Kdy mohu požádat o full refund?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #2245
    Lumen
    Member

    Dobrý den, něco jsem koupil na Ali a vše nasvědčuje tomu že prodejce zboží ani neposlal
    K údajnému odeslání došlo pčesně 14 dní po objednávce a sledovačka se k tr.číslu nehlásí (Sweden Post)
    V open dispute je u tlačítka Full refund nápověda která píše >> Full refund if not received in 39 days << Ale nevím jestli se těch 39 dnů počítá od data zaplacení objednávky nebo od údajného odeslání prodejcem? Pokud bych totiž musel čekat 39 dnů od odeslání tak mi vyprší ochrana kupujícího která končí už za 6 dnů. Prostě se mi zdá že to prodejce "odeslal" schválně tak pozdě abych prošvihl možnost vrátit peníze. Co si o tom myslíte a mám šanci dostat peníze zpět? Díky za vaše názory.

    #2253
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    vezmu to od konce. Záruka 39 dnů na dodání zboží běží od chvíle, kdy prodejce zadá do systému číslo zásilky. Je to však číslo vygenerované v systému pošty, což neznamená, že je zásilka fyzicky předaná poště. Může, ale nemusí. Může ležet někde na poště a čekat na potvzení o odeslání, stejně tak může ležet u prodejce, který posílá málo zasilek a jezdí na poštu třeba 1x za 14 dní.
    Zažádat o vrácení peněz (otevřít spor) musíte vždy před vypršením doby pro doručení. Nejlépe tak 2-5 dnů před koncem doby. Pokud však prodejce garantuje méně než 60 dnů, tak Vám na spor “odpoví” jen tím, že Vám dobu prodlouží třeba o měsíc. Když spor budete eskalovat na Ali, také Vám ho pravděpodobně zamítnou, protože max. doba pro doručení zboží, kterou garantuje Aliexpress, tak je 60 dnů.
    Doporučila bych tedy zažádat o prodloužení lhůty – kliknutím na modrý odkaz pod odpočtem času pro doručení. Vyskočí okénko, kam napíšete, o kolik dnů žádáte prodloužit lhůtu. U těchto 39 dnů bych doporučila prodloužení o 30 dnů, tím bude celková doba 69 dnů. Když pak 61 den, otevřete spor, tak jej ve většině případů stihnete s prodejcem, příp. s Aliexpressem vyřešit dříve, než těch 69 dnů uplyne. Pokud by však čas během sporu vypršel, tak se nic neděje, jen musíte dávat pozor, abyste spor omylem nezavřel.

    #2485
    Zuzana
    Member

    Dobrý den, prosím o radu. Poprvé jsem eskalovala spor. Z Aliexpressu mi přišla odpověď na mail s návrhem na řešení. S tímto návrhem souhlasím, ale teď si nejsem jistá, co mám udělat. U sporu je “Respond”, předpokládám, že na to kliknu a napíšu, že souhlasím s řešením od Aliexpressu, je to tak? Děkuji za pomoc.

    Jedná se o to, že prodejce garantuje dodání zboží do 50dnů. Již je to 61 dnů a zboží stále nemám. Na začátku týden se ve sledování konečně objevilo, že je na cestě, ale i tak spor chci dotáhnout do konce, když garantuje full refund, pokud zboží nedorazí do 50dnů.

    #2487
    Iveta
    Keymaster

    Opravdu Vám to přijde normální? Prodejce zboží odeslal včas, zpoždění vzniklo během dopravy, což prodejce ovlivnit nedokáže. Když víte, že zboží je na cestě, proč požadujete full refund? Až Vám zboží dorazí, třeba po 70ti dnech, tak mu ho zaplatíte? Ne? Tak k tomu již nemám co říci.

    #2488
    Zuzana
    Member

    Zpoždění nebylo na straně dopravce, ale prodejce. Mimochodem full refund jsem žádala ještě v době, když nebylo ve sledování vůbec nic. Každopádně zboží mi dnes dorazilo a spor jsem uzavřela. Omlouvám se, zapomněla jsem dotaz smazat.
    Mimochodem, prodejce má z nějakého důvodu garanci. Již třikrát mi prodlužovat ochrannou dobu dodání, s tím ať počkám dalších pár dní, což se mi do nekonečna opravdu nelíbí, když garantuje dodání do určité doby. A vzhledem k tomu, že zboží stále nikde nebylo, tak jsem logicky žádala vrácení, tak nechápu, co Vás na tom pohoršuje.

    #2489
    Iveta
    Keymaster

    Pokud prodejce odeslal včas, tak své závazky vůči Vám splnil. To, že doprace/pošta nebyla schopna dodat včas, je jejich vina, ne dopravce. Když hodíte dopis do schránky, tak taky těžko můžete zarušit, že do druhého dne bude u příjemce. To prostě neovlivníte.
    Ano, prodejce má garanci, kdy vrátí peníze. Ale když zboží dojde, mělo by být samozřejmé mu ho zase doplatit. Pohoršuje mne na tomto případě to, že víte, že zásilka je už na poště a ptáte jak dostat i peníze.

