Mobilní telefon nedorazil

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #1214
    J. Lavicka
    Member

    Dobrý den,
    potřeboval bych radu, jak dále postupovat při otevřeném sporu, ale nejdříve popíšu problém. Na jaře jsem si objednal mobilní telefon. Protože jsem poslal celní podklady na špatný e-mail, bez upozornění celnice poslala telefon zpět prodejci. Telefon nyní zřejmě někde zabloudil. Několikrát jsem se domluvil s prodejcem o prodloužení doby dodání, ale obchod trvá příliš dlouho, tak jsem otevřel spor s tím, že chci vrátit peníze. Prodejce odpověděl, že peníze vrátí, jakmile mu přijde telefon zpět. Ale to je začarovaný kruh. Napsal jsem tedy prodejci, aby zkusil reklamaci na jejich poště, když telefon ještě nedorazil. Odpověď prodejce byla stejná, že peníze vrátí, jakmile mu přijde telefon zpět. Bohužel poslední zmínka na sledování zásilek konči někdy koncem května, od té doby nemám o zásilce informace. Sledování zásilky:
    http://www.17track.net/en/result/post-details.shtml?nums=RF324878516SG
    Ptám se tedy, jak mám postupovat dále. Když potvrdím návrh prodejce, budu čekat, než mu telefon dorazí zpět. Když mu nikdy zpět nedorazí, přijdu o peníze?
    Díky za odpověď, případně radu.

    #1215
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    je vidět, že prodejce peníze vrátit nechce a asi se s ním nedomluvíte. Eskalujte problém na Aliexpress s tím, že telefon vrátila zpět celnice, takže Vašima rukama ani neprošel. Pokud se telefon ztratil, prodejce odmítá reklamovat na své poště, co Vy, jako příjemce zásilky nemůžete učinit. Doufám, že alespoň Aliexpress bude mít rozum a nařídí prodejci vrácení peněz. Dejte pak prosím vědět, jak jste dopadl, díky.

    #1218
    J. Lavicka
    Member

    Dobrý den, tak můj požadavek eskalace byl přijat. Odeslal jsem jim do přílohy naši komunikaci, printscreen o zaplacení zboží a printscreen ze sledování zásilky. Teď mi ubíhá nějaký třídenní interval, kde chtějí vyjadření od obou stran. Tak uvidíme.
    Zatím díky za rady. Jarda

    #1219
    J. Lavicka
    Member

    Jen mám trochu strach z jedné věci:
    Dispute Order Total: EUR € 106,61( EUR € 106,61 Product Price and EUR € 0,00 Shipping Fee)
    Refund Amount: EUR € 0,00

    #1220
    Iveta
    Keymaster

    Já myslím, že to Aliexpress pochopí, protože jste žádal 100% asi v prvním návrhu sporu, ne? Pak to prodejce zamítl a pak jste to rovnou eskaloval, místo úpravy + eskalování?

    #1223
    J. Lavicka
    Member

    Téměř, nejdříve jsem otevřel spor se 100%, prodejce mi ho vrátil s 0 euto, tak jsem ho modifikoval opět na 100% a prodejce opět dal REJECT na 0 euro. Pak jsem eskaloval. Včera jsem se pokoušel přidat přílohu printscreen, ale nějak není vidět.

    #1224
    Iveta
    Keymaster

    Poslední příloha lze přidat zároveň s eskalací – při kliknutí na Eskalovat Vám tam vyskočí okno, kde píšou, zda jste přiložil veškeré dokumenty a fotky prokazující Váš nárok na náhradu, na pozdější důkazy nebude brán zřetel. Takže jestli jste se snažil přidat další fotku poté, tak již asi nepůjde nahrát.

    #1225
    J. Lavicka
    Member

    Ano, tam jsem samozřejmě poslal vše potřebné, ale chtěl jsem přidat obrázkovou přílohu do tohoto fóra.

