    Ahoj, mohli byste mi, prosím, poradit při sporu? Objednávala jsem bundu za necelých 17 euro, prodejce uváděl, že nejdéle do 39 dní dojde (pokud ne, že vrátí peníze). Blížil se konec ochranné lhůty, tak jsem mu napsala e-mail a on lhůtu automaticky prodloužil asi o 12 dní. Když to bylo 50 dní a bunda nedošla, a na stránkách pošty a té jiné dopravy se mi ukazovalo, že balíček ani neodešel ze země a má 0kg, tak jsem otevřela spor. Prodejce ho zamítl a napsal úplně to stejné jako do předešlého e-mailu, že bunda za chvíli dojde. Spor jsem eskalovala a přišla mi zpráva od aliexpressu: The tracking number shows the goods are in transit, we’ll ask seller to contact shipping company to confirm the status of package within 3 calendar days. Please kindly understand that we need time to collect evidence or proposal from your Seller for a better understanding of the situation. We kindly suggest you need positively negotiate with your seller regarding this dispute.
    If you have received the goods in good condition, please cancel this claim and confirm order received. If we don’t receive any feedback about the product problems after the goods are delivered, we will release the payment to your seller based on the delivery information.
    PS: If there’s any agreement reached with the supplier before this case is closed, please provide your supportive evidence on the complaint center. Or AliExpress shall have the right to proceed to handle the Claim based on the supporting documents available and/or the settlement terms reached in the Order Messages within the Time Limit between the Buyer and the Supplier.
    Your understanding and cooperation will be appreciated.
    …teď mi zbývá jeden den do ochranné lhůty a také jeden den na odpověď a u toho je ještě napsáno, že potřebují důkazy, aby
    spor mohli vyřešit, což nechápu, jak mám dokázat, že mi to nedošlo..prodejce v další odpovědi žádá o delší čas a já nevím, co odpovědět, jestli souhlasit s delší dobou, nebo si trvat na svém, aby vrátili peníze..je to moje druhá objednávka, tak si nejsem úplně jistá co dál…děkuji moc za pomoc a omlouvám se za tak dlouhou zprávu 🙂

    #900

    Iveta
    Klíčník

    Ahoj,
    zažádej prodejce o prodloužení doby dodání. To uděláš kliknutím na podtržený odkaz v záhlaví objednávky. Jinak budeš čekat na vyřízení od Ali.
    Ty důkazy budou chtít od prodejce – třeba nějaké písemné potvrzení o podání balíku na poštu nebo o předání přepravci. Jinak Ali vrací peníze až po 60ti dnech, ikdyž prodejci uvádějí garantovanou dobu 39 dní pro dodání, ale přepravu samotnou ovlivnit nemohou. Proto při dotazu kde zboží je prodlužují dobu. Po 39 dnech ani nemá cenu eskalovat na Ali, protože ti také napíšou, že se má čekat.

    #901

    Lucie
    Uživatel

    Ono už je to asi nějakých 63 dnů a eskalovala jsem to asi před 6 dny, tak nějak, ale právě divné je, že když jsem to kontrolovala přes poštu nebo 17track, tak to ukazuje pouze podání a váhu 0,0 kg, tak mi na facebooku poradili, ať to eskaluju a už jsem i něco na tu zprávu odpověděla a dala i printscreen ze sledování zásilky, tak uvidím..jinak nevíte, jak to bude, když mi za 18 hodin vyprší ochranná lhůta? Sice mám už spor otevřený, ale nevím, jestli je to nějak důležité.

    #903

    Iveta
    Klíčník

    Když vyprší doba při otevřeném sporu tak se nic nestane, ve sporu bude běžet doba dále, objednávka bude jako uzavřená. Sice je asi lepší mít dobu prodlouženou, ale spíš pro případ, že by jsi se třeba uklepla a omylem spor uzavřela.
    To s tou váhou je nepodstatné, oni to prostě do poštovního programu nepíšou a česká pošta to za ně nedopisuje – viz příloha mého balíku, co mi přijde asi zítra. Nepamatuji si, že by tam váha někdy byla vůbec uvedena. Někdy bývá uvedena na balíčku (až už poslaného doporučeně nebo obyčejně), ale ne vždy.

    #904

    Lucie
    Uživatel

    Já jsem se teď na ten spor dívala a za 40 minut by mi měla vypršet doba pro ten spor – čekání na odpověď od obou stran a za 6 hodin končí ochranná lhůta, tak jsem se bála, aby mi neskončilo oboje a už s tím nešlo nic dělat.

    #905

    Iveta
    Klíčník

    Ten spor je eskalovaný, ne? Takže má něco dokazovat už jen prodejce. Jestli nedodá nějaké důkazy o tom, kde se zásilka nachází, tak by měl spor být uzavřený v tvůj prospěch.

    #909

    Lucie
    Uživatel

    Teď jsem se tam dívala, tak ta doba pro odpověď obou stran už vypršela a je tam, že už se bude jen čekat, jak to ten aliexpress team vyřeší, tak uvidím, jak to dopadne…děkuji moc za rady 🙂

    #911

    Iveta
    Klíčník

    Tak snad Ali vyřeší ve tvůj prospěch, myslím, že by měli. Dej pak vědět, ju? 🙂

Prohlížíte 8 příspěvků - 1 z 8 (z 8 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.