Kdy otevřít spor ?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #2900
    Jaroslav
    Participant

    Dobrý den,
    jsem celkem nováček v nakupování na Ali a moc se v některých věcech zatím neorientuji a chtěl bych se tedy prosím zeptat :

    Zatím mně všechny zásilky dorazily, tak jsem nic řešit nemusel, ale ted to vypadá, že zásilka nedorazí a chtěl bych se zeptat na další postup. Zásilky mně vždycky dorazily za max. 3 týdny, někdy i za 14 dnů a někde jsem četl, že když zásilka nedorazí do měsíce, že již nedorazí, je tohle pravda ?

    Ted konkrétně : cca před měsícem jsem si objednal zboží, prodejce mi poslal track link, z kterého plyne, že moje zásilka dorazila do mého města již 4.11., tedy již před 14 dny, ale nic jsem nedostal, link přikládám : http://www.17track.net/en/track?nums=YT1630108979212495

    Jak tedy dál postupovat ? Mohu otevřít spor dříve nebo musím čekat až na tu lhůtu, která se mně zobrazuje v awaiting delivery ? prodejce mi stále píše, at čekám, že přijde brzy, ale na poště mně bylo řečeno, že kdyby k nim zásilka dorazila 4.11., jak plyne z track linku, tak bych ji musel mít max. druhý den.
    a ještě jeden dotaz : jak se prakticky vrací peníze, když platím kartou ? ono jde vrátit peníze na kartu ? v tomhle se opravdu ztrácím. Předem moc děkuji a přeji hezký den..

    #2901
    Ne Uvedený
    Member

    Zdravim!
    Zkusim to vzit nejak poporade 😉
    Neni to pravda, nektere zasilky prijdou i pozdeji, obzvlast ted pred Vanoci. Popravde je trosku legracni ze zahranicni posty obvykle napor zvladaji, ale ceska posta je rok co rok prekvapena jak silnicari velice ze snih zapadal jim silnice. Mne se ted valel balik 16 dni na postovnim prekladisti.

    Spor naopak musite otevrit drive nez vyprsi ochranna lhuta (lze to i potom, ale myslim ze balik se povazuje za doruceny a muzete reklamovat zavady). Ja osobne doporucuji tak 2 az 3 dny pred vyprsenim lhuty. Pripadne pokud se lhuta jiz krati, zkuste se domluvit at vam prodejce (primo na aliexpress aby se zmenil odpocet, nejen per huba pres zpravy) prodlouzil o 10 dni ochrannou dobu a balik se treba konecne pohne. Jinak aliexpress garantuje doruceny do 60dnu. Otevirat spor ze vam balik neprisel po 30 dnech je imho nesmysl, nebude vam dost pravdepodobne vyhoveno.

    Co se tyce ceske posty. 17track nema detailni sledovani ceske posty. Je mozne ze se balik vali na nejakem prekladisti. Jinak na poste se vyplati neverit ani dobry den. Natoz neco o dorucovani baliku (nedejboze zahranicnich a poslanych obycejne) do druheho dne 😀

    Penize se vraci tak, ze po uzavreni sporu, kde dojdete s prodejcem domluvy, nebo spor rozhodne aliexpress. Vam aliexpress zpetne neprijme platbu v urcite vysi. Penize se vam pak do tusim 15dnu pripisi na ucet spojeny s kartou.

    #2902
    Jaroslav
    Participant

    Moc děkuji za vyčerpávající odpověd, hned jsem zase o něco chytřejší 🙂 Tyhle stránky jsou fakt super, obzvláště pro nás, kteří v tomhle zatím neumějí tak chodit.

    Ještě když se vrátím k té mé zásilce. Ona se ta zásilka dá sledovat na více službách ? Já jsem Vám posílal ten 17track, ale našel jsem to i na na stránce té společnosti,přes kterou to šlo, tedy nějaký YunExprees zde : http://www.yuntrack.com/Track/Detail/YT1630108979212495 ,a ty údaje jsou naprosto stejné. Překvapilo mě, že tak obyčejná zásilka odlétala dle tracku z Číny hned druhý den po objednání a že byla v Mostě po 10 dnech 4.11. , kde track končí. Jelikož zázemí pošt v Mostě znám, moc nechápu, kde by se to válelo již přes 14 dnů. No uvidíme 🙂
    Pokud by zásilka tedy nedorazila a já bych ten spor otevřel, není ten čínský track pro Ali pak důkaz, že mně bylo zboží doručeno ? Když je tam poslední záznam, kdy track končí, že zásilka dorazila do Mostu, kde byl cíl té zásilky ? ačkoliv ji možná vůbec nedostanu ? ačkoliv ten track končí se statusem, že je zásilka stále v přepravě (Transit) a nikoliv doručena (Delivered) ?

    Každopádně mám tedy ještě moře času, když nemohu spor otevřít dříve ( ještě zbývá asi 35 dnů ), respektivě mohl bych dříve, ale zřejmě bez úspěchu.
    Ještě jednou děkuji a přeji hezký den 🙂

    #2904
    Iveta
    Keymaster

    Jak již níže bylo řečeno, jedná se o obyčejnou zásilku, která NEMÁ sledování. Takže údaje uvedené v trackingu jsou pouze orientační, odhadem je vypsal automaticky počítač. Je to stejné, jako když hodíte pohled do schránky a oni Vám řeknou, že adresát na druhém konci republiky jen dostane 2-5 den. A pátý den jej považují za doručený, nikdy nebude řešit, zda skutečně došel či ne, protože není sledovatelný.
    Takže ten tracking, který se Vám zobrazuje, je předem daný už v den podání a se skutečností nemá moc společného. Obyčejné zásilky “doručené do ČR” Vám klidně přijdou za 2 dny, stejně jako za měsíc a nikdy nevíte v kterém překladišti / skladu / letišti jak dlouho ležely.
    Prostě to neřešte, dokud nebude končit ochranná lhůta 60ti dnů a čekejte.

