Přidej recenzi

Jak dál postupovat při otevření sporu?

Zvolené téma obsahuje celkem 34 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 3 roky, 6 měsíců.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 35 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #869

    Jana
    Uživatel

    Dobrý den, na Ali jsem objednala něco poprvé. Jde o bílou krajku a přišla mi ivory. V popisu zboží je jasně napsáno white color. Otevřela jsem spor, kde jsem napsala, že krajka má jinou barvu, než jsem objednala, že ji chci poslat zpět a vrátit peníze. Prodejce odmítl spor a napsal mi, že jsem neřekla, že nechci bílou a že krajka je vždy v barvě ivory. Změnil návrh řešení na to, že mi nevrátí peníze a krajku si nechám. Mám dva dotazy.
    První se týká čekání na schválení mého nákupu. Tam se stále odečítá čas a zbývá už jen jeden den. Je tam napsáno, že pokud jsem spokojená, mám to schválit a pokud ne, že mám otevřít spor, nebo mohu požádat o prodloužení, než vyprší čas. Spor jsem otevřela, ale tento čas se odečítá pořád. Jak to? Mám strach, aby se mi zítra automaticky objednávka neukončila v prospěch prodejce. Mám s tím něco dělat?
    Druhý dotaz, když rozkliknu detaily našeho sporu, tak tam se odečítá další čas, cca 11 dní. Pokud nesouhlasím s návrhem prodejce (změnil můj původní návrh a upravil detaily), mám upravit spor opět v mé řešení? Nebo to není nutné a mám si s ním dopisovat, a pokud se oba neshodneme, tak eskalovat spor? Napsala jsem mu zatím další zprávu, že jsem objednala jinou barvu zboží, a že pokud nebude souhlasit s vrácením krajky a peněz, tak budu muset spor eskalovat.
    Děkuji moc za radu.

    #870

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    pokud má prodejce napsanou bílou barvu v popisu, tak trvejte na svém. NIKDY rozhodně nenabízejte vrácení zboží zpět, poštovné začíná cca na 400 Kč za dopis, u balíčku je to přes 1000 Kč.
    U objednávky požádejte pro jistotu o prodloužení času, když řešíte spor. Uděláte to tak, že pod tím časem v objednávkou (zbývá 1 den), je modře zvýrazněný odkaz na prodloužení lhůty. Klikněte na něj, vyskočí okénko, napište tam počet dnů (např. 14 nebo 21) a prodejce čas potvrdí a prodlouží (měl by, zatím se mi nestalo, že by tak neučinil).
    Pokud se sporem nesouhlasíte, dejte spor Modifikovat, spor se znovu otevře na původním formuláři a vlastně ho zadáváte celý znova. Buď na prvních podmínkách můžete trvat (kvůli tomu vrácení zboží nedoporučuji), nebo tam dáte, že zboží vrátit nechcete a žádáte vrácení částky – buď celé nebo slevu např. 80% z ceny (zadáte částku např. 5.12 – pozor, nezadávat desetinnou čárku, ale tečku!). Když znova návrh odmítne, dejte eskalovat. Musíte ale počítat s tím, že rozhodnutí Ali je nezvratné, už se nejde dále někam dovolat. Takže zkuste spíše prodejce udolávat opakovaným upravováním sporu a trvání na svém.
    Napište pak, jak jste pochodila. Také mne zajímá, jestli ten čas prodlouží a pokud ne, co bude dále, když čas vyprší a zároveň běží spor. Proto je vždy lepší, čas prodloužit (prodejce neví, že zboží již máte v ruce a budete kvůli němu otvírat spor) a po prodloužení (prodejce musí potvrdit do 2 dnů) teprve spor otevřít. Hodně štěstí! 🙂

