Přidej recenzi

Otevřený spor a národní volno v Číně

Zvolené téma obsahuje celkem 9 odpovědí. Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky, 6 měsíců.

Prohlížíte 10 příspěvků - 1 z 10 (z 10 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #1989

    Petr
    Uživatel

    Zdravím, v dané chvíli mám open dispute a obchodník jej zamítnul a čeká na souhlas. Zatím však běží doba, kdy to mohu akceptovat, modifikovat, zrušit (cancel) nebo eskalovat. Problém je nyní, že od 1.2. do 17.2. je Číně celonárodní volno, dnes je 6.2. a do vypršení mi zbývá 8 calendar days.
    Mám nové zjištění, které jsem napsal včera do komentáře, ale prodejce se tomu bude věnovat až po tom volnu. Jak mám postupovat? Jak prodloužit lhůtu?
    Také by mne zajímalo. Požadoval jsem buď slevu, nebo vrácení zboží pro mnoho drobných nedostatků. V rámci zamítnutí sporu prodejce napsal: Dear friend, Accroding to your video, we saw all function can work properly, could you cancel the dispute first please? Co si myslíte, proč nevyžaduje akceptaci rozhodnutí a píše abych spor zrušil? Petr

    #1990

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    volno je v Číně do 14/2, někteří prodejci však až do 17/2.
    Nevím u čeho chcete prodlužovat lhůtu – u ochranné doby? Tu Vám asi prodejce teď neprodlouží, ale máte otevřený spor, takže se můžete dále domlouvat.
    Požadoval jste slevu nebo vrácení zboží – to se moc nevyplatí zasílat zpět do Číny, spíš bych požadovala slevu nebo zaslání nového zboží.
    Prodejce napsal, že na zboží nevidí žádný problém ve funkčnosti, proto chce, aby jste spor zavřel – což samozřejmě nedělejte, zkouší to na Vás. A proč píše o zrušení – protože tak nebude mít tento spor vedený u Ali jako problémový obchod, něco třeba jako černý puntík za prodej, pro představu. Když spor zrušíte, jako by spor neexistoval (však také zmizí i z Vašich sporů, jako kdybyste jej nikdy neotevřel). Když ale spor akceptujete, tak prodejce má spor, ve kterém se dohodl s kupujícím. Já nevím, jestli jsou prodejci nějak penalizováni od Aliexpressu za počet sporů, ale asi nějaké znevýhodnění to pro ně je, když vždy žádají zavření sporu.
    No jinak na spor bych znovu odpověděla, znovu nahrála videa či fotky a trvala na svém. Tím naskočí doba 5 dnů pro odpověď prodejci (tedy pokud to Aliexpress nezměnil kvůli svátkům na delší dobu) a pokud prodejce nezareaguje, tak spor se zavře a dostanete to, oč ve sporu žádáte.

    #2007

    Petr
    Uživatel

    Dobrý den, díky za odpověď. Požadoval jsem 75% slevu a prodejce to zamítnul. Předevčírem jsem zjistil další funkční problém, který jsem opět napsal prodejci. Přišla mi odpověď ohledně volna a dostupnosti 18.2..
    Můj spor je aktuálně v řízení „progress“ ale už jen 7 dní a nějaké hodiny a reakce 18.2. je pozdní. Status sporu Awaiting your acceptance of seller’s solution tím pádem teoreticky doběhne za těch 7 dní a tím dojde k uzavření návrhem prodejce, tedy plného zamítnutí. Píšete, že by jste odpověděla na spor, ale jak? Dopisováním se čas konce sporu nemění. Přímo do sporu mohu teď zasáhnout jen přes kliky tlačítka na Accept, Modify, Cancel or Escalate. Petr

    #2008

    Iveta
    Klíčník

    No samozřejmě, že psaním zpráv se čas nezmění. Odpovědět na spor znamená kliknout na tlačítko Modify.

    http://www.alirecenze.cz/index.php/15-reklamace-a-uzavreni-sporu-s-vracenim-casti-penez-na-aliexpress-com.html

    #2023

    Petr
    Uživatel

    Takže jen pro informaci. Modifikoval jsem spor, tedy musel jsem učinit stejné kroky, jako při otevření sporu a znovu odškrtávat položky zda zboží došlo, co je za problém, jestli chci výrobek vrátit a pod… Nicméně jsem dopsal další problém a odeslal další videa, jenže time do vypršení sporu se nezměnil. Soudím, že budu muset spor jedině eskalovat. Petr

    #2025

    Iveta
    Klíčník

    Tak zkuste spor eskalovat, nic jiného nezbývá. Pokud se spor dlouho řeší, tak už právě nejde čas sporu prodloužit, případně se při modifikaci sám eskaluje.

