Přidej recenzi

Prodejce čeká na vrácení zboží….

Zvolené téma obsahuje celkem 7 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky, 3 měsíců.

Prohlížíte 8 příspěvků - 1 z 8 (z 8 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2658

    Štěpánka
    Účastník

    Dobrý den,
    prosím o radu.Objednala jsem si sadu řetízku a náušnic.
    Po cca pěti dnech náhrdelník zčernal.
    Otevřela jsem spor a napsala jsem,že nechci zboží vrátit,po dvou dnech,kdy prodávající neodpověděl,přišlo rozhodnutí od Aliexpress,že čekají na vrácení zboží.
    Jak to zrušit.Děkuji.

    #2659

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    nepopsala jste skutečný stav situace, proto Vám nemohu ani poradit.
    Když otevřete spor, má prodejce 5 dnů na odpověď – pokud neodpoví, spor se ukončí ve Váš prospěch. Pokud odpoví (např. že chce zboží vrátit zpět), tak mu můžete odpovědět nebo můžete spor eskalovat na Aliexpress a ten pak během několika dnů rozhodne.
    Rozhodně však nemůže nastat situace, že otevřete spor a za 2 dny Vám Aliexpress napíše rozhodnutí o sporu.

    #2667

    Štěpánka
    Účastník

    Dobrý den,děkuji.
    No,já otevřela spor a prodejce odpověděl,že peníze vrátí,ale přes PayPal.

    Já ho nemám,tak jsem chtěla přes Aliexpress.
    Úplně stejně jsem reklamovala polštář a přišlo mi jiz vse na účet a nikdo s tím neměl problém.
    Vůbec nevím,kde jsem udělala chybu.
    Vůbec nevím, co dál. Už tam mám adresu, kam to poslat.To ale nejde…
    A když už mi takhle Aliexpress pošle rozhodnutí,dá se eskalovat?
    Jinak prodejce pořád píše,že musím spor zrušit,jinak musím vrátit zboží.Ale opravdu nevím kde.
    Moc děkuji.S pozdravem Štěpánka.

    #2670

    Iveta
    Klíčník

    Já myslím, že motáte dohromady zprávy od prodejce a informace ze sporu – to je rozdíl. Do formuláře sporu vidí Aliexpress a podle toho spor posuzuje. Co si dole píšete s prodejcem, nemá na spor přímý vliv – sice si v něm něco můžete domluvit, ale když to není ve sporu, tak se to nemůže brát jako právoplatné tvrzení.
    Takže jste otevřela spor – prodejce na spor reagoval nebo Vám jen dole psal o PayPal? Je mi jasné, že do sporu žádost o PayPal nenapsal, protože to se na Ali nedoporučuje – řešit mimo Aliexpress přes PP. On to tak chce řešit, protože za řešené spory dostávají od Ali „černé puntíky“ v hodnocení, tak to chce vyřešit mimo. Jenže ne každý prodejce je poctivý, spor zavřete a on nic nepošle a máte smůlu – proto se nedoporučuje komunikace mimo Ali.
    Adresu poslal prodejce nebo Vám Ali poslalo své rozhodnutí v e-mailu?
    Proti rozhodnutí Ali se šlo odvolat, ale teď v tom novém systému jsem ještě nic neeskalovala, tak nevím kam Vás přesně navést.
    Zdá se mi nesmyslný i požadavek prodejce, že spor máte zrušit nebo vrátit zboží. Buď tedy spor máte otevřený s tím, že dle rozhodnutí máte zboží vrátit a pak vrátí Ali peníze, nebo by jste spor zrušila a on by Vám jakože měl poslat peníze na PP. Ale požadavek na zrušení sporu nebo vrácení zboží je kombinace obou možných řešení.

    #2671

    Štěpánka
    Účastník

    Ú7.8.jsem otevřela spor,
    prodávající se mou komunikoval a právě i ohledně PayPal.
    No a asi po dvou dnech přišlo rozhodnutí z Aliexpress,kde mám adresu pro vrácení zboží.
    Status je :Awaiting shipment return
    A kliknout lze jen na RETURN ITEMS
    Jinak nic nemohu.
    Prodávající pořád píše,ať zruším spor,jinak poslat zboží zpět.
    Netuším,jak spor zrušit,nebo kam napsat,aby ho zrušili.
    Mám na to ještě sedm dní.
    Teď napsal :hello,
    dear, you ask buyer service customs, clik "cancel the dispute&quot
    Děkuji.

    #2672

    Iveta
    Klíčník

    Tak to jste už musela otvírat spor se statusem Refund&return, v tom novém systému na spory je to dost jiné než dříve. Takže pokud jste rovnou žádala o peníze s tím, že zboží chcete vracet (aniž jste chtěla), tak proto asi systém rovnou rozhodl. Dřív se vrácení zboží zaškrtávalo vrátit zboží prodejce – ano X ne.
    Prodejce sice píše ať kliknete na Cancel the dispute, což bylo tlačítko v původním systému sporů, ale pokud ho tam teď nevidíte, tak těžko poradit. Ještě mne napadlo – když jste v menu sporů, kde vidíte všechny své spory, není tam tlačítko na zrušení sporu? Dřív bylo jak na hl. stránce sporů tak i přímo ve sporu, ale když ho ve sporu nevidíte…. nevím, zkuste. Taky je rozdíl, jestli na spor koukáte jen v mobilu nebo na PC.

    #2673

    Štěpánka
    Účastník

    Asi ano,všimla jsem si,že je to jiné.
    Ještě kouknu na PC…jinak jsem ještě přemýšlela, že bych klikla na RETURN ITEMS -VRÁTIT POLOŽKU
    Nějak se bojím na to kliknout, to asi potvrdí odeslání.
    Ze bych jako tedy zboží odeslala.A co by se mohlo stát, kdyby zboží nedorazilo.

    #2674

    Iveta
    Klíčník

    Já to nikdy nevracela, ale v původním systému od kamarádky vím, že když se kliklo na to vrácení, tak to požadovalo datum odeslání a číslo zásilky. Takže když tam napíšete něco vymyšleného za číslo zásilky a s prodejcem se domluvíte, že on jako za týden potvrdí přijetí zásilky, tak Ali Vám peníze vrátí ze sporu.

Prohlížíte 8 příspěvků - 1 z 8 (z 8 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.