Přidej recenzi

Podvodné USB Flash disky a SD karty – recenze

Zvolené téma obsahuje celkem 22 odpovědí. Do diskuze (5 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Viliam a poslední změna proběhla před 3 roky, 7 měsíců.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 23 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #412

    Martin Staviař
    Uživatel

    Chtěl bych upozornit na problém s nákupy [b]USB Flash disků a SD karet[/b]. Sám jsem bohužel naletěl a mám obavu, že s tím, jak k Vánocům spousta lidí dostala nové telefony, tablety apod., budou si chtít rozšířit úložiště levnou kartou z Číny. Podvodní prodejci úložišť jsou opravdovým morem jak na Aliexpressu, tak například i na eBayi, ale i na českém Aukru. Vyskytly se dokonce i případy přenosných disků, které deklarovaly například kapacitu 256 GB, ale nebohý majitel nalezl uvnitř jen čip s kapacitou několika málo GB a několik přilepených kovových matic na zvýšení váhy.

    [b]Co je hlavní problém?[/b]

    Jde o to, že levné karty/flashky mají často deklarovánu vyšší kapacitu, než jakou má jejich čip. Koupíte si tak například 32GB flashku, na které je ale pouze 8GB (nebo menší) čip. Taková flashka se po připojení k počítači [b]tváří, že má kapacitu 32 GB[/b], dokonce vám umožní na ni nahrát 32 GB, ale problém nastane při čtení – většina dat bude poškozená a nikdy je již z flashky nedostanete.

    Sám jsem se napálil s 32GB flashkou pořízenou zde: [url=http://www.aliexpress.com/item/2014-new-Wholesale-price-pen-drive-8-gb-usb-flash-drive-16-gb-and-32-gb/1874926869.html]http://www.aliexpress.com/item/2014-new-Wholesale-price-pen-drive-8-gb-usb-flash-drive-16-gb-and-32-gb/1874926869.html[/url] za 8,59 USD.

    Prodejce [b]2014-best store CN[/b] deklaroval velikost 32 GB a na flashku se mi 32 GB podařilo nahrát. Pohoda, ne? Čitelných bylo bohužel jen 7,5 GB dat, zbytek byl nenávratně ztracen…

    [b]Jak se problému vyhnout?[/b]

    Neříkám, že bych nedoporučil nákup přenosných úložných zařízení na Aliexpressu nebo eBayi, jen nabádám k vyšší obezřetnosti.

    Určitě nepomůže pouhé procházení recenzí a hledání kvalitních prodejců. Problémem Aliexpressu je zejména to, že máte možnost přidat komentář jen v krátké době, kdy nemusíte mít čas na dostatečné vyzkoušení produktu (lajk to zprvu nemusí vůbec poznat). Pokud uplyne lhůta, už s tím nic nenaděláte, a pokud se nepletu, [b]pozitivní komentář nelze stáhnout zpět ani změnit na negativní[/b].

    Pokud procházíte recenze, podívejte se, u kolika negativních komentářů bylo uděleno mnoho hodnocení YES. Ukazuje to, že tyto negativní komentáře mají velkou váhu. Dobře si tyto negativní komentáře pročtěte a poučte se z nich.

    Na základě těchto podvodů vznikla v poslední době celá řada seznamů podvodných prodejců datových úložišť, například:
    [url=http://sosfakeflash.wordpress.com/]http://sosfakeflash.wordpress.com/[/url]
    [url=https://fakememorysentinel.wordpress.com/tag/frankenflash-project/]https://fakememorysentinel.wordpress.com/tag/frankenflash-project/[/url]

    [b]Jaké je řešení[/b]?
    Pokud i přesto vadnou flashku/kartu koupíte, otestujte ji některým z doporučovaných programů. Za sebe mohu doporučit H2testw, který získáte zdarma například [url=http://www.stahuj.centrum.cz/utility_a_ostatni/ostatni/h2testw/]ZDE[/url].

    Moje flashka dopadla takto:
    [img]http://i.imgur.com/O3QrzXS.png[/img]

    Věřím tomu, že výstup z tohoto programu by měl být pádným argumentem pro otevření sporu podle postupu, který se už objevil zde: [url=https://www.youtube.com/watch?v=VyBxRpZqrfM]https://www.youtube.com/watch?v=VyBxRpZqrfM[/url]

    [b]Určitě reagujte co nejdříve.[/b] Čím více lidí vyjádří nespokojenost a dostane z podvodných prodejců peníze zpět, tím méně se jim taková činnost vyplatí! Nenechte se prodejcem ukecat a postupujte tvrdě. Chtějte zpět peníze a nesnažte se svolit k udělení pozitivního komentáře s tím, že vám za to prodejce pošle kvalitní produkt a původní si můžete nehat. Už vás jednou okradl a je připraven to udělat znovu a ještě z toho vytěžit pozitivní komentář!