    #871

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    pokud má prodejce napsanou bílou barvu v popisu, tak trvejte na svém. NIKDY rozhodně nenabízejte vrácení zboží zpět, poštovné začíná cca na 400 Kč za dopis, u balíčku je to přes 1000 Kč.
    U objednávky požádejte pro jistotu o prodloužení času, když řešíte spor. Uděláte to tak, že pod tím časem v objednávkou (zbývá 1 den), je modře zvýrazněný odkaz na prodloužení lhůty. Klikněte na něj, vyskočí okénko, napište tam počet dnů (např. 14 nebo 21) a prodejce čas potvrdí a prodlouží (měl by, zatím se mi nestalo, že by tak neučinil).
    Pokud se sporem nesouhlasíte, dejte spor Modifikovat, spor se znovu otevře na původním formuláři a vlastně ho zadáváte celý znova. Buď na prvních podmínkách můžete trvat (kvůli tomu vrácení zboží nedoporučuji), nebo tam dáte, že zboží vrátit nechcete a žádáte vrácení částky – buď celé nebo slevu např. 80% z ceny (zadáte částku např. 5.12 – pozor, nezadávat desetinnou čárku, ale tečku!). Když znova návrh odmítne, dejte eskalovat. Musíte ale počítat s tím, že rozhodnutí Ali je nezvratné, už se nejde dále někam dovolat. Takže zkuste spíše prodejce udolávat opakovaným upravováním sporu a trvání na svém.
    Napište pak, jak jste pochodila. Také mne zajímá, jestli ten čas prodlouží a pokud ne, co bude dále, když čas vyprší a zároveň běží spor. Proto je vždy lepší, čas prodloužit (prodejce neví, že zboží již máte v ruce a budete kvůli němu otvírat spor) a po prodloužení (prodejce musí potvrdit do 2 dnů) teprve spor otevřít. Hodně štěstí! 🙂

    #872

    Jana
    Uživatel

    Zkusila jsem potvrzení objednávky prodloužit, napsalo mi to upozornění, že prodejce odpovídá do dvou dnů a jestli jestliže je moje doba kratší, tak mi doporučují otevřít spor před uplynutím času. Tak snad se ta objednávka sama nepotvrdí, bylo by to dost nelogické.
    Zkusila jsem změnit spor na část peněz zpět a neodesílání zboží. Mám částku počítat jen z ceny zboží nebo i poštovného? Poštovné mě stálo okolo $ 40, protože jsem ho potřebovala rychle, tak jsem to spočetla z celé částky.

    Děkuji a budu Vás informovat.

    #873

    Iveta
    Klíčník

    Tak hlavně spor neuzavírat, uzavřela by se tak objednávka bez šance dále něco vymáhat!
    Částku si určete sama, klidně s poštovným, těch 80% jsem nadhodila jako příklad. Mohla byste žádat 100% vč. poštovného, když se Vám to zboží nehodí, ale osobně já 100% nedávám, pokud to zboží k něčemu je, ale bude se hodit později (např. při objednávce dětského oblečení na 1 rok a omylem mi přišlo na 4 roky – teď je mi ničemu, ale není poškozené, použijeme je později, takže za záměnu požaduji 50%-90%, lépe požadovat 90% a prodejce to usmlouvá třeba na 60% a oba jsme spokojeni).
    Takže nahoďte vyšší částku, prodejce Vám ji bude chtít snížit a pak když to budete eskalovat, tak tu částku asi taky sníží.

    #874

    Jana
    Uživatel

    Prodejce mi navrhl, že mi vátí celou částku, pokud mu pošlu zboží zpět. Vykalkulovala jsem si odeslání balíku Českou poštou do Číny a vychází cca na 400,- Kč. To je pro mne schůdné řešení. Asi mu návrh potvrdím. Nechce se mi ani testovat, co se stane, až vyprší čas u potvrzení objednávky. Ale myslím, že kdyby měl dnes vypršet ve prospěch prodejce, tak mi pán ani neodepíše a počká.
    Nevíte, jak to chodí při vrácení zboží? Jestli mi třeba peníze vrátí, až on potvrdí, že mu zboží došlo. Říkám si, abych mu neposlala zboží zpět a on tvrdil, že mu nedošlo…

    #875

    Iveta
    Klíčník

    No sice napsal, že vrátí celou částku, ale vrátí celou částku za zboží, těžko bude vracet peníze za rychlejší dopravu. Tak jestli se Vám to vyplatí, platit poštovné tam a pravděpodobně i to sem.
    Odeslání balíku zpět je určitě lepší doporučenou zásilkou/balíčkem, aby šlo zboží sledovat a nemohl tvrdit, že se ztratilo. Jak jsem psala – nedoporučuji a ani tak jsem nic neposílala. Bylo mi milejší oželet část peněz ze zboží než platit poštovné tam a doufat, že i dorazí.