    #2033

    Petr
    Uživatel

    Takže jsem zkusil prodloužit lhůtu. Žádost se odeslala, ale zůstala bez reakce, ale na modifikaci odpověděli opakovaným zamítnutím. Tedy:
    a) nemají zájem prodloužit lhůtu
    b) chtějí to posoudit po návratu, jenže to už doba vyprší.
    A teď POZOR. Zjistil jsem další problém s pirátskou verzi a opět modifikoval spor. Pokud nezareagují dojde k automatické eskalaci. Pokud to potřetí odmítnou budu zítra spor již eskalovat, jinak se spor určitě automaticky uzavře jako kdybych jej akceptoval.. Nemá to smysl. Výrobek má asi 7 problémů, prostě typicky Chinese šmade.
    Je to trochu blbé, že nemůžou reagovat, ale co mám dělat.

    #2177

    Petr
    Uživatel

    Tak jen doplním. Spor jsem dokonce eskaloval. Reklamoval jsem devět hlavních problémů na výrobku, musel jsem poslat tisíce videí a fotek a denně komunikovat, hlídat si časy a pod. Ale z Aliexpress platformy po eskalaci uznali jen dvě. Jedna z uznaných – neoriginální VW výrobek. Tedy z ceny 186USD mi refundují pouhých 27USD. Kdybych to za 2litry neměl nainstalované v autě, tak jsem to vrátil! Za mne jasné, nikdy více zde nakupovat nebudu.

    #2185

    Ne Uvedený
    Uživatel

    [quote=“Iveta“ post=1665]Dobrý den,
    volno je v Číně do 14/2, někteří prodejci však až do 17/2.
    Nevím u čeho chcete prodlužovat lhůtu – u ochranné doby? Tu Vám asi prodejce teď neprodlouží, ale máte otevřený spor, takže se můžete dále domlouvat.
    Požadoval jste slevu nebo vrácení zboží – to se moc nevyplatí zasílat zpět do Číny, spíš bych požadovala slevu nebo zaslání nového zboží.
    Prodejce napsal, že na zboží nevidí žádný problém ve funkčnosti, proto chce, aby jste spor zavřel – což samozřejmě nedělejte, zkouší to na Vás. A proč píše o zrušení – protože tak nebude mít tento spor vedený u Ali jako problémový obchod, něco třeba jako černý puntík za prodej, pro představu. Když spor zrušíte, jako by spor neexistoval (však také zmizí i z Vašich sporů, jako kdybyste jej nikdy neotevřel). Když ale spor akceptujete, tak prodejce má spor, ve kterém se dohodl s kupujícím. Já nevím, jestli jsou prodejci nějak penalizováni od Aliexpressu za počet sporů, ale asi nějaké znevýhodnění to pro ně je, když vždy žádají zavření sporu.
    No jinak na spor bych znovu odpověděla, znovu nahrála videa či fotky a trvala na svém. Tím naskočí doba 5 dnů pro odpověď prodejci (tedy pokud to Aliexpress nezměnil kvůli svátkům na delší dobu) [b]a pokud prodejce nezareaguje, tak spor se zavře a dostanete to, oč ve sporu žádáte[/b].[/quote]

    Domnívám se, že takhle už to nefunguje. Respektive při sporu řešeném během ledna tohoto roku, to tak nefungovalo. Prodejce nesouhlasil s mojím návrhem a upravil spor, ja tedy spor opet modifikoval. Po vypršení doby co měl prodejce na odpověď se spor automaticky eskaloval na ali. Nedošlo jako kdysi k automatickému řešení situace v můj prospěch, ačkoliv se prodejce již nevyjádřil.

    #2186

    Iveta
    Klíčník

    Máte pravdu. Spor se uzavře ve svém návrhu jen při podání a neodpovědění prodejce do 5ti dnů. Pokud jej prodejce jednou zamítne, spor modifikujete a prodejce už neodpoví, spor se eskaluje na Ali.
    Děkuji za opravu 🙂

Prohlížíte 10 příspěvků - 1 z 10 (z 10 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.