Přidej recenzi

Ako postupovat v spore

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 3 roky, 3 měsíců.

Prohlížíte 6 příspěvků - 1 z 6 (z 6 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #923

    Michal
    Uživatel

    Zdravim,
    prisiel mi poskodeny tovar a tak som otvoril spor s predajcom. Vsetko som nafotil a cakal. Chcel som naspat cely obnos, lebo tovar sa neda pouzivat.

    Predajca odpovedal, ze co keby som suhlasil s 70% a ja v domnienke, ze to bude rychlo vybavene som suhlasil. Poziadal ma nech zmenim spor a v nom pozadovanu sumu. To som urobil.

    Nasledne ma poziadal o 5 hviezdickove hodnotenie a potom mi vraj posle peniaze.

    To som odmietol. Naozaj nebudem ten kus srotu hviezdickovat. (toto som mu sice nenapisal, ale asi to vytusil). Napisal som, že o nejakom hodnoteni sa mozeme bavit az ma vyplati.

    Teraz ma stale problem a dookola chce 5 hviezdiciek a vraj ma vyplati az potom.

    Ochranna doba objednavky vyprsi za 3 dni
    Spor bude ukonceny za 1 den

    Mam nutkanie, modifikovat spor opat na plnu cenu. Ak to vsak urobim, tak sa mi znova spor predlzi na 4 dni. Ovplyvni to nejako ochranna doba objednavky (3dni)? Nepredpokladam, ze by mi ju predlzil ked sa nevieme dohodnut.

    Predajca doteraz nespravil ziaden navrh (teda aspon si to myslim, kedze tam je iba moje otvorenie sporu a moja modifikacia sporu.) Ak to neakceptujem, bude sa to automaticky eskalovat? Bude „ali“ pozerat aj na diskusiu, ktoru sme spolu viedli?

    Strasne vela otazok, ale je to moj prvy spor.
    Dakujem
    Michal

    #925

    Iveta
    Klíčník

    Ahoj,
    pokud se spokojíš se 70% z ceny, tak spor nech tak jak je. Máš pravdu, pokud jej modifikuješ na 100%, prodlouží se doba sporu zase na 5 dnů. Pokud na spor prodejce nebude reagovat (zprávy u objednávky/sporu se nepočítají), tak spor bude ukončen a automaticky ti tak bude schválen tvůj návrh.
    Když doba pro obdržení objednávky vyprší, tak se nic neděje, běží doba sporu a tak se objednávka neuzavře.

    Prodejce tě tlačí k něčemu, co není možné splnit před uzavřením objednávky. Dokud běží doba pro obdržení objednávky, tak feedback není možné dát – objednávka se musí buď potvrdit jako přijatá nebo ukončit spor (tím se uzavře i objednávka). Bohužel nevím, jak tomu bude v případě, když doba pro obdržení objednávky vyprší – je možné, že v tomto případě se možná objeví v menu Feedbacků objednávka k udělení hodnocení.

    V podstatě je ale „na tahu“ prodejce, kdo musí udělat první krok = potvrdit spor. Až pak je možné udělit komentář. Takže mu klidně můžeš slíbit 5 hvězd, aby ti konečně spor potvrdil a poté se sám rozhodni, jestli mu hodnocení dáš (nemusíš vůbec) a případně kolik hvězd.

    #926

    Michal
    Uživatel

    Velmi pekne dakujem. Potvrdila ste mi vsetko, co som si myslel.

    Stale uvazujem nad tym, ci nechat ten spor modifikovany na 70% alebo ho vratit spat na 100%. Ten tovar totiz nieje vobec pouzitelny a mam pocit, ze predajca vyslovene caka na to kym sa to cele uzavrie same.

    Neviem vsak ako sa bude postupovat ak predajca navrhne vyriesenie sporu napr. zlavou len 50%. Pokial to nebudem akceptovat, tak sa spor bude automaticky eskalovat?

    Pripadne ak to vratim spat na 100% sumy, tak mi to asi moc nepomoze, kedze predpokladam, ze predajca to neakceptuje a „ali“ mi viac ako tu prvu modifikaciu na 70% neuzna 🙁

    Mozno by pomohlo, keby si precitali diskusiu, kedze z nej je jasne ake praktiky predajca pouziva.

    Kazdopadne nech uz to dopadne akokolvek tak to hodnotenie dostane a hviezdickovat sa urcite nebude.

