Přidej recenzi

Jak otevřít spor po 14 dnech

Zvolené téma obsahuje celkem 6 odpovědí. Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Jaroslava Seidlová a poslední změna proběhla před 1 rok, 8 měsíců.

Prohlížíte 7 příspěvků - 1 z 7 (z 7 celkově)
  • Autor
    Reakce
  • #7546

    Zbyněk
    Účastník

    Dobrý den, potřeboval bych poradit jeli možné otevřít spor po ochranné lhůtě.
    Objednal jsem smart watch(chytré hodinky) jako vánoční dárek.Hodinky jsem otestoval až po týdnu od doručení.Hodinky bohužel nejsou plně kompatibilní s telefonem jak bylo uváděno v popisu.Nefunguje upozornění na hovor,notifikace atd.přes Bluetooth. Před objednáním jsem psal do obchodu kde mi potvrdili ,že vše bude fungovat přes BT ,tak jsem objednal.Konverzaci jsem si pro jistotu uložil.Skutečnost je ale jiná.Po doručení jsem kontaktoval prodejce o nápravu.Ten mě ubezpečoval ,že je to věc nastavení a radil mi jak to spárovat. Samozřejmě to nešlo,tak chtěli kvůli řešení poslat video z párování.Video jsem odeslal a následně už mi jen psali ,že to bude fungovat pouze když vložím SIM do hodinek což jsem samozřejmě nechtěl! Po dlouhém chatování mi jen stále psali vložit SIM a už je nezajímalo ,že mě potvrdili funkce přes BT. Další zásadní byla baterie která nevydržela ani pár hodin místo slibovaných dvou dnů a na to ani nereagovali.
    No, k jádru věci ..po 14 dnech chatování s obchodem a doufání v řešení mi nešel otevřít spor a ani což je zajímavé napsat recenzi k produktu!! U ostatních objednávek mohu zpětně a několikrát ale tady prostě ne!!
    Dnes se mi jen obchod po chatu vysmívá smajlíky .

    Cena hodinek byla 90 euro ,tak mě to docela štve.

    Zkoušel jsem podporu Aliexpresu apd. ale vždy se ukončil chat! Po této zkušenosti jsem hodně zanevřel na Aliexpres.

    Chyba byla ,že jsem neotevřel spor okamžitě,to už vím.
    Máte nějakou radu jak toto vyřešit?
    Děkuji za odpověď

    #7547

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    spor po 14 dnech již nelze otevřít. Zkusit jen online chat s pracovníkem Aliexpressu, ne jen chat s automatem. Pochybuji ale, že se pro Vás něco změní. Spíš jen potrestají prodejce a nařídí mu změnit popis zboží.
    Pro příště bych doporučila důkladné zkoušení zboží před koncem doručovací lhůty, abyste případné nedostatky mohl řešit přes spor. Je také možnost požádat prodejce o prodloužení lhůty třeba o 30 dní, abyste mohl zboží řádně vyzkoušet (nemusí ale žádosti vyhovět).
    Co se týká hodnocení – lze napsat standardně při potvrzení přijetí zboží nebo do 30ti dnů po potvrzení zboží či uzavření objednávky (vypršení doby). Poté již hodnocení myslím nejde napsat.

    #7578

    Dobrý den. Mně se stalo to, že mi prodejce zboží dlouho neodesílal, napsala jsem mu a on chtěl abych přikoupila ještě za 3 dolary navíc, že jinak nic nevydělá. To jsem odmítla a napsala mu, že v tom případě ruším objednávku a žádám vrácení peněz.Jenomže já před tím už klikla na zrušení a důvod jsem udala že je příliš dlouhá doba expedice.Měla jsem čekat na vyjádření prodejce a ten reagoval tím, že okamžitě zboží odeslal. Jenomže na mé objednávce se samozřejmě objevilo, že je objednávka ukončena. Nevěděla jsem, že mám reagovat do pěti dnů a žádat peníze zpět. Věřila jsem, že zboží bylo opravdu odesláno,vypadalo to úplně věrohodně. Ale po dalších asi osmi dnech jsem chtěla sledovat zásilku a zjistila, že je to podvod. Bylo tam napsáno, že je destinace USA, ne Č.r. A bylo jasné, že to je celé smyšlené. Jenomže pro mne už bylo pozdě.Vypršelo pět dávno a já už nemůžu otevřít spor a žádat peníze zpět. prodejci jsem to napsala a on stále opakuje abych otevřela spor, že mi vrátí peníze. Určitě ví, že už nemůžu. Zatím jsem samozřejmě nehodnotila, to jediné mi jde otevřít. Mohu to napsat pouze do hodnocení a nedat hvězdy. Ale to asi tak vše. Myslíte, že mohu dělat ještě něco jiného? Děkuji za odpověď.

