Zásilka, tá obyčejná
- This topic has 8 replies, 2 voices, and was last updated 8 years, 5 months ago by
Slavomír Kolesár.
-
AuthorPosts
-
15/12/2016 at 17:10 #7386
Slavomír Kolesár
ParticipantDobrý den, na aliexu jsem koupil položku za skoro 2 dolary a tedy přes china post small…no ta klasika…podle čísla zásilky mi v 17tracku ukazuje poslední položku nějaké číslo letu a dál nic. Hlavně zakoupil jsem 18.10.16 a ta položka je nějak 10.11.16 a dále nic…Otevřel jsem spor a tedy nevím zda čekat, nebo co. Číslo zásilky je to bez písmen. Poradíte mi? Děkuji
15/12/2016 at 17:32 #7387Slavomír Kolesár
ParticipantTEdy upřesním dotaz. Když tohle všechno vidím, asi je pravděpodobnost, že to opravdu poslal, že?
15/12/2016 at 20:27 #7391Iveta
KeymasterDobrý den,
ano, prodejce to na 100% poslal. Teď to někde leží, což je v současné předvánoční době normální, bohužel 🙁
Je dobře, že jste otevřel spor, teď nezbývá jen čekat, zda se prodejce vyjádří nebo zda se bude přesměrovávat na Aliexpress.16/12/2016 at 15:30 #7398Slavomír Kolesár
ParticipantProdejce odepsal takřka ihned, že automaticky mi prodloužil ochrannou lhútu a odkázal se na to, že jsem zvolil dopravu formou china small packet plus, že to nejde sledovat.
Dále napsal, že mě prosí abych spor uzavřel, že mi to určitě příjde. Ať kdyžtak kontaktuji svého dopravce(čili ČP), kde jako žádné depo nikdy telefony nezvedá, to už mám vyzkoušený…Jinak když je spor otevřený, tak mám odepsat protože se čeká co odepíšu, nebo to mám nechat otevřený a neklikat na příjem jeho nabídky řešení, a nic se nestane když to zdržuji?A děkuji, že se mi věnujete 🙂
16/12/2016 at 15:41 #7399Iveta
KeymasterZásilka sledovat nejde, jen na území Číny. Nemá ani cenu kontaktovat českou poštu, protože ta ty zásilky nesleduje a stejně Vám s tím nepomůže.
Rozhodující ve sporu je, kdy bylo zboží odesláno, počítám tak 20/10 a 60 dnů pro vypršení lhůty doručení tak vyprší 19/12. Pokud je totiž spor za méně než 60 dnů, obvykle jej zamítne jak prodejce, tak Aliexpress. Podle garance Ali je doba na doručení 60 dnů, poté vrací peníze. Jenže je nyní je předvánoční doba a je možné, že se na ni odvolá i Aliexpress, loni schvaloval vrácení peněz až po 70ti dnech.
Spor nechte být, nezavírejte jej, pokud prodejce napsal rozhodnutí do sporu, tak jej odmítnete kliknutím na Reject. Jestli to napsal jen do zprávy, tak nereagujte. Nahoře máte čáru s oranžovými puntíky – tam je vyznačeno datum, kdy se sporem začne zabývat Aliexpress, pokud se spolu nijak nedohodnete.16/12/2016 at 16:38 #7400Slavomír Kolesár
ParticipantTak jeho návrh jsem odmítnul, a tedy čekat. Zakoupil jsem 18.10., takže v neděli by měli reagovat. Ale teď si řikám, že když vstoupí do toho aliex, a pak mi zboží příjde?
Nebo jakým způsobem zareagují? Tedy pod puntíkem je vlastně napsáno, že zareagují 21.12.19/12/2016 at 15:20 #7408Slavomír Kolesár
ParticipantJeště mě prosím zajímá, jak to bude, když mi náhodou vrátí peníze, ale pak příjde zboží?Protože když to prodejce zaslal, tak to určitě příjde, jak jste mi potvrdila. Jak to celé funguje? 🙂
19/12/2016 at 16:19 #7409Iveta
KeymasterAno, prodejce to poslal, ale přijít to nemusí. Někdy to přijde po 3 měsících, někdy třeba po půl roce, ale většinou vůbec nikdy.
Garance Aliexpressu je 60 dnů – tzn. buď dostanete zboží do 60ti dnů nebo peníze zpět. Když pak zboží přijde, můžete si jej (zdarma) nechat. Ale přece jen je to nefér vůči prodejci, protože zboží poslal. Takže nejjednodušší řešení je napsat prodejci zprávu, že zboží přišlo a že mu ho zaplatíte novou objednávkou, kterou nebude on odesílat. Vy si objednáte zboží (buď stejné, nebo pokud je dražší tak třeba něco ve stejné hodnotě), uděláte objednávku, zaplatíte a k té objednávce napíšete prodejci, že je to platba za minulou objednávku XXX, která Vám byla refundována a přišla později. On zadá nějaké vymyšlené číslo zásilky, jakože odeslal a Vy po 10ti dnech (dříve to nejde) potvrdíte přijetí zásilky. Prodejci tak dojdou peníze za první objednávku.
Kdyby se náhodou stalo, že nenajdete u prodejce zboží ve stejné hodnotě jako pův. obj., tak si dejte do košíku tu stejnou věc, objednejte si ji, ale na stránce platby odejděte bez zaplacení. Tím se vytvořila objednávka, která není zaplacená, ale je ve Vašem seznamu objednávek. Napíšete zprávu prodejci – např. potřebuji Vám zaplatit za objednávku XXX, která byla v hodnotě 9 dolarů, nyní zboží stojí 11 dolarů, prosím o upravení ceny objednávky (to prodejci mohou). On cenu objednávky opraví na těch 9 dolarů, Vy kliknete na tlačítko Zaplatit nyní a objeví se normálně zase platební stránka, kde můžete zaplatit 9 dolarů.19/12/2016 at 20:23 #7410Slavomír Kolesár
ParticipantDěkuji 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.