Přidej recenzi

Zásilka, tá obyčejná

Zvolené téma obsahuje celkem 8 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Slavomír Kolesár a poslední změna proběhla před 1 rok, 9 měsíců.

Prohlížíte 9 příspěvků - 1 z 9 (z 9 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #7386

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    Dobrý den, na aliexu jsem koupil položku za skoro 2 dolary a tedy přes china post small…no ta klasika…podle čísla zásilky mi v 17tracku ukazuje poslední položku nějaké číslo letu a dál nic. Hlavně zakoupil jsem 18.10.16 a ta položka je nějak 10.11.16 a dále nic…Otevřel jsem spor a tedy nevím zda čekat, nebo co. Číslo zásilky je to bez písmen. Poradíte mi? Děkuji

    #7387

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    TEdy upřesním dotaz. Když tohle všechno vidím, asi je pravděpodobnost, že to opravdu poslal, že?

    #7391

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    ano, prodejce to na 100% poslal. Teď to někde leží, což je v současné předvánoční době normální, bohužel 🙁
    Je dobře, že jste otevřel spor, teď nezbývá jen čekat, zda se prodejce vyjádří nebo zda se bude přesměrovávat na Aliexpress.

    #7398

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    Prodejce odepsal takřka ihned, že automaticky mi prodloužil ochrannou lhútu a odkázal se na to, že jsem zvolil dopravu formou china small packet plus, že to nejde sledovat.
    Dále napsal, že mě prosí abych spor uzavřel, že mi to určitě příjde. Ať kdyžtak kontaktuji svého dopravce(čili ČP), kde jako žádné depo nikdy telefony nezvedá, to už mám vyzkoušený…Jinak když je spor otevřený, tak mám odepsat protože se čeká co odepíšu, nebo to mám nechat otevřený a neklikat na příjem jeho nabídky řešení, a nic se nestane když to zdržuji?

    A děkuji, že se mi věnujete 🙂

    #7399

    Iveta
    Klíčník

    Zásilka sledovat nejde, jen na území Číny. Nemá ani cenu kontaktovat českou poštu, protože ta ty zásilky nesleduje a stejně Vám s tím nepomůže.

    Rozhodující ve sporu je, kdy bylo zboží odesláno, počítám tak 20/10 a 60 dnů pro vypršení lhůty doručení tak vyprší 19/12. Pokud je totiž spor za méně než 60 dnů, obvykle jej zamítne jak prodejce, tak Aliexpress. Podle garance Ali je doba na doručení 60 dnů, poté vrací peníze. Jenže je nyní je předvánoční doba a je možné, že se na ni odvolá i Aliexpress, loni schvaloval vrácení peněz až po 70ti dnech.
    Spor nechte být, nezavírejte jej, pokud prodejce napsal rozhodnutí do sporu, tak jej odmítnete kliknutím na Reject. Jestli to napsal jen do zprávy, tak nereagujte. Nahoře máte čáru s oranžovými puntíky – tam je vyznačeno datum, kdy se sporem začne zabývat Aliexpress, pokud se spolu nijak nedohodnete.

    #7400

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    Tak jeho návrh jsem odmítnul, a tedy čekat. Zakoupil jsem 18.10., takže v neděli by měli reagovat. Ale teď si řikám, že když vstoupí do toho aliex, a pak mi zboží příjde?
    Nebo jakým způsobem zareagují? Tedy pod puntíkem je vlastně napsáno, že zareagují 21.12.

    #7408

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    Ještě mě prosím zajímá, jak to bude, když mi náhodou vrátí peníze, ale pak příjde zboží?Protože když to prodejce zaslal, tak to určitě příjde, jak jste mi potvrdila. Jak to celé funguje? 🙂

    #7409

    Iveta
    Klíčník

    Ano, prodejce to poslal, ale přijít to nemusí. Někdy to přijde po 3 měsících, někdy třeba po půl roce, ale většinou vůbec nikdy.
    Garance Aliexpressu je 60 dnů – tzn. buď dostanete zboží do 60ti dnů nebo peníze zpět. Když pak zboží přijde, můžete si jej (zdarma) nechat. Ale přece jen je to nefér vůči prodejci, protože zboží poslal. Takže nejjednodušší řešení je napsat prodejci zprávu, že zboží přišlo a že mu ho zaplatíte novou objednávkou, kterou nebude on odesílat. Vy si objednáte zboží (buď stejné, nebo pokud je dražší tak třeba něco ve stejné hodnotě), uděláte objednávku, zaplatíte a k té objednávce napíšete prodejci, že je to platba za minulou objednávku XXX, která Vám byla refundována a přišla později. On zadá nějaké vymyšlené číslo zásilky, jakože odeslal a Vy po 10ti dnech (dříve to nejde) potvrdíte přijetí zásilky. Prodejci tak dojdou peníze za první objednávku.
    Kdyby se náhodou stalo, že nenajdete u prodejce zboží ve stejné hodnotě jako pův. obj., tak si dejte do košíku tu stejnou věc, objednejte si ji, ale na stránce platby odejděte bez zaplacení. Tím se vytvořila objednávka, která není zaplacená, ale je ve Vašem seznamu objednávek. Napíšete zprávu prodejci – např. potřebuji Vám zaplatit za objednávku XXX, která byla v hodnotě 9 dolarů, nyní zboží stojí 11 dolarů, prosím o upravení ceny objednávky (to prodejci mohou). On cenu objednávky opraví na těch 9 dolarů, Vy kliknete na tlačítko Zaplatit nyní a objeví se normálně zase platební stránka, kde můžete zaplatit 9 dolarů.

    #7410

    Slavomír Kolesár
    Účastník

    Děkuji 🙂

Prohlížíte 9 příspěvků - 1 z 9 (z 9 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.