Vrácení zboží zpět do Číny

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #147581
    A20A
    Participant

    Zakoupil jsem na aliexpressu měřící přístroj v hodnotě 4000,-
    Přístroj je vadný – má výrobní vadu, kterou jsem prokázal
    Zásilka byla dodána ze Španělska spedičkou GLS

    vytvořil jsem spor – dostal jsem verdikt:

    Does not work properly Valid – Dear buyer, for the amount of the product is large, we suggest you negoiate with seller to return the goods for full refund, thank you for your understanding.

    Solutions:
    Option 1: Partial refund 837.01 CZK without returning goods

    Option 2: Return goods Full refund 4185.05 CZK ( Seller pays the returning shipping fee)
    Notice: In most EU countries, you are generally entitled to 14-day return (please note that in case of return, the buyer needs to cover the cost of returning the products to the seller).

    přístroj je vadný a nepoužitelný, prodejce je registrovaný v Číně a přístroj chce zaslat zpět do Číny

    přistoupil bych na Option 2 … nevím jestli mám nárok na proplacení poštovného (zásilka má 3 Kg) – pokud ano….. jak mi proplatí to poštovné…. které vychází od 500 – 2000 Kč dle spediční firmy.

    Předem děkuji za rady

    #147674
    Radoraa
    Participant

    Dobrý den,

    řeším podobný problém s projektorem za 4.5tis ze Španělska. Zatím nejsem u konce, prodejce mi napsal ať mu zboží pošlu, že dodá nové když zruším spor, čehož se obávám. Ten refund varianta 1 je teda mazec, přes 3 tisíce strhnout za špatný zboží. Poslání znamená, že budete mít peníze zpět a budete o poštovné chudší. Dočetl jsem se, že poštovné se většinou neproplací. A i když Vám to nabídnou, stejně nic neproplatí. Spor je uzavřen.
    Holt riziko ušetřit 🙁

    #147675
    A20A
    Participant

    Zdravím,

    zvolil jsem variantu – Option 2: Return goods Full refund 4185.05 CZK ( Seller pays the returning shipping fee)

    prodejce chtěl poslat balík do Shang Hai Shi, balík jsem jsem dal 25.1. na českou poštu.
    Poštovné stálo 540 Kč – 3kg – rozměr 26x25x25 cm.

    Dnes zásilka dorazila přímo do Shang Hai Shi, takže se bude tento týden doručovat.

    Poslat balík do Španělska by stálo také 500 Kč.

    Chatoval jsem přes robota Eva, až jsem se dostal na online podporu, kde mi bylo sděleno, ať balík do 10 dní odešlu a zapíši do systému číslo zásilky, to jsme provedl a v systému se odečítá 30 dní na potvrzení prodejce zda zásilku dostal.

    Zároveň jsem řešil a byla mi schválena i dražší doprava 60 dolarů, použil jsme tu nejlevnější a ubezpečovali mě, že mi přímo Aliexpress proplatí cenu dopravy.

    Ještě se budu muset jednou obrátit na robota Evu a zjistit kdy a jak mi to proplatí.

    !!! Určitě nerušit spor, jakmile se jednou uzavře, prý už nelze obnovit!!

    Dám ještě vědět…… když se dozvím něco nového.

    • This reply was modified 3 years, 10 months ago by A20A.
    #147677
    A20A
    Participant

    Teď jsem chatoval s online podporou, mám počkat, až prodejce potvrdí zásilku a následně mám žádat o vrácení poštovného.

    Do té doby nic se mnou řešit nebudou.

    #147678
    Radoraa
    Participant

    Díky, je jasné, že budu muset zřejmě také poslat zboží zpět. Adresu kam balík poslat Vám napsali na aliexpress nebo musím žádat prodejce kam to chce? Sice mi psal, že mě pošle nové “return and replace” a dokonce i proplatí poštovné, ale kam už nenapsal. Jedná se mnou jak s blbcem. Když jsem se ho ptal na důvod proč má v hodnocení zákazníka ze Španělska, který mu vadné zboží poslal zaplatil poštovné a nic teď nemá, tak neodpověděl. Zkoušel jsem, ať zboží pošle nejdřív on “replace and return”, že jsem ochoten mu vadný kus poslat jestli bude vše v pořádku, že je to stejné o co žádá mě. Samozřejmě nereagoval.

    #147682
    A20A
    Participant

    Jakmile Aliexpress vynesl verdikt, tak se v open dispute zobrazila adresa na poslání zpět a začal se odpočítat čas 10 dni na poslání zpět.

    Číňani většinou odpovídají až druhý den ráno, taky mi psal zmateně, spíš to taky vypadalo, že si že mě dělá srandu, ale vždycky Aliexpress rozhodl v můj prospěch.

    On dopředu nic posílat nebude, maximálně až po vrácení vadného zboží k prodávajícímu. Já se rozhodl pro vrácení peněz, protože u přístroje je vadná série, hrozilo že opět dostanu vadný kus a opět tahanice.

    #147684
    Radoraa
    Participant

    Díky za info, též zvolím vrácení peněz, teď mi psal že mě prosí ať mu pošlu zboží a posílá smajlíky. Ten zákazník ze Španělska to psal v prosinci, takže bych věřil tomu co píšete “vadná serie”. Budu rád když dáte vědět jak jste dopadl. V diskuzích a návodech jsem našel spíš lidi co řeší na aliexpressu drobnosti, moc informací jak postupovat jsem nenašel až tady váš případ. Hezký den.

    #147858
    A20A
    Participant

    Dnes 25.2.20 mi byl uznám definitivní nárok na proplacení peněz, které mi vrátí cca do 10 dní. Bohužel pouze za vadné zboží, zatím se nikdo nemá k proplacení zpětného poštovného do Číny.

    Psal jsem si s online podporou a ti najednou otočili, že zpětné poštovné má proplatit prodejce a že ho za mě osloví. Tak zase budu čekat na nějakou odpověď.

    #147964
    A20A
    Participant

    Peníze za zboží mi vrátili v plné částce na účet.

    Asi 14 dní jsem bombardoval podporu Aliexpressu, nakonec mi alespoň poslali kupón na 25 dolarů, na další nákup.

    Takže k dnešnímu dni už kompletně dořešeno.

    #147968
    Radoraa
    Participant

    Díky za informaci. Já zatím čekám. Zboží je stále na cestě zpět. Nevím kdy, s vzniklou situací ve světě, balíček dorazí. Zatím běží 30 denní limit do kdy má balíček dorazit a prodejce to potvrdit. Tipuju, že se vše prodlouží.
    Poštovné mám slíbené od prodejce, to bude asi ještě boj.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password