Přidej recenzi

Refundace

Zvolené téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 1 rok, 11 měsíců.

Prohlížíte 2 příspěvky - 1 ze 2 (z 2 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2785

    Miroslav
    Uživatel

    Dobrý den, zakoupil jsem zboží na Aliexpressu, zboží dorazilo sice rychle ale ne přesně to co jsem chtěl. Následně jsem založil spor a chtěl jsem za zboží vrátit peníze. Hned mě kontaktoval prodejce s tím, že by mi vrátil mizivou část peněz, což se mi nelíbilo a snažil jsem se vyjednat si lepší cenu. V další zprávě mě prodejce kontaktoval, že s nově vyjednanou cenou souhlasí ale požaduje uzavření sporu a že následně mám otevřít spor znovu a požadovat ve sporu tu domluvenou částku z konverzace. Otázka zní: tahá mě za nos a chce se ze sporu vymámit a nebo je opravdu reálné 2x otevřít spor.
    PS: všude kde jsem si mohl cokoliv přečíst tak bylo vždy varování, že neukončovat spor pokud peníze nejsou na účtě.
    Jak mám tedy postupovat? Nějaké rady nebo zkušenosti?

    #2786

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    odpověď není jednoznačná, proto je rozdělím:
    1) pokud prodejce s nižší částkou souhlasí, tak Vám ji ve sporu (ne ve zprávách dole) může sám navrhnout a Vy ji odsouhlasíte (tlačítko Accept) nebo Vy můžete ve sporu kliknout na Edit a spor upravit na domluvenou částku – není tedy důvod spor zrušit.
    2) pokud prodejce chce spor zrušit a otevřít znovu jinak, tak vždy to chce, aby se změnil důvod sporu. Takže třeba místo poničeného zboží Vám navrhne jako důvod „zboží se mi nelíbí“ – tím by ve sporu hodil vinu na Vás a při případném řešením od Aliexpress by Vám spor zamítli a měl by jste smůlu. Proto určitě neměnit NIKDY důvod sporu podle toho, co Vás navádí prodejce.

    A teď k Vaší otázce, jestli je reálné otevřít spor znovu – ANO i NE.
    ANO – spor můžete zavřít na 100% v případě, že jste spor otevřel z důvodu, že zboží nedošlo a běží Vám ochranná lhůta. Kliknul by jste na Cancel dispute, tedy zrušení sporu a v objednávce by se znovu objevilo tlačítko Open dispute. Teď ve Vašem konkrétním případě, kdy jste otevřel spor a v úvodu jste zaškrtl Obdržel jste zboží? – Ano, tak systém už ví, že zboží máte. Proto nedoporučuji spor zavírat, už Vám pravděpodobně nepůjde podruhé otevřít.
    NE – občas se stane, že někdo chce spor zavřít (v případě nedodaného zboží a běžící lhůtě), ale místo aby kliknul na Cancel dispute, tak na návrh řešení od prodejce – prosím zavřete spor – klikne ve sporu na Accept a tím si myslí, že potvrdil zavření sporu. Jenže to tak není! Byl nějaký spor a on přijal řešení a znovu již žádný spor otevřít nepůjde, a to i v případě, že zboží ještě nepřišlo!!! Proto pozor, čím zavíráte spor.

    K PS: Varování, že nemáte ukončovat spor, dokud nejsou peníze na účtě, je úplně nesmyslné. Když spor otevřete, tak čekáte na nějaký výsledek (pozitivní výsledek potvrdí buď prodejce, případně Aliexpress) a teprve po výsledku se spor sám uzavře a čekáte na peníze. Nemůžete nikdy dostat peníze zpět na účet, když je spor otevřený a stále se domlouváte na výsledku.

Prohlížíte 2 příspěvky - 1 ze 2 (z 2 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.