    #1226
    J. Lavicka
    Member

    Tak se věci trochu pohnuly, spor je ukončen. Sice uznal, že mi pošle celou částku, ale v detailu požadavku je opět napsáno, že peníze vrátí, jakmile se mu vrátí zboží. Doufám, že je to jen jakási jeho odpověď, ale Aliexpress pošle peníze do nějaké lhůty. Nevíte, kolik na to má času? Nikde jsem se o tom nedočetl, nikde žádný čas neběží. Objevilo se tlačítko Dispute Survey, což je průzkum sporu, kde jeho přístup mohu spíše hodnotit.
    Když mi peníze na účet nepřijdou, je možné se ještě někam obrátit?
    Díky

    #1228
    Iveta
    Keymaster

    Takže v průběhu eskalace na Ali prodejce nárok uznal? Stejně tak Vy můžete během eskalace spor zrušit. Obojí lze učinit dříve, než Aliexpress spor vyřeší. Nebo to takto vyřešil Aliexpress?
    Lhůty nikde neběží, ale v e-mailu co Vám přišel by měly být napsané nějaké lhůty pro vrácení peněz a je tam i informace kam se obrátit v případě, že peníze nepřišly. Pokud jsou peníze Aliexpressem odeslány, tak se to najde na záložce Financial v objednávce, taková oranžová čára s puntíky dole na stránce. Poté pak do 15ti dnů mají přijít na účet, obvykle ale už do 2 dnů.

    #1230
    J. Lavicka
    Member

    Prodejce spor uznal, ale v e-mailu, co mi přišel, se moc nevyznám:
    Seller offered refund for Order No.66520523554114
    Dear J… L…,
    The seller requested partial refund, the system will refund you and close the dispute once you accept seller’s solution for Order No. 66520523554114.
    Sincerely,
    AliExpress Case Management Team
    2015.07.24 23:12
    This is an automated system email. Please do not reply to this email.

    Chápu to tak, že prodejce spor uznal, ale co se bude dít dál, to nevím.

    #1231
    Iveta
    Keymaster

    Já tedy nejsem v angličtině úplně zběhlá, ale chápu to tak, že prodejce je ochoten uznat částečnou náhradu, kterou systém vrátí jakmile potvrdíte souhlas s návrhem a tím se spor uzavře.
    Ve sporu tedy nenabízí plnou, ale částečnou náhradu – změnil částku? Spor není dořešený, měl by být stále otevřený a čekat na Vaši odpověď.

    #1232
    J. Lavicka
    Member

    Částka se nezměnila a spor je uzavřen. Mohu akorát nějakým dotazníkem ohodnotit vyřešení sporu. Toto je detail sporu:
    Did you receive your order No
    Do you want to return goods No
    Dispute Reason: Package was returned to seller by shipping company
    Dispute Order Total: EUR € 106,61( EUR € 106,61 Product Price and EUR € 0,00 Shipping Fee)
    Refund Amount: EUR € 106,61
    Dispute Opened: Jul. 19 2015
    Returning Goods: No
    Requests Detail: hello friend , after we get the phone , we will refund u money asap have a nice day

    Nikde není uvedeno, do kdy mi Ali pošle peníze. Připadá mi, jako by Ali stálo za prodejcem a potvrdili mu, že mi peníze odešlou, jakmile se mu ten telefon opravdu vrátí. 🙁 Nikde žádná časová lhůta, pouze 30 dní na ohodnocení vyřešení sporu.

    #1233
    Iveta
    Keymaster

    Zkusit jedině napsat Aliexpressu stížnost na postup, protože spor vyřešen nebyl (ztracení vracejícího se mobilu), pouze se rutinně vyřešil (až telefon přijde prodejci, dostanete peníze). Stejně tak bych udělila to hodnocení sporu co nejvíce negativně, pokud je tam prostor na vyjádření k hodnocení, tak bych tam napsala, že spor nebyl dořešen, hlavní část – ztráta – se vůbec neřešila.

    #1234
    J. Lavicka
    Member

    Kde protím Vás najdu nějaký kontakt na příslušné oddělení Aliexpressu?
    Děkuji

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password