Přidej recenzi

Otvorit spor?

Zvolené téma obsahuje celkem 19 odpovědí. Do diskuze (5 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky, 6 měsíců.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 20 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #1371

    anna
    Uživatel

    Dobry den, cakam na 1 tovar za 50eur, lenze mam uz len 15 hodin a neda sa mi predlzit ochranna doba, nakolko predajca nereaguje a myslim, ze uz ani neexistuje, pretoze ked nanho kliknem, tak mi ho nenajde. Druha vec je, že ak pozriem, kde moj tovar je, tak mi ukazuje ze 25.9. vystupil z colnice, co znamena, ze najneskor v utorok by mohol prist, lenze dovtedy ochranna doba vyprsi. Myslite, ze mam otvorit spor? Aj ked ten tovar by teoreticky mal prist? )Dakujem za pomoc

    #1373

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    rozhodně spor otevřte ikdyž je zboží „blízko Vás“. Může být poškozený, jiná velikost, barva… Od srpna se sice dá otevřít spor do 15ti dnů od přijetí zboží nebo po skončení lhůty, ale raději bych ho otevřela hned. Jinak co v tom sporu navrhnete, to dostanete zpět, když prodejce již neexistuje, takže Vám do 5 dnů neodpoví.

    #1376

    anna
    Uživatel

    Dakujem za odpoved , tak som teda ten spor otvorila … a moze sa stat ze mi budu vratene peniaze aj dodany tovar?

    #1377

    Iveta
    Klíčník

    Áno 😉

    #1438

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den, mám dotaz ohledně otevřeného sporu. 18.9.2015 jsem objednal na Aliexpress u prodejce GEEK , telefon za 161,89 Euro(doba zpracování 7 dní) a dopravu DHL za 3-8 dní . 6.10.2015 mi prodejce napsal , že odeslal objednávku. V tu dobu už jsem jej měl mít. V dalších dnech jsem na DHL nenacházel a ani dnes nenašel sledovací číslo . 14.10.2015 jsem otevřel spor a napsal jsem prodejci , že už telefon nechci a že chci vrátit peníze . Prodejce mi stále píše ať se nebojím , že je vše v pořádku a dnes mi odpočítává čas 2 dny a 16 hodin . Až teď vidím na jeho stránkách mnoho negativních recenzí s jednou hvězdičkou. Pokud by zásilka došla , může se stát , že v balíku bude cosi jiného než jsem objednal. Spíše bych se ho obával převzít. Zítra je pátek a balík nepřijde. Odpočítávání času skončí v neděli . A co se dá dělat potom ? Já už prodejci nevěřím , je to podvodník. Že jsem otevřel spor , zdá se je mu jedno. žádné zděšení u něj nevidím. Poraďte prosím co dál musím udělat . Děkuji

    #1439

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    ani se Vám nedivím, tohle je opravdu nestandartní přístup k odeslání a sledování balíčku, který putuje přes DHL. Je dobře, že jste otevřel spor. Pokud do 5ti dnů na něj prodejce nebude reagovat odpovědí do sporu (nikoliv zprávy dole u objednávky/sporu), tak se Vám vrátí peníze automaticky. Pokud prodejce spor odmítne, tak bych jej rovnou eskalovala na Aliexpress. Pokud je domluvena přeprava přes DHL, tak by jste měl do 14 dnů zásilku obdržet, připadně ji alespoň sledovat. To je podle mne pádný důvod pro vrácení peněz.
    Hlavně spor nezavírejte, k čemuž Vás bude pravděpodobně prodejce vyzývat. Asi bych doporučila i prodloužení doby pro doruční. Sice spor má svůj odpočet času, ale je lépe, když čas pro doručení ještě běží – i kvůli případné „záruční“ době, po kterou budete telefon testovat (kdyby třeba v pondělí přišel doporučeným balíčkem přes poštu 😀 ). Žádost o prodloužení najdete jako modrý odkaz pod odpočtem času v objednávce. Kliknete na odkaz a vyskočí okno, kam zapíšete počet dnů, o které chcete prodloužit. Konečné rozhodnutí o dnech má však stejně prodejce. Doba nelze prodloužit, pokud je právě běžící doba kratší než 2 dny, takže nyní máte 16 hodin na podání žádosti.

    Nejlepším řešením by bylo, kdyby prodejce na spor vůbec nereagoval, ale to Vy neovlivníte 🙁 Budu držet palce, abyste vyřešil co nejdříve a budu ráda, když se sem podělíte o výsledek 🙂

    #1440

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den, pokusil jsem se prodloužit dobu doručení a snažím se klepnout na modře zvýrazněné “ žádost o prodloužení zakoupit záruku“ a nic se neděje , nestane se žádná odezva . Mám pocit jako by tu stránku na které s ním komunikuju nějak pozměnil anebo jako by byla neoficiální . Prodejce reaguje pouze na zprávy pod objednávkou , jak píšete Vy , že by měl reagovat odpovědí do sporu a že by bylo nejlepší , kdyby na spor vůbec nereagoval, to nikde nevidím. Na stránce objednávky je odkaz “ stav výrobku“ a pod tím „spor v progress “ . Tak nevím , jestli na to můžu klepnout , abych něco nepokazil . Vedle „spor v progress“ je slovo „možnosti“ , ale žádné možnosti nenabízí . Nejraději bych eskaloval spor na aliexpress a nečekal na jeho výmluvy , ale nevím zatím jak . Nakoupil jsem na aliexpress dost věcí ale toto je poprvé. Děkuji

