První nákupy, cizí slova a sledování zásilek

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #7902
    Alaskit
    Participant

    Dobrý den,
    Já vím, že podobné téma zde již bylo několikrát probíráno, ale tak trochu mám otázku odevšad.
    Udělal jsem devátého září objednávku šesti produktů (chápejme jako šest prodejců), chyba byla, že jsem si nedal pozor na vícero sortimentů u jednoho prodejce.. při finální a odsouhlasené platbě, jsem po pár minutách prozřel.. cena cca 98USD a já si uvědomil CLO a DPH… sice pozdě, ale napsal jsem prosbu prodejci o rozdělení balíku na tři zásilky, cena by se tak vyhnula českým poplatkům (CLO a DPH 21% od 27USD). Prodejce mi napsal něco ve smyslu, Don’t very, we happy a cenu 10-12USD z toho usuzuji, že upravil cenu. Prostě, moje první nákupy.. Další věc co mám na srdci, je cizojazyčný překlad dopravy. Jelikož používám translator a selský rozum, a jsem netrpělivý, kdy to příjde, když mi dobíhává 27dnů lhůty, kdy to můžu řešit apod. tak se v tom poněkud ztrácím..
    Na Track Order mi to ukazuje obrázky poloviční trasy mezi vzletem letadla a jeho příletem, jen aktuální informace poněkud pokulhává, protože se to zastavilo se slovy:

    2017-09-11 11:25 – Guangzhou Terminal, leave the .

    A dnes se mi na Track17 vypsala další informace, zda je však o přijetí v ČR nebo se jedná pouze můj mylný dojem už nevím.. píše mi to tu:

    2017-09-19 00:00 – Czech Post does not display information for this consignment type.

    Standartní Track Order se mi, jak jsem psal zasekl na datu 11.9., takže o nějaké zmínce CZ pošty není ani památky.

    Poslal jsem prodejci otázku, jaké má zkušenosti s délkou dopravy do ČR, ale vzhledem k dotazu v minulém týdnu, zda-li nemá specifický produkt, který marně scháním, mi neodpověděl, tak moc nepočítám s odpovědí ani teď, zřejmě špatný translátor..

    Může mi k tomu někdo něco říct či svoji zkušenost?
    Děkuji.
    M.

    #7903
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    postupně tedy odpovím na položené otázky.

    Prodejce asi zásilku nerozdělil na 3 balíky, ale poslal nejspíš jeden a na ten napíše nízkou cenu. Záleží na celnici, jestli zachytí či ne. Ale i kdyby se to rozdělovalo do 3 balíků, které by v jeden den přišly na celnici, tak je mohou zachytit všechny 3 (mají stejného odesílatele) a sloučit je pro celní výpočet.

    Doprava – je normální, že je ve sledování odlet a pak třeba až za měsíc přílet do cílově země. Pokud se tam objevila poznámka, že to Česká pošta nesleduje, tak už to je potvrzení, že to Česká pošta přijala a hned se začala bránit, že je nesleduje. Teď už to tedy leží někde v Praze a musíte čekat na doručení. Což někdy může být za dva dny nebo taky 6 týdnů. Pošta se vždy brání, že jakmile jim to přijde, hned doručují. Ale i ve sledování doporučených sledovatelných zásilek je vidět jak dlouho jim to tam leží a rozhodně tedy nepospíchají.

    Že prodejce neodpoví, není nic zvláštního. Ani prodejci neumí všichni anglicky, takže někdy používají i oni translokátor a někdy ani neodpoví, maximálně tak OK nebo Thank you. Zásilky mají různou dobu doručení, většinou teď chodí zásilky do měsíce a některá přijde později (předpokládám, že někde “zapadla” v Praze na třídírně pošty). Nyní bude začínat předvánoční období, tak se začnou doby pro doručení prodlužovat a je třeba si hlídat těch 60 dnů a případně požádat o prodloužení doby.

    #7907
    Alaskit
    Participant

    Dobrý den,
    Děkuji Vám za odpověď a za radu.
    Teď už se budu jen třást, kdy to příjde 🙂

    #7908
    Alaskit
    Participant

    Dobry den,
    Mel bych jeste jeden dotaz.. pro zajimavost jsem zavolal na “celni odbaveni / vycleni” Ceske posty. Nahlasil jsem jim cislo zasilky z Ciny (vyse zmineny nakup v predesle otazce) a rekli mi, ze jim system zobrazuje pouze podani zasilky v Cinske poste, ale doprava, kterou maji za norm. okolnosti sledovanou jim neukazuje nic. Pry to znamena, ze zasilka jeste z Ciny neodesla. Rekl jsem zda to neni tim, ze je to obyc. zasilka, ale to tim pry neni, protoze u nejakych malich balicku by se CP nic v systemu nezobrazilo. Tak jsem ted zmateny… CP rika, ze prodejce lze, ale Track Order ci Track17 rika, neco jineho.. Nevite nahodou, kde je zakopany pes ?
    Dekuji za odpoved.
    A.

    #7909
    Iveta
    Keymaster

    Dobrý den,
    bohužel nevím, protože něco dosledovat do detailu neumí ani číňan ani česká pošta, takže jsou to mé odhady z mých zásilek. A vím, že když se hláška o tom, že zásilka ČP nesleduje objeví, tak mám zásilku někdy i během 2 dnů doma, proto to beru jako potvrzení, že už je to v ČR.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
AliExpress v čestině a česky | Nákupy z Číny
Logo
Register New Account
Reset Password