    #876

    Jana
    Uživatel

    I když je u „Refund amount“ celá částka včetně poštovného? To je pak tedy matoucí 🙁

    #877

    Iveta
    Klíčník

    Já jsem zatím u placené dopravy spor žádný neměla, tedy respektive měla jen částečný (z 10 ks přišly 2 rozbité), takže jsem plnou náhradu včetně poštovného neřešila :dry:
    U momentálně otevřeného sporu mám toto:
    Dispute Order Total: US $ 14.33(US $ 14.33Product Price andUS $ 0.00Shipping Fee)
    Takže je tam vidět, že rozdělují zboží a poštovné zvlášť, ale jestli je ta částka sečtená a prodejce s tím souhlasí, tak asi jo. Spíš počítal s tím, že když napíše, že chce zboží zpátky, že mu to odmítnete.

    #878

    Jana
    Uživatel

    Jo, je tam:

    Dispute Order Total: US $ 178.16(US $ 135.00Product Price andUS $ 43.16Shipping Fee)
    Refund Amount: US $ 178.16

    Napsal mi právě, jestli bych byla ochotna mu poslat zboží zpět, pokud chci opravdu „full refund“ a upravil dle toho spor.

    #891

    Jana
    Uživatel

    Ahoj Iveto,
    chtěla jsem informovat, jak spor dopadl, ale zatím nedopadl… Napsala jsem prodejci, jestli mi může dát vědět podmínky zaslání zboží zpět a jestli ho mohu poslat obyčejnou poštou. Neodepsal. Zkusila jsem to znovu a opět nereaguje. Už zbývá jen 24 hodin do vypršení času. Nechci přijmout, že mám zboží poslat zpět, když neznám podmínky 🙁 a na Ali jsem našla jen, ať se podívám na podmínky daného prodejce. Ten na svém profilu nemá na toto téma nic. Zvažuji nyní dvě varianty. Buď upravím spor a navrhnu, že chci zpět celou částku, ale nepošlu zboží zpět. Nebo eskalovat spor. Nevíte, podle čeho Ali při eskalování rozhoduje? Jestli se třeba zabývají tím, jak komunikace a upravování sporu probíhalo? Nebo jestli se prostě podívají jen na poslední návrh sporu, ať už byl kohokoliv?
    Ještě chci napsat, jak jsme tu řešili to vypršení času u ochranné lhůty…tak se nic nestalo, jsou tam stále nuly a spor běží dál se svým vlastním časem.
    Moc děkuji.

    #892

    Iveta
    Klíčník

    Ahoj,
    díky za aktuální info. Tak zkus upravit spor na vrácení peněz, ale bez poslání zboží zpět. Ale je možné, že po úpravě sporu se to samo bude eskalovat a nečekat na odpověď prodejce. Myslím, že si to tak 2-3x na spor odpovíte a on se pak sám eskaluje. Jak Ali rozhodne po eskalaci záleží jen a jen na nich… 🙁 Nedá se dopředu odhadnout výsledek a bohužel se pak výsledek nedá ani změnit.

    #906

    Jana
    Uživatel

    Ahoj Iveto,
    upravila jsem spor na vrácení celé částky bez odeslání zpět. Ale pak vypršel čas sporu a eskaloval se sám. Potřebovala bych poradit, jestli správně chápu další postup. Napsali mi Z Ali, že podle dokumentace souhlasí s tím, že zboží má jinou barvu. A dále napsali:

    „Generally, we follow the return policy (set on every order) to mediate the dispute.For this order, the return policy is “Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping; or keep the product & agree refund with seller.” (This policy was displayed in the product page.)
    Since the order amount is large and you want to get a full refund, I highly suggest you to return the goods. And according to the return policy, buyer needs to bear the shipping cost, considering the shipping fee may be expensive, we suggest you to confirm the shipping fee with your local Post Office firstly. If you hope seller share the shipping fee with you, you could negotiate with her/him and I will help you to encourge seller as well. But in case you would like to keep the product or repair it at your local reparing center, I suggest you could try to negociate a partial refund with seller for compensation.
    For your question, 1. you will get a full refund of 178.16 USD if the goods is delivered to the seller successfully and the goods are in a good condition; 2. You could ask the post office whether the goods would be delivered to the seller’s address. 3. You could make a video when you package the goods to make sure the goods are in a good condition before shipping and provide the picture of shipping bill with the tracking number clearly showing.

