Přidej recenzi

On-time delivery – vrácení peněz, co pak se zbožím

Zvolené téma obsahuje celkem 12 odpovědí. Do diskuze (5 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 7 měsíců, 4 týdnů.

Prohlížíte 13 příspěvků - 1 z 13 (z 13 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #8158

    Jana Šímová
    Účastník

    Dobrý den, nemáte prosím zkušenosti s on-time delivery, čekám na balíček, nedorazil v daný čas, otevřela jsem spor a prodejce mi napsal, že je balík na cestě, což vím a vidím v trackingu. Mám nárok na vrácení peněz? Já myslím, že ano, ale nevím co pak dělat když ty věci dorazí (pokud dorazí, na což to zatím nevypadá). Vracet peníze, vracet věci nebo nic, když to garantoval a nesplnil? Nemůžu se toho nikde dočíst. Vracení věcí se mi nevyplatí. Byly to věci na Vánoce… Děkuji

    • Téma bylo upraveno před 8 měsíců, 1 týden uživatelem  Jana Šímová.

    #8190

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    nárok na vrácení peněz máte po 60 dnech od odeslání.

    #8196

    Petra Svobodova
    Účastník

    Dobrý den, Ivetko, také to řeším. Prodejce se vztekal (a psal mi, že bude chtít peníze zpátky pokud to dorazí), ale Ali spor ukončil v můj prospěch. Teď, po 14 dnech balík dorazil (měla jsem ho ve schránce, ale na stránkách ČP je vidět doručeno, takže to pošťačka nejspíš podepsala za mě nebo nevím). Chápu správně, že to nemám řešit? Jako ve smyslu jeho chyba, že to nepřišlo včas a moje jsou peníze i ty věci? Přijde mi to hloupé, ale na druhou stranu vzhledem k jeho chování se nemám dále chuť tím zabývat… nicméně také nevím, zda to není nějak v rozporu s pravidly.

    Je možné jiné vrácení peněz prodejci než přes PayPal, který nemám?

    Moc děkuji za info. Peťka

    • Tato odpověď byla upravena před 8 měsíců uživatelem  Petra Svobodova.
    #8198

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    v poslední době (cca 2 měsíce zpět) přestala Česká pošta doručovat LF zásilky jako doporučené a hází je normálně do schránky jako obyčejné, ale na online sledování jej můžete dosledovat až do doručení. Proto pošťačka nepotřebuje Váš podpis. Také pošta přestala zbytečně přečíslovávat čínské zásilky na česká čísla, tedy aspoň u těch LF co jsem tak zaznamenala.
    Ohledně „doplacení“ balíku – dle garance Aliexpress je nárok na vrácení peněz po 60 dnech (platí pro ČR, každá země to má jinak). To znamená, pokud není zásilka doručena do 60 dnů, vrátí Aliexpress ve sporu peníze. Nyní však byla Česká pošta zavalena vánočními balíky a nestíhala, což samozřejmě čínský prodejce neovlivní. I mně balíky nyní chodí po 55-75 dnech od odeslání, spory jsem neotvírala, jen žádala o prodloužení lhůt.
    Jednoznačně tedy na Vaši otázku ohledně ne/doplacení balíku nelze odpovědět – to záleží na Vás. Na peníze máte nárok z Garance Aliexpress, prodejce byl i nepříjemný. Na druhou stranu zboží jste dostala a chcete jej zaplatit. Prodejce to však nemůže nijak vymáhat. Jedině že by na základě potvrzení o doručení podal nějaký protest proti rozhodnutí Aliexpress? Nevím, jestli vůbec něco takového existuje, zatím jsem nikde na podobný případ nenarazila. Prodejce může ve zprávách žádat o doplacení, ale na zprávy nemusíte vůbec reagovat.
    Pokud by jste se však rozhodla peníze zaplatit, uděláte u prodejce novou objednávku, kterou zaplatíte (buď stejné zboží v hodnotě pův. objednávky, při změně ceny můžete objednat i jiné jeho zboží, aby to bylo za cenu pův. objednávky). Prodejce pak k původní objednávce napíšete zprávu, že zásilka dodatečně přišla a že jste jej dodatečně zaplatila vytvořením nové objednávky č. XXX. Zboží ať neposílá, jen ať potvrdí odeslání zásilky. Po jeho „odeslání“ můžete potvrdit doručení hned, někdy to jde až po 10 dnech. Jak potvrdíte příjem zásilky, jemu odejdou peníze a pův. zásilku tak máte doplacenou.