    #2490
    Zuzana
    Member

    Nezlobte se, ale když něco objednáváte, tak na to přece nebudete čekat věčnost. Prodejce mi 3x slíbil jiný čas a ani jeden nebyl dodržen, takže se domnívám, že jsem v právu. Ano, spor jsem otevřela ještě v době, kdy na poště žádné info nebylo a po všech zaručených termínech o doručení, jsem zvažovala, že zboží od pošty nepřevezmu. Mimochodem, pokud neumí prodejce dostát garanci, tak vrátí peníze, což sám uvádí, takže myslím, že Vaše reakce byla přehnaná.

    #2491
    Iveta
    Keymaster

    A když Vy pošlete balík, jak dokážete zaručit jeho doručení? Přemýšlíte nad tím, co píšete??? Svádíte na prodejce vinu za zpoždění dopravce. Ano, garance vrácení tam je a při otevření sporu jste byla v právu.
    Zde jste však níže položila dotaz, že zboží máte na poště a jak potvrdit spor tak, aby jste i přesto dostala peníze, protože je tam garance vrácení peněz. Ptala jste se na to, jak dostat zboží zadarmo, to je to, oč tu běží.

    #2493
    Ne Uvedený
    Member

    Upřímně se musím postavit na stranu paní Zuzany. Aliexpress garantuje dodání do 60 dnů. Někteří prodejci si lhůtu zřejmě sami zkrátí z důvodů přilákání zákazníka. Zásadně nemohu souhlasit s tvrzením, že závazek obchodníka končí tím, že zboží předá přepravci. Jestli pošle zboží přes fedex, DHL anebo přes opelichaného poštovního holuba co dostane nad mořem infarkt, není v případě mnou nespecifikovaného způsobu dopravy můj problém. Závazek obchodníka končí v momentě kdy obdržím v sjednaném termínu bezvadné zboží s parametry jenž jsem si objednal. Pokud si necháte od firmy postavit dům a ten Vám spadne a majitel stavařské firmy se Vám do telefonu rozbrečí, že on nic, že mu dodali špatný cement, taky Vás to nebude zajímat a budete požadovat plnění dle smlouvy nebo odstoupení. Zkrátka kupuji produkt, za určitých podmínek pokud je prodejce nesplní je na mojí benevolenci jak s tím naložím. Osobně čekám maximálně těch 70 dnů. Pro informaci, dle sledovacího čísla mám již rok balík v městě které nedokáži ani vyslovit a stav označen jako vyřazen (tzn. pravděpodobná ztráta). A prodejce mě samozřejmě taky ubezpečil, ze balík určitě dorazí a rozhodně není důvod k tomu otevírat dispute, že stačí ještě počkat pár dnů…

    #2496
    Iveta
    Keymaster

    Upřímně, pletete hrušky s jablky. Nikde jsem nenapsala, že závazek obchodníka končí předáním zboží dopravci. Napsala jsem, že nemůže ovlivnit dobu doručování, což samozřejmě také nemůže. Jednou je balíček doručen za 14 dnů, podruhé za 35 dnů a napotřetí třeba za 62 dnů – stejný prodejce a stejný dopravce. Pokud doba překročí 60 dnů, je na místě otevřít spor a žádat peníze zpět, o tom žádná. Paní to udělala. Zásadní problém je v tom, že paní napsala, že balík už vidí jako doručovaný a přesto chce dostal peníze zpět jen z principu, že prodejce garantoval 50 dnů. Tak prodejce věc pošle, zpoždění neovlivní, 98% lidí se to doručí do 50 dnů, tak proč nenapsat, že garantuje 50 dní na dodání. Slušní lidé to pochopí, počkají i déle. Pokud si nechají vrátit peníze za nedodané zboží a ono dorazí, tak ho i znovu zaplatí. Bohužel pak jsou tu hlavně češi, kteří chtěj na zboží slevu a jak není doručeno do 39 dnů, tak hned peníze zpět, protože je to tam přece napsané a pro jistotku se prodejci všude pomstíme – napíšeme o něm na internet jak je hrozný a dáme mu negativní hodnocení, že nic nepřišlo. Zboží přijde 50tý den a nejenže ho nemíní zaplatit, ale ještě se pak všude chlubí, jak ho mají zadarmo a prodejci to pěkně vytmavili. Bohužel…..
    Netvrdím, že je to případ paní, protože nakonec spor zrušila, ale dotaz položila úplně opačně.