    You have 5 days to negotiate with the seller for a solution. Please do keep us informed if there’s any agreement reached with the seller within this period.
    Your understanding and cooperation for this issue will be highly appreciated.“

    Ty 3 body jsou odpovědi na mé otázky, které nezodpověděl prodejce, ptala jsem se, jestli je full refund včetně poštovného, které jsem platila pro doručení zboží. Nepodařilo se mi najít jeho return policy, tak další dotazy se týkaly toho, jestli mohu poslat zboží prostřednictvím normální pošty, jaká jsou pro odeslání a vrácení peněz zpět pravidla (jestli musím nějak dokázat, že mu zboží bylo doručeno a kdy mi vrátí peníze).
    Pochopila jsem, že bych měla zboží poslat poštou zpět prodejci a on by měl uhradit i poštovné. Ale nepochopila jsem, o čem s ním mám vyjednávat…? Jako aby mi odsouhlasil, že mi vrátí i peníze za poštovné?
    Dále se chci zeptat, jak je mám informovat? U sporu je nyní možnost ho zrušit nebo „respond“. Co se stane, když kliknu na respond? To je ten způsob, jak jim dát vědět, co se stalo?
    Děkuji moc za odpověď a omlouvám se za tak dlouhý e-mail.

    #907

    Iveta
    Klíčník

    Ahoj,
    právě že je to trochu jinak, jak píše dle Politiky vrácení „Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping…“ – Vrácení je možné, když produkt není jako v popisu, kupující platí poštovné zpět.
    Takže si máš vybrat ze dvou možností:
    1) na své náklady poslat zboží doporučeně zpátky, nafotit nebo natočit video jak zboží balíš, aby bylo vidět, že je ve stejném (nepoužívaném) stavu
    nebo
    2) dohodnout se s prodejcem na částečném vrácení peněz, zboží si nechat.
    Máte 5 dnů na to, abyste se dohodli a dala jsi Ali vědět. Pokud nedáš vědět, spor se ukončí – tobě zůstane krajka a prodejce dostane své peníze.

    Opravdu myslíš, že bys bílou krajku nevyužila? Můžeš ji nabídnout třeba nějaké švadleně nebo na internetu, jestli byla za dobrou cenu, tak ji prodáš za nákupní cenu nebo možná i s menším ziskem. Já chápu, že když člověk objedná bílé tričko a přijde černé, že z toho radost nemá, ale zase je lepší ho prodat než aby leželo doma. Nebo zaplatit poštovné zpět a nemít nic.

    Zkusila jsem dát do kalkulátoru zásilek, kolik by stálo poštovné – nemám představu jak je krajka balená, počítám nějaký návin na kartonu. Dala jsem tam zhruba rozměry krabice od bot 50×30 cm, výška 15 cm, hmotnost 2 kg, cílová země Čína, potvrzení o podání (lístek s číslem zásilky, doporučeně), cena zásilky 5000 Kč (je jedno jestli 4 nebo 5 tis., cena se liší o 3 Kč).
    Vylezlo toto:
    Cenný balík – ekonomický – 448 Kč
    Cenný balík – prioritní – 941 Kč
    U obou možností si lze připlatit 15 Kč na potvrzení dodání prodejci.

    #908

    Jana
    Uživatel

    Díky za rychlou reakci!
    Pardon, špatně jsem si přečetla, že hradím poštovné já.
    Krajka je ivory, bílou jsem právě chtěla. Bohužel jí nevyužiji, mé šaty budou bílé a musela jsem si koupit jinou, protože nebyl čas. Kdyby byla kvalitní, tak si ji nechám, ale přiznám se, že jsem překvapená i z toho, jak vypadá. Možná je tohle v Číně krajka a z dálky to i tak vypadá, ale z blízka mi to bohužel přijde jako špatně ušitá záclona. Když už měla jinou barvu, nechtěla jsem řešit ten vzhled. Obávám se, že ani za zlomek ceny bych to neprodala. Moje nová krajka stála 1500,- metr a ta kvalita se absolutně nedá srovnat. Tahle čínská byla za $ 45, to není málo. Když pošlu zboží zpět normální poštou, tak obětuji cca 500,- Kč, ale vrátí mi $ 178. Budu raději, pokud se mi tyhle peníze vrátí, než mít možná do konce života podivnou krajku doma nebo ji prodat za hodně zlomkovou cenu.
    A chápu tedy správně, že mám zboží poslat poštou a ve sporu kliknout na „respond“, kam to uvedu a doložím třeba to video a podací lístek s číslem?
    Děkuji.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 35 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.