    [b]A co s „vadnou“ flashkou, která vám zůstane?[/b] Není nutné ji vyhazovat. Stačí pomocí Partition Manageru (fungovalo mi to například v programu Paragon Partition Manager™ 2013 Free) odstranit oddíl a pak vytvořit nový menší na základě výsledku v programu H2testw (v mém případě menší než 7,5 GB). Takto získáte funkční flashku s kapacitou odpovídající čipu. Ve výsledku jsem získal zhruba 8GB flashku za cenu podobnou jako v českém maloobchodě a také cennou zkušenost.

    [u]A za sebe jinak přeji pevné nervy a spoustu úspěšných nákupů na Aliexpressu v roce 2015![/u]

    #414

    Iveta
    Klíčník

    Díky za podrobný článek. Shodou náhod jsem od uvedeného prodejce také objednala flashku, přišla mi 22/12, takže jsem ji ani nestihla pořádně vyzkoušet a rovnou potvrdila doručení. Nyní jsem podle návodu projela flashku doporučovaným H2testw a výsledek naprosto stejný – funkčních 7,5 GB 🙁

    http://www.aliexpress.com/item/RU-USB-flash-drive-New-OTG-Small-style-and-fashionable-pen-drive-64gb-USB-2-0/2047393749.html

    Mohu poprosit ještě o nějaký návod na její přečipování na skutečnou velikost? Na netu jsou návody jen na rozdělení disku na dva, ale nevím jak na flashce odstranit nefunční oddíl. Děkuji!

    #415

    Martin Staviař
    Uživatel

    Nedařilo se mi odstranit oddíl na flashce přímo ve Správě disků ve Windows 7, takže jsem si stáhl [b]Partition Manager [/b]zde: http://www.slunecnice.cz/sw/partition-manager/
    – a pomocí DELETE PARTITION jsem odstranil celý oddíl vadné flashky. Bohužel se mi v v Partition Manageru nedařilo vytvořit zpět nový oddíl, tak jsem přešel zpět do [b]Správy disků[/b] a udělal jsem to tam – info, jak se tam dostat, je zde: https://www.youtube.com/watch?v=UYBbUR-JRx0

    [b][color=#bb0000]UPOZORNĚNÍ: Než budeš odstraňovat oddíl, dvakrát zkontroluj, jestli to je skutečně ten na flashce, ať si omylem nevymažeš obsah pevného disku.
    [/color][/b]
    Pokud by Windows po odstranění ten disk nenašel, zkus ho vyndat a znovu připojit.

    Každopádně díky za potvrzení, že u tohoto prodejce nejde o ojedinělý případ, takže by bylo dobré Aliexpress na takového prodejce upozornit. Zkusím, jestli by to šlo přes „Report Item“… nevidím tam ale vhodné kategorie.

    #420

    Iveta
    Klíčník

    Udělala jsem vše dle instrukcí, jen bych si ověřila, zda je to tak správně.
    V Partition Magaru jsem si smazala flash disk. V průzkumníkovi se disk přestal zobrazovat. Vyjmula a znovu vsunula flashku – ozval se zvuk připojeného média, naskočila ikona Bezpečné odpojení média, ale v průzkumníkovi se disk stejně nezobrazil.
    Ve správě disků jsem podle videa disk viděla stále jako 62,5 GB vyměnitelné médium. Vytvořila jsem nový oddíl 7,8 GB (to je podle H2testw data OK) a teď se mi ve správě disků zobrazuje jako modrý čtvereček 7,8 GB a černých nepřiřazených 54,88 GB. To je tak správně? Myslela jsem, že už tam bude jen těch 7,8 GB skutečných dat. A je to to správné místo na disku, které bude sloužit k ukládání/čtení dat?
    V průzkumníkovi se mi ta fleshka stále nezobrazuje, ani když ji vytáhnu a znovu vložím.
    Moc děkuji za rady a věřím, že poslouží i dalším uživatelům.

