otevření sporu – vrácení platby

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #8110
    Iveta
    Keymaster

    Vynechte apostrofy – např. místo I’m použijte I am. Apostrof je označován jako nepřípustný znak.
    Pokud prodejce neexistuje, nebude tedy reagovat a spor tak bude podstoupen k řešení Alixpressem.

    #8112
    Jaroslav Otta
    Participant

    Děkuji vám za včasnou a pohotovou odpověď. Smekám.

    #8115
    jitkat
    Participant

    Dobré ráno Ivet.
    Chtěla bych poprosit opět o radu.
    Objednávala jsem zboží 11.11.2017. Dosud nedošlo a ochranná lhůta končí 13.1.2018, tak jsem před 2 dny žádala prodejce o prodloužení ochranné lhůty. Na to vůbec nereagoval. Po rozkliknutí detailu objednávky jsem si ale všimla, že už někdy 13 dnů po odeslání byla objednávka zrušena. Žádné info mi o zrušení nedošlo, tak nevím proč byla zrušena. Tak teď zase nevím, co s tím? Zda otevřít spor hned, nebo až toho 13.1.? Pročetla jsem tu spoustu témat i odpovědí a stejně nevím, jak postupovat. Někde píšete, že spor nelze otevřít dřív než po uplynutí 60ti dnů, ale pokud spor neotevřu před uplynutím ochranné lhůty, tak je zas zásilka považován za doručenou… Kdy tedy spor otevřít nebo jak postupovat?
    Předem děkuji, Jitka

    Číslo objednávky:
    87986355274322
    Postavení:prodejce odeslal vaši objednávku
    Připomínka:
    Vaše objednávka by měla dorazit v rozmezí 22-41 dní, Faktory jako zpožděná logistika a celní odbavení mohou mít vliv na dodací lhůtu.
    1. Pokud vaše objednávka neobdrží 2018-01-13 , můžete požádat o vrácení platby spuštěním sporu.
    Sledovací číslo: 06855092312
    Podrobnosti:

    2017.11.27 11:04 (GMT-7): Zásilka byla zrušena
    2017.11.16 02:07 (GMT-7): Čeká na vyzvednutí

    #8118
    Iveta
    Keymaster

    Prodejce si v poštovním systému vygeneruje číslo zásilky a to zapíše do Aliexpressu. Tím je zásilka považována za odeslanou (předpokládá se, že zásilka bude i odeslána). Jenže to číslo zásilky platí 10 dnů a prodejce musí během této doby zboží fyzicky poslat poštou. 11/11 bylo obrovské množství zásilek, takže nelze odhadnout, jestli zásilka nebyla prodejcem poslána nebo se prostě ztratila. Každopádně čínská pošta během těch 10ti dnů zásilku neobdržela, aby ji mohla poslat a tak bylo číslo zásilky zrušeno. V tomto případě můžete otevřít spor hned, jak se zrušení zásilky objeví. Aliexpress totiž nedovolí otevřít spor dříve než před uplynutím 60ti dnů, ale pouze u “živých” zásilek, kdy sám pozná, že zásilka je ve sledování na cestě. Když je zásilka zrušena, spor otevřít jde – osobně vyzkoušeno 😉

    #8120
    jitkat
    Participant

    Moc děkuji za radu a odpověď 🙂
    Prodejce dnes na mojí druhou zprávu už zareagoval, prodloužil lhůtu do 28.1. a ještě mi napsal, že když balíček do 15ti dnů nedojde, že pošlou znova.
    Tak jsem odpověděla, že jsem si všimla, že byla zásilka zrušena a že tomu nerozumím.
    To bylo chvilku předtím, než mi došla odpověď od Vás.
    Takže otevřít spor a uvést, že balíček nedošel, sledovací číslo nefuguje a v detailu je uvedeno, že byla zásilka zrušena…?

    #8122
    jitkat
    Participant

    Tak už mi prodloužili podruhé ochrannou lhůtu (teď končí za 36 dnů – 12.2.2018), tak nevím, zda to tedy nepošlou znova a ještě vyčkat?

    #8123
    Iveta
    Keymaster

    Já jim nevěřím… oni už nové číslo zásilky většinou nepošlou a když pošlou, tak jen do zprávy, takže sledování musíte stále zadávat. Pak čekáte 2 měsíce jestli to skutečně přijde nebo zadali jen nějaké cizí číslo do ČR. Což u obyč. zásilek ani nezjistíte kam to jde, prostě se tam najednou objeví jako doručená. Objednávku bych sporem zrušila a objednala znovu.

    #8126
    jitkat
    Participant

    Dobře, děkuji 🙂
    Přeji hezký zbytek neděle.

    #8129
    Petra Culková
    Participant

    Dobrý den.
    Dne 20.11.2017 jsem objednala dva kryty na mobil, které doteď nedorazily. Psala jsem prodejci a ten nabízí znovuzaslání jako kompenzaci, pokud jsem to správně pochopila (i am so sorry that you still haven’t received your package,i can send again to you as compensation,ok?)
    Odpověděla jsem, že souhlasím se znovuzasláním a prodejce na to odepsal, že musím objednat znovu “zdarma” – pokud jsem si to opět správně přeložila (As the order on the way of transport, I can not ship this order again,you need to re-order, but do not pay, I changed the price to 0,ok?)
    Mám na to přistoupit a jak to probíhá?
    Díky předem za odpověď. Petra

    #8130
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    tak obvykle prodejci nabízí, že pošlou znovu a čekají, zda si prodlouží nakupující lhůtu. Když pak vyprší, oni dostanou peníze a prodejce žádné nové zboží přitom ani neposlal. Proto v těchto případech spíše doporučuji uzavřít objednávku sporem a objednat si zboží znovu.
    Ve Vašem případě však prodejce nabízí zaslání objednávky za 0 Kč/US/e, což se může jevit jako výhodné, ale…. Po Vás chce, ať objednávku potvrdíte jako došlou, jemu přijdou peníze. Uděláte sice objednávku zdarma, ale pokud zboží nepřijde (asi pravděpodobně opravdu ani nepřijde), tak budete chtít otevřít spor a dostanete zpět … nulu! I v tomto případě bych tedy standartně buď prodloužila dobu pro přijetí zboží a dál čekala nebo otevřela spor a žádala peníze zpět. Jen malé procento prodejců opravdu zašle zboží znovu.

    #8137
    Petra Culková
    Participant

    Moc děkuji za odpověď. Rozhodla jsem se tedy otevřít spor, ale ve druhém kroku, kdy mám odpovědět, zda mi zboží došlo, a já zaškrtnu “no”, nepustí mě to už k dalšímu kroku “Reason for refund request” – viz příloha. Mám tedy prodloužit Buyer Protection? Nebo co jiného můžu dělat?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8151
    Iveta
    Keymaster

    🙂 Spor nelze otevřít před vypršením doby nebo před 60ti dny od odeslání. Píší, že spor nemůžete otevřít do 8/1 – což je podle našeho času do 9:00 9/1. A podle Vašeho příspěvku vidím, že jste spor otevírala pár minut před tou 9tou hodinou. Takže nyní už by Vám měl jít otevřít bez problémů.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password