    #2905
    Jaroslav
    Participant

    Děkuji Ivetko za odpověď,
    tak tohle je pro mě zase úplně nová informace, že tím track linkem se nedá řídit a že to nemusí být pravda. Takže to přestávám řešit a budu čekat a uvidíme 🙂 hezký den

    #2906
    Iveta
    Keymaster

    Je to orientační a během roku to tak i skoro odpovídá, ale teď před Vánoci je to naprosto o ničem, nelze se na to vůbec spolehnout. Vím, že mi to psalo, že balíček dorazil do ČR a pak mi prodejce napsal, že se mu balíček vrátil z čínské kontroly kvůli špatnému označení. :-)))

    #2907
    Jaroslav
    Participant

    Přece jen bych měl ještě jeden praktický dotaz. Zatím jsem objednával vždy jen jedno zboží, ale co když chci např. koupit od jednoho prodejce třeba 4 různé věci a chci, aby to poslal za mírný příplatek kvůli sledování přes China Post Air Mall. Vzhledem k tomu, že jsou to drobné věci, tak předpokládám, že to pošle v jedné zásilce.

    Když se podívám ale do koše před zaplacením, tak je tam u dopravy ta společnost na free shiping China Post Ordinary Small Packet Plus. To stačí zvolit ten přípaltek jen u jednoho druhu zboží a automaticky to bude platit i na ty ostatní ? nebo musím ten příplatek vyplnit u každé věci, ale pak bych to musel platit 4x..nebo se musím předem s prodejcem domluvit ? dík

    #2908
    Iveta
    Keymaster

    To bude dobré domluvit se předem s prodejcem.
    Jinak by platilo, že na každé zboží by jste si vybral příplatek na poštovné doporučeně (musí být uvedeno Post Registered – jako třeba tady, abyste měl jistotu, že pošle doporučeně https://www.aliexpress.com/item/DISNEY-PRINCESS-SKATE-PROTECTOR-DC3003-D/1597337097.html?spm=2114.30010308.3.29.MGt8uY&s=p&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10037_10054_10033_10059_10032_10078_10079_10077_10073_10100_10096_10070_10052_423_10050_424_10051,searchweb201603_1&btsid=3a530c9e-c573-49c0-951c-deb58951cee0
    To, že to pošle přes China post Air Mail není záruka, že je to doporučeně, jen je to jiný přepravce.

    Pokud by tedy prodejce nabízel registrovanou (doporučenou) poštu, tak by jste si ji musel vybrat a platit u každého zboží zvlášť, ikdyž on to pošle v jednom balíčku. Ale třeba po domluvě by potvrdil, že lze vybrat jen u jednoho druhu zboží doporučenou a on bude vědět, že celý balíček doporučeně. Jinak také mají někteří prodejci nastaveny slevy na poštovné, například objednáte věc v počtu 3 ks a za každou se Vám napočítá samostatné poštovné (např. 1US), ale v košíku uvidíte slevu z poštovného a místo placení 3US za poštovné budete platit 2,40 US.

    A někteří prodejci to mají ještě lépe ošetřené – prostě v menu zboží mají vystaveno “zboží”, které se nazývá doporučená zásilka, obvykle v ceně 1-3 US, kterou si prostě hodíte do košíku a prodejce ví, že chcete zásilku poslat doporučeně a přitom nebudete platit příplatek za každý kus a každou položku v košíku.

    To poštovné je prostě komplikované nastavit pro všechny druhy zboží, takže proto je opravdu nejlepší vše předem domluvit s prodejcem. Dokonce je možné košík objednat, ale nezaplatit – vystaví se objednávka s číslem objednávky. Napíšete prodejci a on takovéto objednávce ještě může upravit cenu, kterou pak skutečně půjdete zaplatit. Já vím, zní to divně, ale oni opravdu mohou hýbat s cenou objednávky mezi jejím vytvořením do jejího zaplacení. To třeba když někde objednáte, prodejce ve zprávě poděkuje a napíše, že pro příští nákup se máte přihlásit o slevu. Fajn, tak příště u něj zase nakoupíte, objednáte, ale nezaplatíte a napíšete mu, že je to u něj Váš druhý nákup a že Vám minule slíbil slevu. On upraví cenu objednávky a tu pak zaplatíte 🙂

    #2909
    Jaroslav
    Participant

    Skvělé praktické informace, moc moc děkuji Ivetko 🙂

    #8104
    Karel Sztula
    Participant

    Stalo se mi, že mi baláček nepřišel. Napsal jsem “někomu” a dostal jsem odpověď, jest-li mají poslat peníze nebo znova balíček. Zvolil jsem balíček. Druhý balíček o5 nepřišel. Tím, že jsem čekal, tak jsem překročil ochrannou dobu. Nyní už nemohu otevřít spor. Jak v tomto případě požadovat nápravu, tedy vrácení zaplacené částky? Děkuji.

    #8105
    Iveta
    Keymaster

    Nijak, měl jste požádat o prodloužení ochranné doby.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password