Přidej recenzi

Jak dál postupovat při otevření sporu?

Zvolené téma obsahuje celkem 34 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 3 roky, 7 měsíců.

Prohlížíte 15 příspěvků - 16 z 30 (z 35 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #910

    Iveta
    Klíčník

    Ano, přesně tak. Odpovědět, přidat fotky, příp. video a hlavně číslo zásilky.
    Vlastní zkušenost nemám, ale možná už na základě těchto důkazů vrátí peníze zpět. Ale fakt nezaručuji, jen si myslím, že by to takto bylo dořešené pro všechny 3 strany, peníze drží Ali, takže nemusí čekat na potvrzení prodejce, že zboží dostal.

    Při prodeji zde v ČR by ses asi musela uchýlit k malému „podvodu“ a to tak, že bys použila fotky prodejce s uvedením, že se jedná o bílou barvu. A nabídnout to za stejnou cenu jako jsi to koupila.

    No oni mají číňani trochu jinou představu o tom, jak má věc vypadat ve skutečnosti. Oni dělají levné napodobeniny, v tom jsou fakt mistři! Vím podle řešení mých sporů. Oni vystaví kradenou fotku (třeba z katalogu H&M), podle ní ušijí barevně stejnou věc a tu ti pošlou. Ty pak koukáš, že sis objednala krásné rozevláté šaty a přijde ti splihlý hadr z bavlněné tričkoviny, takový, že bys u vietnamců za něj nedala ani 50 Kč. Otevřeš spor, nafotíš a prodejce se s tebou hádá, že je to stejné. Jo, podle fotek to vypadá podobně, ale nosit se to nedá.

    #912

    Jana
    Uživatel

    Na malý podvod bych neměla žaludek 🙂 takže zboží raději vrátím.

    Máš zkušenost se vkládáním videa? Nevíš, jaký je limit pro jeho velikost? Při vkládání fotek jsem je musela zmenšit, říkám si, abych nenatočila video, a pak zjistila, že to nejde vložit. Netuším, jak se zmenšuje video 🙁 Nebo myslíš, že by jim stačily fotky, jak zboží balím a třeba podací lístek?

    Díky moc za rady, dám vědět, jak to postupuje.

    #913

    Iveta
    Klíčník

    Asi by jim měly stačit fotky… přiložit do sporu jde max 3.

    Video je celkem komplikovaný, protože normálně bys to natočila na telefon či foťák a pak nahrála na Youtube a přiložila do sporu odkaz. Jenže – nejm. 2 prodejci mi napsali, že jim Youtube nefunguje – tak buď to mají ve firmách zablokované, nebo a tomu spíše věřím, Youtube je blokované v celé Číně. Protože u příloh sporu je napsané, že video se má vložit na http://www.mediafire.com. Tzn. se tam zaregistrovat, nahrát to video a pak mu poslat odkaz. Teď mi jiný prodejce napsal, že mu to mám nahrát na photobucket,com, aby mi reklamaci uznal, takže další registrace, v e-mailu potvrdit zaregistrování, nahrát video.

    Nebo si to video nahraj, pošli balíček, ke sporu dej jen fotky, ale video si nechej do doby, než budeš mít peníze zpátky na účtě. Kdyby byl nějaký problém, tak abys jim ho mohla poslat.

    #914

    Jana
    Uživatel

    Děkuji za rady, ještě mám pár dotazů. Prosím tě, co by přesně na těch třech fotkách mělo být? Třeba zboží před zabalením, aby bylo vidět, že je v pořádku, pak samotný balíček a podací lístek? Taky si říkám, že ta dlouhá čínská adresa se na ten podací lístek nemůže nikdy vejít…
    A mám do toho balíčku připsat nějaký dopis, že vracím zboží, jako se to dělá u nás?
    Ještě mám trochu dilema, koho napsat jako příjemce – myslím osobu, mám to poslat tomu, kdo je uveden na Ali u prodejce? Je tam totiž jen Mr. Yang…komunikace na Ali probíhá s nějakým Justinem Mrzhangem a na balíčku bylo u odesílatele ještě jiné jméno.

    Díky moc.

    #915

    Iveta
    Klíčník

    Ano, zboží před zabalením. Jestli to třeba dáváš do krabice, tak to do ní vložit a vyfotit otevřenou krabici i se zbožím. Jednu fotku bych udělala zblízka, aby bylo vidět, žes ji neušpinila, nepotrhala….. Třetí fotka balíček a čtvrtá zblízka podací lístek potvrzený od pošty s číslem balíku. Třetí a čtvrtou fotku dát třeba do Wordu vedle sebe, ofotit obrazovku a přiložit jako třetí přílohu.

    Nepsal ti ve sporu adresu, kam to poslat? Když tak mu řekni, aby ti přesně napsal jméno a adresu kam to poslat, ať se to zbytečně netoulá.