    #1441

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den , teď jsem klepnul na detail sporu a je tam “ čeká na schválení sporu prodávajícího “ , takže on tedy musí schválit spor do pěti dnů ? Děkuji za odpověď

    #1442

    Iveta
    Klíčník

    Nemáte v PC zakázaná vyskakovací okna? Když kliknete na žádost, tak má vyskočit malé okénko s textem, kde se jen dopíší dny na prodloužení.
    Jinak komunikace v objednávce se stejná zobrazuje i u sporu, je jedno jestli píšete ke sporu nebo k objednávce. Spor je ta horní část, kde je řádek Kupující navrhl toto….. čára, Prodejce navrhl toto….. Zprávy dole pod tím nehrají ve sporu roli, musí to být napsané v tom formuláři.

    Na stránce objednávky, jak píšete, tak to je jen informativní stav – že je ve sporu a spor probíhá / proress. Klidně na to klepněte, otevře se jen stránka sporu. Ale ty „možnosti“ tam nikde nevidím, sice jsem si to přepla do českého jazyka, ale nevím kde to je 🙁

    Pokud prodejce na spor ještě neodpověděl, tak eskalovat nemůžete. Ba naopak, pokud neodpoví vůbec, tak jste spor vyhrál.

    #1443

    Iveta
    Klíčník

    Ano, když otevřete spor – prodejce má na odpověď 5 dnů.
    Prodejce odpoví – vy máte 14 dní na odpověď.
    Odpovíte mu – on má zase 5 dnů
    prodejce odpoví – vy máte 14 dní
    když kliknete na odpověď, tak Vás to upozorní, že spor bude eskalován na Aliexpress. Jinak jej můžete eskalovat sám po první zamítavé odpovědi prodejce.

    #1457

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den, 13.10. jsem otevřel spor a tedy dnes by měla uplynout 5-ti denní lhůta k reakci prodávajícího na spor . Prodávající zatím neodpověděl, alespoň já jeho odpověď nevidím. Stále mám na stránce “ Čekají na schválení řešení prodávajícího 1 „.
    Opět mi napsal zprávu pod objednávkou ,(přikládám foto). Píše , že dopravce má problém a že posílá nové sledovací číslo zásilky. Opět zásilku nelze vyhledat. Když tedy do 5 dnů neodpověděl na spor , tak by mi Aliexpress měl vrátit peníze.Pokusím se odeslat foto stránek s komunikací s prodejcem . Jestli můžu poprosit, kdyby jste se na foto podívala a posoudila jestli jsem postupoval tak jak jsem měl. Děkuji

    #1458

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    ano, postupoval jste správně. Lhůta pro obdržení už uplynula, nelze řešit jinak než sporem o vrácení peněz. Prodejci bych nevěřila, že odeslal novou zásilku s telefonem. Usiluje jen o to, abyste spor zavřel, v dobré víře, že Vám přijde nový. On však žádný pravděpodobně neposlal a zavřením sporu by se zavřela možnost žádat o peníze zpět.
    Pokud prodejce na spor neodpověděl (z toho česko-anglického jakobypřekladu to nepoznám, nechávám vše v angličtině), tak se Vám skutečně dnes spor zavře ve Váš prospěch. Někdy prodejci odpoví až v poslední hodině a znovu tak spor prodlouží, tak ještě uvidíte.
    Každopádně se mi už nezdá jméno prodejce….

    #1463

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den, situace ohledně sporu se změnila. Spor jsem eskaloval a pokud jsem google překladu rozuměl, vrátí mi peníze a přijdu o rozdíl nákup/prodej euro. Přikládám foto stránky. Děkuji

    Attachments:
    #1464

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den, koukám, že prodejce nakonec odpověděl a musel jste eskalovat. Ano, spor jste vyhrál, byla Vám přislíbena částka, kterou jste zaplatil (+/- kurz) – to je ta červená částka.
    Super, blahopřeji k vyhranému sporu a přeji ať peníze brzy dorazí. 🙂

    #1465

    Emil Lazo
    Uživatel

    Dobrý den, s Vaším doprovodem, s Vaší podporou jsem tuto pro mne nezvyklou situaci dotáhl do konce. Děkuji za pomoc. Pokud bych spor neotevřel, a na to asi čeká tento prodejce,o peníze bych přišel. Vlastně by je ukradl.A na jeho stránkách se to začalo negativním hodnocením s jednou hvězdičkou hemžit . To ovšem ,když jsem objednával jsem nevěděl. Ať se daří 🙂

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 20 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.