Neznámá zásilka

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #1697
    Zuzana
    Member

    Dobrý den, již dvakrát jsem musela prodloužit dodací lhůtu. Prodejce stále tvrdí, že zásilka je na cestě, ale mě to oznamuje, že je neznámá. Nevím, zda mám otevřít spor a žádat peníze zpět/ jak mám dokázat, že zboží nedorazilo a nejde sledovat. Děkuji za odpověď. Číslo zásilky je: RC102947773CN

    Attachments:
    #1700
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    toto číslo zásilky rozhodně není pro Vás, je to číslo nějaké zásilky odeslané do Libanonu neznámého data. Určitě bych už otevřela spor a nezavírala bych jej, ani bych nedala na přímluvy prodejce, že máte stále čekat – vypadá to i, že zboží máte na cestě více než 60 dnů, když jste už 2x prodlužovala.
    Zásilka se nemusí hned objevit na stránkách České pošty, teď v listopadu to poněkud zlobilo a pošty si vyměňovaly data se zpožděním, takže bylo obvyklé, že jsem třeba do 28.11 neměla na české poště žádné info a 29/11 mi tam naskočilo, že zásilka byla poslána 18.11 a odeslána do ČR 19/11.
    Data můžete sledovat také na 17track.net, kde se obvykle zobrazují dříve než na České poště a často je tam vidět několik překládek balíčku v Číně (z města do jiného města) a až poté se tam objeví datum podání zásilky – a až pak se objeví na stránkách České pošty. Tato zásilka tam však není:

    Dívala jsem se i na stránky Cainiao.com, kde naleznete většinu sledovacích čísel z Aliexpressu, tam jsem také zjistila, že číslo zásilky je pro Libanon: http://global.cainiao.com/detail.htm?mailNo=RC102947773CN
    Podle tohoto trackingu je zásilka na cestě nějakých 37 dní, ale není tam vůbec žádný tracking, což jsem ještě neviděla. Vypadá to, že i tato zásilka se ztratila, ač není určena pro Vás.
    Otevřete spor – zásilka je doporučená a dosud není žádný tracking. Ať vrátí peníze nebo dá správné číslo zásilky, jinak spor nezavírat.

    #1715
    Zuzana
    Member

    Děkuji a ještě se zeptám, zřejmě je lepší raději vždy otevřít spor a čekat na výsledek nebo platí, že když mi prodejce napíše v konverzaci u objednávky, že mi vrátí peníze, tak se tak opravdu stane. Děkuji.

    #1716
    Iveta
    Keymaster

    On Vám prodejce nemá jak vrátit peníze, respektive z čeho – svou platbu posíláte Aliexpressu a ten je drží do doby, než potvrdíte, že obdržené zboží je OK. Pokud je problém (ať už ve lhůtě nebo když otevřete spor do 15ti dnů od potvzení přijetí), tak peníze vrací Aliexpress (část nebo celou částku) přes spory. Takže když spor zavřete, Aliexpress to považuje za domluvené mezi Vámi a prodejcem a peníze pošle celé prodejci. A ten Vám na 99% už peníze nepošle. To jedno prodejců Vám je zašle na Paypal (pokud máte), ale to jsou opravdu světlé vyjímky.
    Takže to právě jen zkouší do té konverzace, protože do té Aliexpress pravděpodobně vůbec nevidí, vidí jen formulář sporu. A zavřený spor = vyřešený spor, jestli dostanete to co prodejce někde nasliboval, na to už nemáte žádnou garanci. Garancí vrácení peněz je jen a pouze spor.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password