    Jinak k tomu hlášení AliExpressu – zboží jsem nahlásila přes ten 5tý důvod, bylo tam něco falešných obrázcích a textu a pak jsem vybrala hned první důvod. Vím, že to mají myšleno na falešné neoriginální věci, ale inzerovat disk jako 64 GB a prodávat 8 GB je také falešné. Do vyjádření jsem to popsala, že jsem disk zkusila v PC, kde hlásil 64 GB, potvrdila doručení 22/12 a teprve nyní jsem se dozvěděla o možnosti jej otestovat a zjistila nesoulad uváděných a skutečných údajů. Tak teď budu čekat na vyjádření. Nic od toho neočekávám, ale doufám, že pokud nás takových bude více, bude se tím Ali zabývat.

    Attachments:
    #425

    Martin Staviař
    Uživatel

    No, opravdu by pak mělo stačit vytvořit ten nový oddíl s kapacitou 7,8 GB a při vytváření mu přiřadit nějaké volné písmeno. A pak by to mělo být vidět i v Průzkumníku. Zkus tu flashku dát pro jistotu třeba do jiné zdířky.
    Těch nepřiřazených 54,88 GB tam zůstane, ale v Průzkumníku bude vidět jen 7,8 GB. Pro jistotu pak doporučuji projet tu flashku znovu pomocí H2testw.

    Co se týká stížnosti – nic lepšího jsem tam nenašel. Snad nás nepošlou do háje a budou s tím něco dělat.

    #431

    Iveta
    Klíčník

    Tak zastrčení do jiné zdířky pomohlo, ale v té původní není vidět ani poté, co se dá dělat.
    Testem jsem to znovu projela, 1kb je tam nějaký vadný, ale jinak by měla být OK. Moc děkuji za pomoc, bez tvé pomoci bych ji asi vůbec nepoužívala, protože bych se bála, že se data nahrajou do špatného oddílu a přijdu o ně.
    Velmi děkuji!!!

    Teď tu stížnost nikdo řešit nebude, koukala jsem, že 1-3. ledna tam mají svátky, takže počkáme.

    Attachments:
    #454

    Martin Staviař
    Uživatel

    Oujé, takže něco se začíná dít a Aliexpress asi začal prodejce řešit. Dnes jsem dostal dvě zprávy přímo od prodejce. Zatím zůstávám skepticky a zkusím se ho zeptat, jakým způsobem to chce urovnat. Jsem docela zvědavý, takže bych si zkusil nechat poslat novou Flashku (stejnou), abych viděl, do jaké míry šlo o náhodný problém…

    2015-01-04 18:33:15
    „Friends, I have received my product you complained. Sorry, our products are also shipped factory direct, because the manufacturers did not follow the requirements of our shipments, I am willing to be responsible for your purchase and are willing to refund to you, can I? Please reply to me.“

    2015-01-04 19:06:52
    Friends, really sorry for your purchase, we will find the solution to this harsh factory issue, please give me a chance to compensate for your loss and look forward to your reply. I will give you a satisfactory solution. Can you give me some advice, I am willing to accept.

    #455

    Iveta
    Klíčník

    Ano, také jsem to sem chtěla napsat… Dostala jsem úplně stejné 2 zprávy. Odepsala jsem, že prodává pěkný šmejdy a že je mi líto, že jsem potvrdila objednávku, aniž bych ji zkontrolovala v tom programu. Poté se mi z flashky ztratily data, tak jsem ji projela programem a zjistila, že je funkčních jen 7,8 GB a přiložila fotku. A ať mi nepíše, že neví co prodává.

    Celkem rychle se ozval:
    Thank you for your feedback friend, you have PayPal account yet? I will refund to you, I hope you can withdraw the complaint, do you think I can do it? I wanted to compensate for your loss. Or resend the new USB to you, I personally inspect the goods before sending. Can it?

    Jenže tohle není otevřený spor, aby to šlo jen tak stáhnout. Hledala jsem v menu a nikde není ta stížnost jako podaná. Prostě je to jednostranný report a maximálně tak budeme informováni od Ali jak to dopadlo. Takže ikdyž novou flashku pošle, tak stížnost stáhnout nemohu. A číslo paypalu mu nedám.

    ….. a prodejce nabízí už dvojí odškodnění…
    Friends, I give you resend a new USB bar, will be carefully checked before sending, if it is a refund, I will give you twice the refund, it is your compensation, because it is our problem, you can also request can withdraw the complaint, can I? I wish I could do for you?

