Přidej recenzi

Mám otevřít spor?

Zvolené téma obsahuje celkem 2 odpovědi. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Kateřina a poslední změna proběhla před 2 roky, 3 měsíců.

Prohlížíte 3 příspěvky - 1 ze 3 (z 3 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2607

    Kateřina
    Uživatel

    Dobrý den
    Mám takový problém 1.7. jsem si poprvé objednávala z Ali 2 objednávky. Při registraci jsem nevyplnila telefonní číslo a pak následně jsem ho doplnila až jsem uskutečnila objednávky. U obou mi doteď nefunguje tracking number. Tak jsem kontaktovala oba prodejce, co a jak. Jeden mi odpověděl, že má objednávky již byla odeslána a putuje ke mě, což mě upokojilo. Ale druhý mi odpověděl, že mi objednávku pošle, až mu pošlu své telefonní číslo, což nechápu, když už mi přidělil tracking number. Moc se mi nechce mu posílat to telefonní číslo do zprávy, když už ho tam mám doplněné. A navíc mi prodloužil ochrannou lhůtu na více jak 100 dnů. Tak se ptát jak bych toto měla řešit. Mám open dispute hned nebo až po uplynutí 60-ti denní lhůty? Moc se mi to jeho jednání nelíbí a moc ho nechápu, když ten druhý prodejce s tím problém neměl. Děkuji předem za odpověď

    #2610

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    telefonní číslo vyplňujete v registraci proto, že když má Česká pošta problém s doručením, tak Vám může zavolat. Obvykle to tedy na 99,9% neudělají, ale už se mi stalo, že doručili balíček do jiné ulice se stejným číslem a dotyčný mi pak volal, že mám u něj balíček. Nemusíte se bát, že by Vám snad chtěl volat číňan. 🙂
    Přidělení tracking numberu neznamená odeslání zásilky. Znamená to, že prodejce si pro Vaši zásilku „zamluvil“ číslo, pod kterým bude zásilka odeslána, ale ne že byla fyzicky předána poště. Mimochodem, stejný postup používají i české e-shopy, kdy Vám během dne pošlou sledovací číslo a na sledovací stránce jej můžete vidět až večer.
    Takže mu ho bez obav pošlete do zprávy, kromě Vás a prodejce ke zprávám nikdo nemá přístup. Prodejce pak zboží odešle. Když zboží nepřijde do 60ti dnů, můžete otevřít spor a žádat peníze zpět. To, že prodejce prodloužil dobu na více než 100 dnů, berte spíše jako bonus – on Vám tak prodloužil „záruku“ na zboží. Dejme tomu, že zboží Vám přijde 35 den. Zboží rozbalíte, ale nebudete ho v systému objednávek Aliexpressu potvrzovat jako doručené. Ochranná doba bude třeba ještě 60 dnů a po tu dobu můžete zboží doma testovat funkčnost, prát a nosit apod. Kdyby se během této doby se zbožím něco stalo, můžete otevřít spor. Výjimkou jsou doporučené zásilky, protože u těch systém pozná, že byly doručeny a hned poté zkrátí ochrannou dobu na 10 dnů. Po skončení ochranné lhůty, případně po potvrzení přijetí pak máte ještě 15 dnů na případné otevření sporu.

    #2611

    Kateřina
    Uživatel

    Děkuji za odpověď.

Prohlížíte 3 příspěvky - 1 ze 3 (z 3 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.