Přidej recenzi

Vyřešení sporu Aliexpress – prosba o radu

Zvolené téma obsahuje celkem 28 odpovědí. Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 1 rok, 9 měsíců.

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 29 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #5724

    jaroslav
    Uživatel

    Dobrý den,

    bohužel jsem musel otevřít spor, protože mně přišlo nefunkční zboží. Spor jsem otevřel s refund only a přiložil jako důkaz nefunkčnosti video.
    Prodejce reagoval docela rychle, ale bohužel nereagoval reakcí v otevřeném sporu, ale klasickou zprávou, kde se omlouvá za způsobené potíže a abych zrušil spor, že mi pošle nové zboží.

    Už v to zboží nemám ale důvěru a chci peníze zpět. Navíc si mohu myslet, že se chce jen sporu zbavit a pak nic nepošle. Prosím, jak mám postupovat dál ? je to můj první spor a nemám s tímhle zatím žádnou zkušenost, předem děkuji..

    #5725

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,

    napište prodejci zprávu, že dalšímu zboží již nevěříte a že opravdu chcete vrátit jen peníze zpět.

    Ve sporu pak nic nedělejte – do 5ti dnů se prodejce musí vyjádřit ve sporu, když se nevyjádří, dostanete peníze hned zpět. Když spor zamítne, tak ve sporu znovu napíšete, že chcete peníze zpět a během 2-3 dnů se pak sporem začne zabývat Aliexpress. Tedy pokud prodejce nepotvrdí.

    #7334

    Jaroslav
    Účastník

    Zdravím,

    tak dneska uběhla lhůta prodejci na vyjádření se ve sporu. Ačkoliv zboží je nefunkční a jeho původní cena byla 6 USD, tak ve sporu odpověděl, že spor odmítá a že věří ve společnou dohodu. Výměnu zboží jsem odmítl, protože už v to zboží nemám důvěru.

    A v jiném vzkazu mi napsal, abych zrušil spor, že mi nabízí refund 1,5 USD. Nevím, jestli mě zkouší či co, přecen jen je to můj první spor a nevím, jak to zatím chodí. No odpověděl jsem mu, že mně jeho nabídka urazila a že když je zboží nefunkční, že žádám zpět celou cenu.

    Vzhledem k časovému posunu bych zítra ráno měl najít jeho reakci. Pokud nebude akceptovat plnou cenu, mám rovnou eskalovat spor přes tlačítko Reject nebo, když už nebudu reagovat, tak se do toho vloží aliexpress sám ? děkuji..

    #7335

    Iveta
    Klíčník

    Pokud odpoví přímo ve sporu (ne zprávy dole), tak odmítněte tlačítkem Reject a ono se to bude „eskalovat“ na Ali samo. Eskalace jako to šlo dříve už není, Aliexpress se o to začne zajímat cca do 3 dnů po zamítnutí nabídky prodejce. O vložení Aliexpressu do sporu budete informován e-mailem, stejně pak jako o jeho rozhodnutí.

    #7336

    Jaroslav
    Účastník

    Děkuji za odpověd, no vypadá to, že číňan už to asi vzdal a už nereaguje a asi čeká na vyřešení Aliexpressu. Do včerajška reagoval každý den, ale dnes už ne. Sám jsem zvědavý, jak to dopadne. Kvůli 6 USD se hroutit nebudu, jen mě to z principu zajímá, jestli to vyřeší plným refundem nebo ne, když zboží nefunguje. Vracet to nehodlám, neboť poštovné by stálo 3x více než kolik stálo zboží 🙂

    Ještě by mě ale zajímala tahle věc. Z obrázku mého sporu je vidět, že v Reminder se mimo jiné píše, že mohu reagovat na spor nový návrhem přes add a new proposal. Jenže, kde to je ? Do toho políčka new proposal provided nejde nic napsat, tak kde bych měl reagovat ?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #7338

    Iveta
    Klíčník

    No tohle mají trochu nedořešené – během prázdnin měnily vzhled a funkce sporu a toto jim tam zůstalo. Stejně tak jako když chcete na spor odpovědět, kliknete na Edit a zůstává tam ten původní text, takže se musí smazat a pak napsat odpověď. Původní zpráva samozřejmě zůstává dole na stránce „ve stromečku“ diskuze.

    Ano, chápu, ono se nevyplatí vracet ani když to funguje, ale nevěříte kvalitě po rozbalení. Bohužel většinou Aliexpress rozhodne tak, že prodejce má vrátit 70-80% z ceny nebo zboží vrátit a dostanete 100% z ceny. Ale pokud uzná zboží opravdu nefunkční, tak by snad mohl nabídnout rovnou 100%.

    #7339

    Jaroslav
    Účastník

    Achjo, já se omlouvám, že zase otravuju, ale už si nevím rady. Dle časové osy, která je u toho sporu by se zítra měl zřejmě do sporu zapojit aliexpress.

    Když jsem otevíral spor, tak jsem tam vložil jako důkaz video o nefunkčnosti zboží. To video nebylo ale dost kvalitní, tak jsem ho smazal a natočil jsem nové video, včetně mluveného slova, z kterého je na 100% vidět nefunkčnost zboží, aby byl kvalitní důkaz. Jenže to video nejde znovu přiložit, jak vidíte z obrázku. V podmínkách je napsáno, že se může přidast pouze jedno video, tak jsem to původní smazal, abych mohl nové přiložit. Video se nahraje na 100%, ale nabídka submit je stále šedivá a není aktivní. Video vše splňuje, má pouze 13 MB a je ve formátu MP4. Už jsem to zkoušel během tří hodin asi 10x a nic. Takže pokud tam to video nedostanu, tak budu mít s důkazem asi smůlu 🙁

    nějaká rada prosím ? proč to nejde ?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #7341

    Iveta
    Klíčník

    Asi poradím jen klasiku – smazat cookies z PC, restartovat PC, zkusit znovu nahrát, případně použít jiný prohlížeč.

