Dobrý den,
odpověď není jednoznačná, proto je rozdělím:
1) pokud prodejce s nižší částkou souhlasí, tak Vám ji ve sporu (ne ve zprávách dole) může sám navrhnout a Vy ji odsouhlasíte (tlačítko Accept) nebo Vy můžete ve sporu kliknout na Edit a spor upravit na domluvenou částku – není tedy důvod spor zrušit.
2) pokud prodejce chce spor zrušit a otevřít znovu jinak, tak vždy to chce, aby se změnil důvod sporu. Takže třeba místo poničeného zboží Vám navrhne jako důvod “zboží se mi nelíbí” – tím by ve sporu hodil vinu na Vás a při případném řešením od Aliexpress by Vám spor zamítli a měl by jste smůlu. Proto určitě neměnit NIKDY důvod sporu podle toho, co Vás navádí prodejce.
A teď k Vaší otázce, jestli je reálné otevřít spor znovu – ANO i NE.
ANO – spor můžete zavřít na 100% v případě, že jste spor otevřel z důvodu, že zboží nedošlo a běží Vám ochranná lhůta. Kliknul by jste na Cancel dispute, tedy zrušení sporu a v objednávce by se znovu objevilo tlačítko Open dispute. Teď ve Vašem konkrétním případě, kdy jste otevřel spor a v úvodu jste zaškrtl Obdržel jste zboží? – Ano, tak systém už ví, že zboží máte. Proto nedoporučuji spor zavírat, už Vám pravděpodobně nepůjde podruhé otevřít.
NE – občas se stane, že někdo chce spor zavřít (v případě nedodaného zboží a běžící lhůtě), ale místo aby kliknul na Cancel dispute, tak na návrh řešení od prodejce – prosím zavřete spor – klikne ve sporu na Accept a tím si myslí, že potvrdil zavření sporu. Jenže to tak není! Byl nějaký spor a on přijal řešení a znovu již žádný spor otevřít nepůjde, a to i v případě, že zboží ještě nepřišlo!!! Proto pozor, čím zavíráte spor.
K PS: Varování, že nemáte ukončovat spor, dokud nejsou peníze na účtě, je úplně nesmyslné. Když spor otevřete, tak čekáte na nějaký výsledek (pozitivní výsledek potvrdí buď prodejce, případně Aliexpress) a teprve po výsledku se spor sám uzavře a čekáte na peníze. Nemůžete nikdy dostat peníze zpět na účet, když je spor otevřený a stále se domlouváte na výsledku.