    #2531
    Lumen
    Member

    Dobrý den, objednal jsem před týdnem zboží s dopravou “DHL”
    Zmatky začínají už na rozdílné dodací lhůtě. Ve volbě dopravy je to 3-8 dnů, v popisu 3-8 pracovních dnů.
    Dnes jsem na dni 7 od odeslání a trasovací číslo stále nejeví žádnou aktivitu. Ochrana kupujícího vyprší za dva týdny.
    Kdy mám požádat o vrácení peněz jestli zboží do zítřka nedorazí (na 99.9% nedorazí protože ještě ani nebylo vyzvednuto na depu) a jak bych měl reagovat na případnou výzvu prodejce abych ještě počkal že to má zpoždění a „určitě už brzy dorazí“. Nerad bych se předčasně zbavil možnosti dostat peníze zpět a na druhou stranu nechci zbytečně ztrácet čas protože na zásilku dost spěchám. Ještě dodám že jsem prodejce zkoušel několikrát kontaktovat za účelem objasnění stavu zásilky a spolehlivě nereaguje. Díky za rady.

    #2532
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    podobnou zkušenost mám také – trackovací číslo šlo sledovat až 9tý den a 12tý den bylo doručeno. Prodejkyně mi písemně doložila formulář, že odeslala hned ten první den – předala přepravci. Ale DHL zaznamenalo podání až 9tý den. Kde byla zásilka mezitím nevěděla ani ona ani já.
    Nejsem si jistá, ale nevím, že by byla nějaká pevná lhůta pro doručení pro DHL. Aliexpress garantuje jen dodání do 60ti dnů – bez ohledu na přepravu. Každopádně během ochrany kupujícího by měla být doručena a ta běží ještě 2 týdny, jak píšete.
    Ještě bych zkusila prověřit s českým DHL, jestli by mohli prověřit podání zásilky a kde se nachází. Číslo máte, tak možná Vám dají více informací než čínský prodejce.

    #2533
    Lumen
    Member

    Ano o té 60denní lhůtě od Ali vím ale to už je ta nejzazší pojistka. Já bych spíš potřeboval vědět do jaké míry je závazná ta lhůta u způsoby přepravy abych mohl požadovat peníze co nejdřív.
    Ztížené to je v tom že prodejce na žádné dotazy nereaguje takže vůbec nevím na čem jsem. Trasovací číslo jde z Číny a končí doručením v Austrálii. Za dva dny doručeno. Druhá fáze z Anglie ani nezapočala a možná ani nezapočne. Proto zvažuji podání žádosti o refund co nejdřív to půjde ale obávám se možnosti že prodejce ani Ali mé žádosti nemusí nevyhovvět protože těch 8 dnů u DHL prostě nebude závazných a nechají mě čekat nejméně do konce června. Nebo mi po eskalaci a zamítnutí žádosti dokonce peníze propadnou ve prospěch prodejce bez možnosti už se čehokoliv domoci. V tomhle si nejsem jist a nerad bych udělal nějakou botu protože jsou v tom docela velké peníze.

    #2576
    Aleš
    Member

    Docela mě tahle diskuze leká 🙂
    Kupoval jsem v poslední době na Ali vícekrát a většinou dobře. Je sice fakt, že za jednu přiznanou reklamaci jsem nedostal ani zboží ani peníze, ale poučil jsem se. Taky jedno objednané zboží mi nepřišlo ani po 60 dnech (přestože ho obchod má na skladě), peníze jsem ale dostal do 3 dnů zpět, když jsem o ně 57. den požádal. Teď si chci objednat stan, který potřebuju asi za 5 týdnů, ale upřímně řečeno už váhám.
    Prodejce odhaduje dopravu Fedex IT na 3 – 8 dnů (resp. 7 pracovních dnů) a on sám garantuje 23 dní – nikoliv pracovních! Pokud tuhle diskuzi dobře chápu, tak v podstatě je ta nejdelší lhůta taky 60 dní. Nejedná se totiž jen o peníze, dodací lhůty jsou v obchodě často velmi důležité.
    Jako zákazník z informací u konkrétního zboží tedy vyvozuji, že už nejdéle 23. den mohu požádat o plnou refundaci a peníze bych měl opět obratem dostat. Chápu správně, že pokud to tak není, pak jsou tyto informace matoucí a tím prakticky bezcenné?

    Attachments:
    #2577
    Iveta
    Keymaster

    Problém je, že prodejci píšou “obvyklou dobu pro doručení” a když pak není dodržena, odvolávají se na to, že zboží včas odeslali a vše protáhl dopravce (což je asi pravda). V podmínkách Ali jsem nenašla žádnou informaci o tom, že pro rychlejší dopravu je kratší doba pro doručení, takže se budou odvolávat na těch 60 dnů.
    Spor otevřít můžete – např. tím, že nedodáním včas jste měl ztrátu v obchodě či byla zmeškána nějaká událost pro kterou bylo zboží pořizováno, ale myslím, že to prodejce nepotvrdí a na Ali se spoléhat to je tak 50:50. Občas některými rozhodnutími překvapí – jak pozitivně tak negativně 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password