Přidej recenzi

Mám otevřít spor?

Zvolené téma obsahuje celkem 24 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 25 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2716

    martina
    Účastník

    Dobrý den,
    za 7 dní mi vyprší lhůta pro dodání jednoho zboží ( razítka na vlasy), tipuji si, že se balíček někde zatoulal, byla bych tedy ráda za vrácení peněz, nechci prodloužit lhůtu dodací, takže jak mám, prosím, postupovat? Mohu již nyní otevřít spor? A co dále? Stalo se mi to poprvé, moc děkuji předem za pomoc

    Martina

    #2717

    martina
    Účastník

    zapomněla jsem ještě napsat, že ani dle čísla nemohu nic najít, číslo je 03373220120 a co jsem si tak narůznýc disk.fórech načetla, tak se nedoporučuje nechat si lhůtu pro doručení prodloužit, tak teď tápu…..nerada bych naletěla a pak nic neměla, mohu tedy již nyní otevřít spor a žádat o vrácení peněz a jak vlastně mám ten požadavek na vrácení peněz zadat? děkuji

    #2718

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    číslo zásilky jste obdržela 13/7, ale dosud nebyla zásilka odeslána – těžko říci, zda ji prodejce vůbec neposlal nebo ji odnesl na poštu a ztratila se ještě před podáním zásilky. Každopádně to opravdu vypadá na ztrátu zásilky.
    Garance na doručení zboží je od Aliexpressu stanovena na 60 dnů, což Vaše zásilka zásilka „odeslaná“ v červenci splňuje za pár dnů. Nyní bych tedy požádala prodejce o prodloužení lhůty třeba o 10-20 dnů, to jen pro případ, aby lhůta běžela po dobu sporu. Prodejce ji během 2 dnů prodlouží a pak bych tak 57-58 den od odeslání otevřela spor. Během doby sporu vyprší 60ti denní lhůta pro doručení a prodejce Vám vrátí peníze. Pokud by nevrátil, vloží se do sporu Aliexpress a vrácení peněz potvrdí oni.

    #2719

    martina
    Účastník

    děkuji za radu, takže myslíte, že tedy mám požádat o prodloužení? Dobře, jdu tak učinit….

    #2720

    Iveta
    Klíčník

    To prodloužení nevyužijete, ale jde o to, že je lepší mít „běžící čas“ při řešení sporu než aby byl skončený. Takže se nebojte, nic tím netratíte a nyní stejně nemá cenu otvírat spor, ještě neuběhlo 60 dní, takže by Vám to stejně prodloužil a řekl ať ještě počkáte.

    #2721

    martina
    Účastník

    tak jsem tedy požádala prodejce o prodloužení lhůty o 10 dní a teď se tedy bude dít co? Omlouvám se, že se ptám jako blbec, ale ještě se mi to nestalo, navíc má angličtina je velmi chabá….

    #2722

    Iveta
    Klíčník

    Počkáte, až prodejce prodlouží – to poznáte, protože Vám přijde e-mail Seller has extended Purchase Protection for you. Pak počkáte do 7-8. září a otevřete spor. Buď jej prodejce hned potvrdí (málokdy to hned uzná) nebo napíše, ať ještě počkáte. Tak to necháte být a prodejce buď změní názor, nebo se to samo předá Aliexpressu, ale spíš to prodejce potvrdí dříve.

    #2723

    martina
    Účastník

    ajaj, tak já to asi zvorala 🙁 klikla jsem už teď na open dispute a pak jsem tam vyplnila, že žádám o prodloužení lhůty o 10 dní….tak jsem to asi pokazila

    #2724

    Iveta
    Klíčník

    To nic, to se dá napravit – ve sporu klikněte na Cancel dispute. Tím ho zavřete a v objednávce znovu naskočí tlačítko Open dispute.
    Prodloužení uděláte (postup pro PC) kliknutím na modrý odkaz v záhlaví objednávky, je to modrý odkaz na konci řádku v bodu 2. Vyskočí okno a tam napíšete jen počet dnů a potvrdíte. Ono samo to vygeneruje zprávu, kterou najdete dole na stránce objednávky.

    #2725

    martina
    Účastník

    děkuji, jste hodná, jdu to zkusit

    #2726

    martina
    Účastník

    Tak nevím, zda ho mám otevřený, kde najdu ten spor? V refunds and disputes nic není, tak že bych ho nakonec neotevřela? Ldyž se podívám do mých objednávek, tak u té inkriminované je stále open dispute…..a když si ji otevřu, tak dole ve zprávách pro prodejce mám napsánu tu svou žádost o prodloužení o 10 dní, tak teď nevím, zda je to tedy v pořádku….a tlačítko cancel dispute tam nikde právě nevidím, tak myslíte, že je to tedy v pořádku?

    #2727

    Iveta
    Klíčník

    Jestli máte u objednávky tlačítko Open dispute, tak rozhodně spor otevřený nemáte 🙂
    Zpráva dole s žádostí o prodloužení je také v pořádku 🙂
    Teď už jen počkat do 7-8. září a pak otevřít spor. Mezitím přijde e-mail, že je čas prodloužený. I kdyby e-mail o prodloužení nepřišel, tak se nic neděje.

    #2728

    martina
    Účastník

    ano, to tam opravdu mám, tož jsem to snad udělala dobře, takže 7/9 otevřu spor a mám potom ještě někde něco psát po tom kliknutí na open dispute? něco někam psát např?

    Strašně moc Vám děkuji, že se mnou ztrácíte čas…..velmi si toho vážím

    #2729

    Iveta
    Klíčník

    Otevřete spor – tzn.:
    1) kliknout na Open dispute
    2) vyberete Refund only (jen vrácení peněz)
    3) další otázka: Did you receive the item? (obdržela jste zboží?) – kliknete No
    4) objeví se otázka Reason for refund request (důvod pro vrácení zboží) – vyberete Logistics tracking problem
    5) objeví se otázka Please specify the reason (prosím specifikujte důvod) – vyberete No tracking information
    6) Refund Amount USD (kolik chcete vrátit) – zadáte celou částku za zboží
    7) okénko Please write your request detail (prosím napište detaily žádosti) – stačí když tam napíšete No tracking information
    8 ) pod tím je tlačítko na přiložení důkazů, ale to v tomto případě nepotřebujeme, takže to přeskočíme
    9) kliknout na Submit a spor je otevřen
    Zobrazí se stránka sporu a když sjedete úplně dolů, tak tam uvidíte strukturu celé objednávky, v levé části jste Vy (vytvořila jste objednávku, zaplatila jste objednávku, otevřela spor) a v pravé části je prodejce (odeslal objednávku, případně jeho odpovědi na spor).
    Jen podotknu, že zprávy dole v objednávce nejsou důležité pro spor – tam sice probíhá domluva mezi prodejcem a kupujícm, ale prodejce často naslibuje hory doly a nemusí je splnit. Musí to být napsáno ve sporu!!!! Jinak není domluva platná. Navíc do zpráv Aliexpress při případném dořešování sporu nevidí, vidí jen to, co je ve sporu. Tzn., co je vidět v té struktuře kupující – prodávající.

    #2730

    Iveta
    Klíčník

    Jo a čas s Vámi neztrácím, snažím se pomoci, když to jde 🙂

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 25 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.