    #7583

    Iveta
    Klíčník

    Dobrý den,
    moc tomu nerozumím, jak jste to popsala…
    Čekala jste na vyjádření k žádosti na zrušení objednávky a prodejce zboží odeslal – tzn. napsal číslo zásilky a v systému tak je objednávka odeslaná, ne? Jak může být ukončená, když je odeslaná?
    Do jakých 5ti dnů máte žádat peníze zpět? Kvůli čemu? Vždyť objednávka je odeslaná, ikdyž se špatným sledovacím číslem.
    Spor lze otevřít až 10 dnů po odeslání (obdržení sledovacího čísla), tak proto Vám asi nejde otevřít spor.
    Zboží můžete hodnotit, když je objednávka ukončena:
    1) přijetím zboží
    2) vypršením doby pro přijetí
    3) sporem
    Pokud je tedy na cestě, tak ji hodnotit nemůžete.

    #7588

    Dobrý den, jak vidím, tak mám problém s vysvětlováním. Zkusím to znova.
    První krok: objednání a úspěšné zaplacení.
    Druhý krok: 10 dní nebylo zboží odesláno, prodejce pouze vyřizoval objednávku ale neodeslal
    Třetí krok: Požádala jsem ho aby mi své zpoždění vysvětlil.
    Čtvrtý krok: Odepsal, že se omlouvá, ale že je pro něho 5.15 dolarů málo, abych objednala za další 3 dolary, jinak prý nic nevydělá a nemůže udržet své ceny nízké. Jenomže já další semena nepotřebuji a tak jsem mu odepsala, že nemám zájem o další semena a že v tom případě svou objednávku zruším, když mi nemůže odeslat zaplacené zboží za pět dolarů. To jsem také udělala. Napřed mne žádal abych změnila důvod zrušení objednávky na to, že už zboží nechci. To jsem ovšem neudělala a on zboží najednou odeslal. Bez vysvětlení bez odpovědi. Považovala jsem to na dobré cestě. Ale při sledování zásilky jsem asi po několika dnes zjistila, že zboží je ve skutečnosti posláno někam úplně jinam, destinace nebyla Č.r. Napsala jsem mu to a on reagoval tím, že mi řekl ať teda svou objednávku zruším, že mi vrátí peníze, že za to může Alibaba a jeho systém a že on už zboží nemůže odeslat.
    Jenomže to už nešlo kliknout na tlačítko Ouvrir une médiation, protože uběhlo 5 dní, kdy jsem mohla ještě něco dělat. Propásla jsem jednoduše lhůtu na reagování. Už se tam objevilo, že mám komunikovat pouze s prodejcem. Což jsem považovala po této zkušenosti za zbytečné. Podle mne dobře věděl co dělá. Ale po usilovném pátrání včera, se mi nakonec podařilo spor otevřít. Tak byl přijat a teď čekám co se bude dít dál. Doufám, že to nakonec dobře dopadne.
    Tak snad je to teď srozumitelné. Děkuji. Jarka

    #7589

    Ještě přikládám zprávu kterou mi poslal on v plném znění.
    Vážení přátelé, jsem velmi líto, protože upgrade systému Alibaba, vaše objednávka je skrytý. Takže když jsme vytisknout faktury, nemůže vám doručení. Za tímto účelem se mi to moc líto. Doufám, že mi může pochopit, samozřejmě bych se chtěl vrátit své peníze na vás. Nyní můžete otevřít spor, budu souhlasit, aby vám vrácení peněz, jo?

    Nakonec se mi úplně stejný případ stal i u jiného prodejce semen, který poslal stejnou cestou přes Alibaba. Jenomže ten mi napsal, že mu byl balíček vrácen, protože tato služba nedovoluje posílání semen. Ale že ho poslal jiným způsobem, kde mohu už zásilku sledovat. A to je pravda, mohu a vidím že byl odeslán letecky z Honkongu 3.3. Kdežto ten první co mám ten problém, tenn mi napsal že nemůže a píše o nějakých fakturách.

    #7592

    Tak doplním pro lidi, kterým by se něco podobného také stalo. I když propásnete dobu pěti dnů a když kliknete na tlačítko „open disput“ a objeví se hláška, že uplynulo 5 dní a musíte už diskutovat pouze s prodejcem a nemůžete otevřít spor, tak není vše ztraceno.
    Stačí kliknout na tlačítko „potvrdit přijetí“ a vedle vyskočí opět normální možnost, že můžete otevřít spor.Na to kliknete a dostanete se zpátky do normálního postupu jak otevírat spor a tam klasicky pokračujete a odešlete.
    „confirmer la reception de la commande“= „potvrďte přijetí objednávky“
    „ouvrir un litige“= „otevřít spor“
    takže i když to někdy vypadá že je vše ztraceno, někdy vůbec není, jen vědět jak na to.
    Já jsem uspěla.

Prohlížíte 7 příspěvků - 1 z 7 (z 7 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.