    #916

    Jana
    Uživatel

    Díky moc.
    Psala jsem mu dotaz na adresu, ale vůbec nekomunikoval. Zkusila jsem to teď ještě jednou. Uvidíme, jestli napíše…

    #917

    Jana
    Uživatel

    Prosím tě, měla bych se s prodejcem i domluvit na vrácení peněz? Resp. sdělit mu číslo účtu? Nebo ty peníze má stále Ali, když je otevřen spor?
    Jinak prodejce na adresu neodepsal a jestli neodepíše, pošlu to na adresu, kterou má uvedenou na Ali. Na tom balíku byl odesílatel dokonce s jinou adresou, ale tam to radši posílat nebudu.

    #918

    Iveta
    Klíčník

    S ním ses dohodla na vrácení zboží a on pro tebe ty peníze „uvolní“. Zatím je drží Ali, protože obchod není uzavřen – řeší se sporem. Číslo účtu nikomu nesděluj, nevím, jak je to s bezpečností 🙂 Peníze ti bude vracet zpátky Ali.
    Myslím, že prodejce to natahuje schválně, aby vypršela doba 5ti dnů – ty neodešleš, spor se ukončí a přijdou mu peníze. Teď je u nich nějakých 20:00 (+8 hodin proti nám, v našem zimním čase +9h), takže nepočítám, že by se ještě dnes ozval a když, tak kolem naší půlnoci. Raději to pošli na adresu uvedenou na stránkách obchodu, kontaktovat ses jej snažila, tak se nemůže vymlouvat. Ještě mně napadlo, že bys do balíčku mohla vložit vytištěnou objednávku – je tam tvá adresa, číslo objednávky, viditelné zboží i cena, takže lze identifikovat kdo, co a proč vrací.

    #930

    Jana
    Uživatel

    Ahoj Ivet, prodejce neodepsal…poslala jsem balíček, udělala fotky i video, a napsala jsem to do sporu prostřednictvím „respond“. A co teď? Čas ubíhá a zbývají 2,5 hodiny do konce. Co se stane, až čas uběhne? Psali mi v e-mailu, že mám dní na vyjednávání a že jim mám dát vědět, jestli došlo k nějaké shodě. Myslela jsem, že jim dám vědět prostřednictvím reagování „respond“.
    Bojím se, aby čas nevypršel a oni to neuzavřeli 🙁
    Díky předem za radu.

    #931

    Iveta
    Klíčník

    Tak daleko jsem se ještě nedostala, takže bohužel zkušenost nemám. Dá se odpovědět na tu jejich zprávu? Víš, jako lépe odpovědět několika způsoby než to někam nezapsat. Tak, aby to bylo jak u sporu (přes to „respond“) i v odpovědi na zprávu, co ti psali. Ali komunikuje pomocí zpráv, možná to najdeš v horním menu Ali – HELP – Submit a Complait.

    #932

    Jana
    Uživatel

    Odpovědět nejde, v e-mailu od nich je:
    Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response.
    Please log in to to respond the case before the due date.

    U sporu je:
    Status: Dispute Escalated – Waiting for both parties to respond
    Reminder: To move forward with this case, both the buyer and seller need to provide enough evidence (such as clear pictures or any other relevant information) to support their case within 0 calendar days 2 hour 10 minute 34 second Forged or modified evidence will not be accepted.

    Tak bych to chápala tak, že oni pak prošetří, jak jsme reagovali, až ten čas uplyne.

    #933

    Iveta
    Klíčník

    Já tomu rozumím tak, že do 2 hodin musíš dodat všechny důkazy, což jsi udělala přes ten „respond“.

    Když klikneš na ten odkaz v e-mailu tak tě odkáže na ten spor nebo někam jinam? Je vytvořený jen pro tebe, takže nikomu jinému se to neotevře.

    #934

    Jana
    Uživatel

    Hodí mě to na ten spor. Tak snad je vše správně…

    #935

    Jana
    Uživatel

    Je to tak, jak jsme myslely, budou teď zkoumat, co jsem jim dodala a na základě toho rozhodnou.

    Status: Dispute Escalated – Investigation Pending
    Reminder: Our Case Management Team will conduct the final arbitration and make their judgment based on the evidence submitted.

    Díky za pomoc, budu informovat, jak to dopadlo.

    #941

    Jana
    Uživatel

    Ahoj Ivet,
    napsali mi z Ali:

    …Regarding your order, I am sorry that you didn’t get an amicable solution from seller. We will try our best to provide you any support. As you have returned the goods, we will ask seller to confirm whether he/she has received the goods within 30 calendar days. It’ll take some time for the returned package to reach China. We appreciate your patience over this period.
    Note:If you have settled the dispute with seller, please response in the complaint centre so that we can be informed and follow this dispute according to the settlement….

    Zároveň se prodloužil čas o 12 dní u „Dispute Escalated – Waiting for both parties to respond“ a znovu mohu vložit reakci.

    Chápu to tak, že se čeká na vajádření prodejce (který mimochodem už hodně dlouho nebyl online a nijak nereaguje), a nemusím nic do reakce psát? Díky za tvůj názor. Jsem zase trochu nervózní z toho, že mi někde ubíhá nějaký čas (teď cca 2 dny do konce) a nechápu moc, k čemu je, když psali o 30 denním vyčkávání na reakci prodejce.

    Hezký víkend přeji, J.

Prohlížíte 15 příspěvků - 16 z 30 (z 35 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.