Přidej recenzi

Escalate dispute

Zvolené téma obsahuje celkem 9 odpovědí. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Iveta a poslední změna proběhla před 2 roky, 4 měsíců.

Prohlížíte 10 příspěvků - 1 z 10 (z 10 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #2390

    Adri
    Uživatel

    Dobrý den,

    chci se zeptat co nastane pokud jsem dala escalate dispute. Prodejce neuznal svoji chybu, tak jsem problém poslala na vyšší oddělení. Ovšem nevím, na co si teď dávat pozor nebo na co mám čekat či na co reagovat? A zda je možné dodat případně další důkazy, jako jsou fotky.

    Děkuji za odpověď

    #2391

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    když spor eskalujete, předáváte jej na Ali tým, jako třetí nezávislé straně, která spor rozsoudí. Při odesílání sporu potvrzujete (vyskakovací okno), že jste do sporu uvedla všechny důkazy a přílohy důležité pro posouzení sporu, protože na další dodané důkazy nebude brán zřetel, stejně tak na komunikaci s prodejcem dole ve zprávách.
    Nyní jen budete čekat na rozhodnutí, které bývá obvykle během 3-5 dnů.

    #2392

    Adri
    Uživatel

    Takže bych teď tedy měla čekat na nějaký e-mail, kdy mi buď potvrdí, že jsem v právu, nebo naopak ne? Nemám po té ještě něco potvrzovat na stránkách, abych něco nezanedbala? Zda tím jak třetí strana zareaguje, je vše uzavřené a již nemám nic řešit.
    A případné peníze vrátí sám aliexpress a nemusím čekat na potvrzení prodejce, že mi peníze navrátí?

    A jde zde nějaké riziko postihu, kdyby mi řekli, že byla pravda na straně prodejce?Přesto že není, mám obavy, jaké jsou následky.

    Děkuji za odpověď

    #2393

    Iveta
    Klíčník

    Ano, přijde Vám e-mail s konečným rozhodnutím Ali nebo s výběrem možností. Např. požadujete ve sporu 100% částky, ale prodejce vadu neuznává a nabízí 0. Eskalujete a Ali Vám napíše, že máte 2 možnosti: 1) nechat si vrátit 70% z ceny zboží a zboží si ponechat, 2) dostanete zpět 100% z ceny, ale musíte zboží poslat zpět prodejci. Vy si pak vybíráte jakou možnost zvolíte a prodejce ji musí akceptovat.

    Poté Vám příjdou peníze zpět na kartový účet, nikde nemusíte žádat o vyplacení nebo si něco nechat dále schvalovat od prodejce.

    Postih není žádný – Aliexpress by měl objektivně posoudit vadu a její náhradu. Takže když budete mít u trička prasklou nit ve švu a budete kvůli tomu žádat 100%, tak to Ali neuzná, protože to lze snadno opravit a nabídne třeba náhradu 10%. Nebudou Vás nijak postihovat za to, že jste chtěla 100%.

    #2416

    Adri
    Uživatel

    Tak prodejce se strašně bránil a nechtěl uznat svoji chybu. Ali mi právě poslali mail, kde si můžu vybrat, že mám nárok na peníze. Samozřejmě chci vrátit část peněz a zboží neposílat zpět. Ale prodejce se samozřejmě hned chytil toho, že chce zboží zpět. Ale to bych platila 3x takovou cenu. Pokud jsem to dobře pochopila, musím se s ním zase hádat přes dispute a nemohu hned vybrat svoji možnost. Ovšem s prodejcem se nejde zase domluvit a já zboží opravdu vracet nebudu a ještě platit peníze navíc. Je tedy možné tento spor vyhrát? Protože nevím, na jakém základu Ali rozhodne. Já doufám, že mi nemohou nařídit poslat balíček zpět?

    Děkuji za odpověď

    #2417

    Iveta
    Klíčník

    Ten kdo si vybírá možnost od Ali jste Vy. Ačkoliv se to prodejci líbit nebude, odpovězte, že si vybíráte možnost bez vracení zboží a vrácení části peněz zpět.
    Tím by měl spor skončit, nemusíte se znovu dohadovat s prodejcem. Možná bude psát dole pod čarou nějaké zprávy, ale těch si všímat nemusíte 🙂

    #2418

    Adri
    Uživatel

    Já sem z instrukcí pochopila, že bych do toho sporu, měla napsat, až když se ve zprávách s prodejcem domluvím. Což samozřejmě nehrozí. A rovnou sem tam napsala, že souhlasím s vrácením poloviny peněz a nechci vracet zboží. Tak snad jsem to udělala správně, přesto, že jsem se s prodejcem nedomluvila, to by ani nešlo :blink: . Mě jen překvapilo, že nevyjel jen odkaz, kde bych si klikla co jsem si vybrala. Že vlastně musím znova psát do sporu. Pokud nebude prodejce souhlasit a dále tam psát, nemusím tedy již reagovat?

    #2419

    Iveta
    Klíčník

    Souhlasím, měla by tam být možnost si jen tu možnost vybrat (kliknutím na odkaz, zaškrtnutím puntíku apod.) a ne znova psát do sporu.
    Porovnávala jsem se svým sporem, řešeným teď v dubnu.
    Systém (Aliexpress) mi dal na výběr 2 možnosti. Já do sporu odpověděla, že chci vrátit část peněz bez vracení zboží zpět. Systém mi odpověděl – napsal tam už jen tu mou vybranou možnost. Bylo tam tlačítko, že souhlasím s návrhem, potvrdila jsem a spor se tak ukončil. Prodejce do toho rozhodnutí nijak nezasahoval, asi ani nemohl.

    #2420

    Adri
    Uživatel

    Já jsem právě marně hledala v mailu, zda někde není odkaz, kterým bych si vybrala možnost. Po té v instrukcích je uvedeno, že mám do sporu napsat, až se s prodejcem dohodnu a ubíhají mi 3 dny. Prodejce samozřejmě píše do zpráv, že chce zboží vrátit. A já napsala rovnou do sporu, že chci vrátit část peněz a zboží nevracet. A dále bylo uvedeno, že pokud se nedohodnu, tak automaticky dojde k tomu, že se mi vrátí ta část peněz. Nevím tedy, zda tam nemám znovu napsat, že jsem si přímo vybrala rozhodnutí č. 1 což byla ta část peněz a že s prodejcem se nelze dohodnout.

    #2421

    Iveta
    Klíčník

    Jestli je poslední odpověď ve sporu od systému (to že si máte vybrat možnost), tak odpovězte, že chcete vrátit peníze a zboží nevracet.

Prohlížíte 10 příspěvků - 1 z 10 (z 10 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.