    #460

    Martin Staviař
    Uživatel

    Jsem na tom stejně

    „Friends, again with you apologize, I’m sorry, I can resend new to you, send you after me personally check, thank you for the timely feedback, I will correct, will find manufacturers to solve, I’ll send you back new USB32GB, but also give you a small gift, apologize, I hope you accept, even if you withdraw the complaint as soon as possible? I believe you are a very charismatic person, honest and sincere. Looking forward to your reply. Thank you.“

    – Vidím to tak, že chce, abych stáhl stížnost… a teprve pak mi pošle zboží (to nikdy neudělá). Souhlasím, že tenhle typ stížnosti asi stáhnout nejde. A i kdyby šel, tak bych to rozhodně nedělal do doby, než dostanu zboží. Už jsem se takhle jednou spálil (prodejce poslal vadný produkt, pak mě ukecal na stažení negativního hodnocení, ještě ze mě vytáhl 5 USD za poslání nového produktu s tím, že mi původní produkt zůstane a můžu si ho opravit… nakonec nemám nic – teda kromě ponaučení, že prodejcům rozhodně nemám v ničem vycházet vstříc). Jsem docela alergický na ten jejich podlézavý tón …lhaní a mazání medu kolem huby.

    #461

    Iveta
    Klíčník

    Já mu také nevěřím. Moc dobře ví, že prodává podvodné věci a ještě zkouší „nejdřív stáhni, pak pošlu“. Ale tím vlezlým přístupem to fakt přehání. Mně při jednom sporu, kdy se jednalo o částečné vrácení 7 dolarů, ukecávala prodejkyně, že je to moc, že jen 2 dolary, protože byla nemocná a léčení ji stálo moc peněz a těch 7 dolarů by jí ukončilo business na Ali 🙂 No nakonec to skončilo na 4 dolarech, ale pobavila jsem se tím.

    Prodejci už neodpovídám, stáhnout to nejde, ani kdybychom ho přiměli to poslat. Navíc, než to dojde, což je přes měsíc, tak to už Ali s ním vyřeší. Dělám mrtvého brouka jako dělal on, když posílal špatné zboží a čekal kdo to zjistí. Většina lidí totiž přijde o data, řekne si, no čínský šmejd, přišel jsem o prachy a hodí jí do koše. Takže ať si to teď zodpoví na Ali.

    Zkusila jsem teď objednat jinou flashku u jiného prodejce, co ji nabízel v Superdeals. Vzhledem k ceně také očekávám, že to bude podfuk, takže po kontrole půjdu rovnou do sporu a uvidím, jak bude prodejce příp. Ali řešit.

    #482

    Iveta
    Klíčník

    Tak jsem našla, kde je možné tu stížnost stáhnout: na horním řádku HELP – Submit a Complaint. Dole na stránce Manage Complaints – záložka Complaints I Submitted.

    Ale nestáhnu ji, i přes jeho masáž zprávami, ať stáhnu, že mi pošle novou + dárek. Asi se pěkně bojí Ali, že mu zatopí, zatím je to v řešení.

    #497

    Martin Staviař
    Uživatel

    Taky tu stížnost nebudu stahovat. Naopak začínám zvažovat, že ho nahlásím ještě kvůli spamování. Bombarduje mě zprávama na Ali i na mail. Každý den několik zpráv.

    #498

    Iveta
    Klíčník

    To mě taky, ale naštěstí jen na Ali, každý den 1-3 zprávy a pořád mele to samé – stáhni a pošlu peníze a nové USB. Napsala jsem mu, že mu nevěřím a otravuje pořád a pořád, už neodpovídám, ať se v tom hezky od Ali vykoupe. Moc dobře věděl, co prodává.
    Asi chce před Ali nachytat body, že měl snahu se s kupujícími domluvit :unsure:

    #499

    Iveta
    Klíčník

    Jen co jsem to dopsala, přišla zpráva od Ali:

    Dear ,
    With regard to your case number 417290220, please be reminded that the case has been closed for there is no valid evidence support your points.

    Takže obrázek se skutečnou kapacitou flashky neuznali, jestli to chápu dobře a můžeme si to strčit někam jinam.

    #500

    Martin Staviař
    Uživatel

    Před chvíli mi to taky přišlo. V jeho prospěch hraje spousta pozitivních komentářů od nic netušících majitelů.

    Možná jsme mohli ty flashky rozebrat a nafotit čip s číslem. No nic… aspoň víme, že příště musíme udělat hned test a rovnou to reklamovat. Skoro zvažuju, že bych u něho koupil další flashku a hned bych uplatnil žádost o vrácení peněz za neodpovídající zboží :angry:

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 23 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /www/alirecenze.cz/alirecenze.cz/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:46 Stack trace: #0 /www/alirecenze.cz/alirecenze.cz/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(620): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/www/alirecenze...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('synced') #2 {main} thrown in /www/alirecenze.cz/alirecenze.cz/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 46