    #8208

    Petra Svobodova
    Účastník

    Dobrý den, Ivet, děkuji za vysvětlení té pošty, až teď jsem si všimla, že již skutečně nepřepisují podací čísla na česká. Prodejce se ozval sám a samozřejmě chce peníze zpět… u všech jsem čas prodlužovala a on se na to vykašlal. A to jsem ještě čekala těch dalších 15 dní po uplynutí klasické doby než jsem otevřela spor. Schválně jsem se zeptala na vracení peněz zeptala na zákaznickém chatu a napsali mi ať ho kontaktuji a domluvím se s ním. Takže nevím jak to s tím vracením je nebo není (zda musím nebo ne), ale vrátím mu je, zboží přišlo a to je hlavní. Alespoň vím, kde už nenakupovat ;-). A díky Vám vím i jak na to vracení bez paypalu 🙂

    #8211

    rotos
    Účastník

    Dobrý den, já na to jsem podobně. Peníze jsem dostal zpět a teď mi zboží dorazilo, dokonce u dvou objednávek…. takže by mě také zajímalo, jestli to nějak řešit, či ne….. jedna objednávka byla nekompletní, takže u té by se mi ani za to platit nechtělo(řešil bych sporem, ale teď…..)

    #8212

    Iveta
    Klíčník

    Zboží by se mělo zaplatit, ale vymahatelné od prodejce to není 😉 Takže opravdu záleží na Vás.
    A jak zboží „doplatit“? Udělejte novou objednávku zboží, zaplatťe jej a napište prodejci, ať jej neodesílá, že to jsou peníze za obj. č. XXXXX, za které byly ve sporu vrácené peníze a zboží poté došlo. Prodejce napíše nějaké číslo zásilky a Vy hned můžete potvrdit doručení zboží (někdy to jde hned, někdy až po 10ti dnech po zapsání sledovacího čísla.)
    Pokud by se mezi starou objednávkou a novou objednávkou zboží změnila cena, tak objednejte klidně jiné zboží od toho prodejce ve stejné částce.
    Takto je to nejjednodušší systém jak prodejci zaplatit a prodejci jej znají, takže se nebojte, že mu to budete muset nějak vysvětlovat.

    #8213

    rotos
    Účastník

    Takže když dodatečně nezaplatím, tak mi nic nehrozí??? a dle aliexpressu nemusím nic hradit a prodejce má smůlu???

    #8214

    Iveta
    Klíčník

    Přesně tak 🙂
    Jen když to začnete dělat často, tak Vám Aliexpress zablokuje účet a nelze otevřít nový (nesmí se shodovat jméno, adresa, e-mail, telefon a číslo platební karty)

    #8215

    rotos
    Účastník

    OK, děkuji za odpověď. Jinak, kdybych to doplatil jak říkáte, tak o tom ali stejně nebude mít páru a zablokovat účet by mi mohl i tak…. a přijít o peníze se mi nechce, jinak mám s nákupy dobré zkušenosti a když byl problém, tak mi vždy ALIEXPRESS pomohl spor vyřešit a teď mě po Vánocích i mile překvapil 🙂

    #8249

    Iveta
    Klíčník

    Nemyslím tím jen tento konkrétní případ, kvůli jednomu obchodu Alexpress účet nezablokuje. Pokud by to ale bylo častější, tak už ano 🙁

    #8254

    Mirekk
    Účastník

    Dobrý den,
    ohledně vracení zboží mám tuto skutečnost. Otevřel jsem spor a protože prodejce nekomunikoval, Aliexpres vrátil peníze a ve zprávě v poslední větě napsal, že zboží vracet nemusím.
    Since the seller did not respond to your dispute for Order: 877298885… within the deadline, the system has settled the dispute according to your proposal. Therefore, the dispute has been closed and payment will be refunded to you. You do not need to return the goods.

    Nevím ale jestli Aliexpres, pokud zboží dorazí, eviduje tuto objednávku jako dodanou pro případné zablokování účtu. Teď momentálně čekám již přes 60 dní na další tři a budu otevírat spor.

    #8255

    Iveta
    Klíčník

    Aliexpress pozná doporučené zásilky jako doručené – LF, RX, RM, RN, R…. – kontroluje je se spory.

Prohlížíte 13 příspěvků - 1 z 13 (z 13 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.