    Dakujem
    Michal

    PS: Vyzera to, ze ma caka dalsi spor, kedze mi dnes dorazili dve SD karty a obe su FAKE 🙁

    #927

    Iveta
    Klíčník

    Spor se automaticky eskalovat nebude, můžete si spor mezi sebou „přehazovat“ několikrát. Automaticky se mi eskaloval jednou – prodejce mi navrhl, abych ještě počkala 14 dní. Na svou odpověď mám čas 15 dní, tak jsem počkala a poslední den jsem odpověděla, že opravdu zboží nepřišlo a po potvrzení modifikace mi to napsalo, že se spor sám eskaloval, protože byl příliš dlouho otevřený.

    Náhodou, klidně bych to zkusila upravit na 100%, sice 5 dnů čekání, pak to nechat na rozhodnutí Ali a oni můžou uznat těch 100%, když dle fotek je vidět, že tu věc nelze používat, případně natočit i video.

    Když posuzují spor, určitě mají náhled i do diskuze, takže ji také čtou. A toho se může prodejce i bát, pokud tam psal něco v rozporu s Ali pravidly. Také se mi stalo, že se s prodejcem nešlo domluvit, eskalovala jsem a během půl hodiny mi prodejce spor potvrdil, asi se bál, aby ho Ali neřešilo a nečetlo diskuzi.

    S reklamacemi SD karet a USB flash disků je to veselé, těžko se totiž dokazuje, že nemají uváděnou kapacitu. Viz diskuze tady na Alirecenzích. Dokonce ani Ali nám to dle důkazů neuznalo.

    #928

    Michal
    Uživatel

    Dakujem za odpoved.

    Tak som to nestihol vratit spat na 100% lebo predajca uz akceptoval spor. Nezabudol mi vsak napisat amy som mu dal pozitivne hodnotenie a hlavne aby som mu prosim prosim nedaval negativne. Uvidime, ci pridu peniaze.

    Tak teraz neviem. Je mi ho trocha luto a mohla to byt len nahoda, ale zaroven to moze robit bezne a vtedy mi je luto potencionalnych kupujucich. Tatze minimalne dostane dlhy popis.

    S tymi SD kartami som tu uz diskusii cital a naivne som veril, ze mne sa to stat nemoze 😀 Takze to skusim a uvidime.

    A aby to nevyzeralo, ze sa stale iba stazujem, tak vcera dorazili aj Saty pre dceru a manzelka je nadsena. Hned pozerala aj dalsie ponuky predajcu 😀
    Tak snad sa mi podari coskoro pridat recenziu.

    Vdaka
    Michal

    #929

    Iveta
    Klíčník

    O peníze se bát nemusíš, v podstatě už jsou na cestě 🙂 Drží je Ali a když prodejce uzná spor, tak Ali prodejci pošle 30% a tobě 70%. Ověřit odeslání si můžeš v objednávce (ne ve sporu), pod záhlavím jsou takové 2 záložky – Order a Financial. Klikni na tu Financial a dole jsou tam na přímce 3 puntíky Refund status. Tam se ti zobrazuje – přislíbena náhrada (dnes) – datum zpracování náhrady – náhrada odeslána. Obvykle mi přijdou do 2 dnů (někdy i ten samý den), kdyby ti nepřišly do 14 dnů (stát se to může), tak se ozvi Aliexpressu, ne prodejci, aby ti to prošetřili.

    U těch hvězd – za 4-5 hvězd dostane prodejce do hodnocení +1 bod, za 3 hvězdy nedostane žádné a za 1-2 hvězdy dostane -1 bod do hodnocení. Takže záleží na tobě, jak ho ohodnotíš. Osobně to hodnotím i podle chování prodejce, jeho reakce, rychlost odeslání zboží. Je to tak jak píšeš, může to být jeden vadný kus, to se stane. Takže jsem taky třeba dala 3 hvězdičky (ty ho nepoškodí) s tím, že věc nefunguje, ale prodejce rychle zboží odeslal a při sporu mi ihned schválil s omluvou náhradu, takže za rychlou a milou komunikaci dávám 3 hvězdy. Ať ostatní vidí, že sice přišel vadný kus, ale prodejce je fér a staví se k tomu čelem.

    Ano, spousta věcí je na Ali v pořádku. Jen elektroniku se bojím objednávat, přece jen si raději připlatím v ČR za reklamační lhůtu (mobily, foťáky apod.).

Prohlížíte 6 příspěvků - 1 z 6 (z 6 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.