    #7343

    Jaroslav
    Účastník

    Tak bohužel nepomohlo nic z toho, ani čtyři prohlížeče. Nakonec jsem to zkusil ještě z druhého PC a úplně stejný problém 🙁 Začínám mít pocit, že je nějaká chyba na straně aliexpressu. Před 2 dny jsem to tam nahrál napoprvé.

    No pokud to tam nedostanu než půjdu spát, jaké mám možnosti ? Bez nahraného důkazu s videem nemám šanci, pokud se do toho zítra vloží aliexpress.

    Tak jsem nad tím ještě dumal a napadlo mě následující, tak prosím o reakci, zdali je to vůbec možné.
    Pokud bych ten spor ted zavřel a jako bych zkusil prodejci něco navrhnout. Budu mít ještě možnost znovu ten spor otevřít později znovu ? a získat tak znovu nový čas na spor, kvůli tomu videu ?

    a druhá věc : má prosím aliexpress nějakou online podporu, kde bych se mohl dotázat ohledně té nemožnosti vložit video ?

    • Tato odpověď byla upravena před 1 rok, 9 měsíců uživatelem  Jaroslav.
    #7346

    Jaroslav
    Účastník

    Takže vyřešeno. Našel jsem sám online chat na stránce aliexpress, zřejmě jsou tam nonstop, protože dle časového pásma je tam hluboká noc a přesto se mnou někdo komunikoval. No to bych mohl posílat stále dokola a neposlal bych :-), protože mi operátorka potvrdila, že měli tech. problémy několik hodin, ale už se mi to podařilo 🙂

    Takže tohle je OK, ale přesto bych do budoucna ještě rád věděl, zdali mohu uzavřít spor a poté ho zase otevřít, díky..

    #7347

    Iveta
    Klíčník

    Juj, než jsem se dostala k odpovědi, tak máte vyřešeno 🙂

    No popravdě, nejste jediný, kdo s tím měl problémy a nejen dnes. S nahráváním videa (ve správném formátu a do maximální kapacity) jsou problémy docela často.

    Na otázku zda uzavřít spor a pak jej zase otevřít není vždy stejná odpověď. Ozkoušeno mám v původním systému sporů, ale myslím, že stejná pravidla platí i v tomto novém.

    Když otevřete spor (only refund), tak hned první otázka je, zda jste zboží dostal.
    NE – zboží nedošlo – domluvíte se s prodejcem a můžete spor zavřít, doba pro doručení musí běžet. Pak jej lze znovu kdykoliv zase otevřít – ať už z důvodu, že stále nebylo doručeno nebo že doručeno bylo a má nějakou vadu.
    ANO – zboží došlo, ale je s ním nějaký problém, lhůta běží. Když spor zavřete, objednávka se sama uzavře jako doručená a lhůta tak skončí. Máte pak jen 15 dnů na otevření případného nového sporu, ale co vím, ne vždy jde znovu otevřít. Těch 15 dnů po uzavření objednávky spíše platí po obvyklém potvrzení objednávky, takže bych nespoléhala na to, že znovu půjde spor otevřít.

    #7348

    Jaroslav
    Účastník

    No, tak to ještě, že jsem mu neskočil na háček.

    Já jsem mu potvrdil převzetí zboží a až pak jsem zjistil, že nefunguje, tak jsem měl těch 15 dní na otevření. Když jsem ho otevřel, tak naléhal, at to zavřu, že mi pošle nové zboží a já mu odpověděl, že jakou budu mít záruku, když to zavřu a on mi pak již nic nepošle. No a on odpověděl, že nemusím mít strach, že když nepošle, tak mohu spor otevřít znovu. No možná dobře věděl, že když zavřu, že se mě tím zbaví a já už nebudu moci znovu otevřít. No neskočil jsem na to 🙂

    Jsem z principu zvědavý, jak to ali vyřeší..

    #7349

    Iveta
    Klíčník

    Aha, takže to bylo už v těch 15ti dnech, no tak to na 100% už by nešlo znovu otevřít 🙁

    A ano, souhlasím, často prodejci lžou. Spíše je výjimka když zboží pošlou při neběžící lhůtě a nemožnosti otevřít spor. Takže jim raději nevěřit, nikomu.

    Jinak jsem také zvědavá, jestli uznají, budu ráda, když napíšete výsledek, děkuji 🙂

    #7350

    Jaroslav
    Účastník

    Samozřejmě, že napíšu výsledek. No hezky se mě chtěl zbavit, prej zavřete spor a když ne, tak ho zase otevřete 🙂 Jak říkáte, už jim nebudu věřit ani slovo 🙂

    Jinak moc díky za rady a omlouvám se,že takhle otravuji, ale už se trochu díky Vám orientuji.

    #7351

    Iveta
    Klíčník

    Neotravujete, proto tu jsme 🙂

Prohlížíte 15 příspěvků - 1 z 15 (z 29 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.